2024/04/20

نگاهی به رشد بازار کار فناوری در تورنتو

طی مطالعات منتشر شده‌ی اخیر ، مشخص شده است که طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ افزایش مشاغل بخش فناوری در تورنتو بسیار بیشتر از منطقه خلیج سَن فرانسیسکو و سایر نقاط کانادا یا ایالات متحده بوده است. طی این بازه‌ی زمانی پنج ساله، بیشتر از ۸۲۰۰۰ شغل در بخش فناوری ایجاد شده است که با این حساب می‌توان گفت که در تورنتوی کانادا تعداد شغل‌های مرتبط با فناوری و کامپیوتر، ۴۳۰۰ مورد بیشتر از مشاغلی است که در همین دوره در منطقه خلیج سن فرانسیسکوی ایالات متحده ایجاد شده است.

 

شایان ذکر است که تورنتو در سال ۲۰۱۷ تنها ۲۸۹۰۰ شغل در بخش فناوری ایجاد کرد، که نسبت به سال قبل ۱۳٫۶ درصد افزایش پیدا کرد. به بیان دیگر، بازار کار تورنتو در بخش فناوری و کامپیوتر سریع ترین رشد را در کل آمریکای شمالی دارد. طبق گزارش اعلام شده، تورنتو در بین ۵۰ شهر آمریکای شمالی از نظر تعداد مشاغل بخش فناوری مقام چهارم را کسب کرده است. در این گزارش از چندین معیار برای رتبه بندی بازار کار بخش فناوری شهرها استفاده شده است که از آن میان می‌توان به عرضه‌ی استعدادهای بخش فناری، رشد بازار کار، تمرکز، هزینه، مدارک دانشگاهی مرتبط، چشم انداز آینده‌ی شغلی بخش فناوری و چشم انداز رشد هزینه‌ی اجاره‌ی آپارتمان با دفتر کار اشاره کرد.

 

علاوه بر این، تورنتور در بخش «دریافت افراد نابغه» نیز رتبه‌ی اول را به دست آورد. این بخش عبارت است از تعداد شغل‌ها به غیر از تعداد مدارک دانشگاهی اخذ شده در رشته‌ی فناوری در یک شهر بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷٫ تورنتو در این بازه‌ی زمانی ۵۵۰۲۵ نفر نابغه دریافت کرده است اما منطقه خلیج سان فرانسیسکو ۴۶۵۲۹ نفر. طی گزارشی که اخیرا توسط MaRS Discovery District تورنتو تهیه شده است، ۴۵ درصد از شرکت‌ها پاسخ داده‌اند که در سال ۲۰۱۷ دانشجویان خارجی را استخدام کرده‌اند و ۵۳ درصد آن‌ها بیان کردند که درخواست شغل از طرف دانشجویان خارجی در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داشته است. اکثریت پاسخ دهندگان به نظرسنجی،  Global Skills Strategy و Global Talent Stream را عامل افزایش استخدام خارجی‌ها می‌دانند. Global Talent Stream در سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی شده، فرایند اخذ ویزای کارگران ماهر خارجی را که نیازهای شغلی خاصی را برآورده می‌کنند هموار و تسریع می‌سازد.

 

اتاوا در صدر بازار شتاب!

اتاوا، پایتخت کانادا و مهد Shopify، در رده‌ی «بازار شتاب» ( Momentum Market) رتبه ی سیزدهم را کسب کرده است. بازار شتاب، بازارهای بخش فناوری در آمریکای شمالی را بر اساس رشد رتبه بندی می‌کند. در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، استخدام در بخش فناوری در اتاوا ۱۵٫۲ درصد بوده است که نسبت به لس‌آنجلس که با رشد ۱۱٫۷ درصدی رتبه‌ی دوم را به دست آورده بود، ۳٫۵ درصد بیشتر است. طبق این گزارش، در اتاوا ۱۷۰۰ شرکت فناوری وجود دارد و همه‌ی آن‌ها مجموعا بیش از ۷۰۰۰۰ نفر را استخدام می‌کنند و با این حساب ۱۱٫۲ درصد از فرصت‌های شغلی شهر اتاوا را به خود اختصاص خواهند داد. سان فرانسیسکو در این بخش با ۹٫۸ درصد در بخش دوم قرار گرفت.

 

همچنین اعلام شده است که از آن‌جایی که دلار کانادا نسبت به دلار ایالات متحده ضعیف‌تر است و نیروی کار هم در آن‌جا ارزان تر است،  شرکت‌های بیشتری ترغیب می‌شوند به کانادا منتقل شوند و در آن‌جا فعالیت کنند. شرکت‌های بخش فناوری مستقر در تورنتو در مقایسه با شرکت‌هایی که در شهرهای نیویورک، واشینگتن و لس‌انجلس فعالیت دارند به خاطر دسترسی ارزان تر به مِلک و نیروی کار و همچنین مدارج بالای دانشگاهی بهترین کیفیت را دارند. به طور خلاصه، نتیجه این است که کانادا با کسری از هزینه، دسترسی شرکت‌ها به نیروی کار بسیار با کیفیت را فراهم می‌کند.

error: Content is protected !!