2024/03/28

نیاز شدید انتاریو به نیروی کار

نیاز شدید انتاریو به نیروی کار

همانطور که قبلا اعلام شده، دولت انتاریو در بودجه‌ی سال ۲۰۱۹ سهم قابل توجهی را به ایجاد مسیرهای مهاجرتی برای کارگران بخش تکنولوژی اختصاص داده است. در یازدهم آوریل انتاریو از بودجه ۲۰۱۹ رونمایی کرد و اعلام کرد که در این بودجه مسیرهای مهاجرتی جدید برای کارگران بخش فناوری تدارک دیده شده است. هدف از این کار این بود که مهاجران با مهارت بالا را به اجتماعات کوچک‌تر پیرامون انتاریو جذب کند. حالا پس از گذشت چند روز دولت انتاریو اعلام کرده است که این مسیرها نشان دهنده‌ی نیاز مبرم این استان به نیروی کار است.

 

سخنگوی وزارتخانه‌ای که بر برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو نظارت دارد اعلام کرده است که پس از مشورت‌هایی که با صاحبان کسب و کار در سراسر انتاریو انجام گرفت در بودجه‌ی سال ۲۰۱۹ تغییراتی اعمال گردید. سارا لترسکی مدیر ارتباطات وزارت توسعه اقتصادی، اشتغال زایی و تجارت انتاریو در بیانیه‌ای گفته است که:« در استان انتاریو نیاز زیادی به برخی مشاغل نظیر رانندگی کامیون، پرستار خانگی و تکنولوژی وجود دارد. این تغییراتی که ما در بودجه ایجاد کرده‌ایم راه را برای کارگران شاغل در بخش‌های متنوعی از جمله رانندگی کامیون تا تکنولوژی باز می‌کند تا به انتاریو آمده و به اقتصاد ما کمک کنند و زندگی بهتری برای خود بسازند.»

 

البته در این بودجه جزییات زیادی درباره‌ی این مسیر مهاجرتی گفته نشده است. در عین حال خانم لترسکی گفته است که این جزییات به زودی همراه با تغییراتی که در برنامه‌ی مهاجرت استانی ایجاد شده منتشر خواهد شد.

 

شورای نوآوران کانادا (CCI) از ایجاد این مسیر مهاجرتی استقبال کرده و گفته است که نیاز به کارگران بخش تکنولوژی در آینده از این نیز بیشتر حس خواهد شد. این شورا نماینده‌ی شرکت‌های برتر در بخش تکنولوژی است که در استان انتاریو واقع شده‌اند و قبلا با برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو برای ایجاد یک مسیر مهاجرتی مختص کارگران بخش تکنولوژی مشورت کرده است.

 

شورای نوآوران کانادا همچنین گفته است که تا سال ۲۰۲۱ حدود ۲۲۰ هزار کارگر در بخش فناوری نیاز خواهد بود و برای همین از جذب استعدادهای جهانی از طریق مهاجرت کاری راهبردی استقبال کرده و گفته است که مهاجرین بااستعداد و دارای مهارت بالا برای اقتصاد در حال رشد انتاریو حکم بنزین برای موتور جت را دارند.

 

گفتنی است که برنامه‌ی مهاجرت استانی تا کنون از طریق مسیر مهاجرتی اولویت‌های سرمایه‌ی انسانی به جذب کارگران ماهر در بخش تکنولوژی پرداخته است. در ضمن خوب است بدانید سابقه‌ی کار در بخش تکنولوژی یکی از پیش شرایط اصلی اولویت‌های سرمایه‌ی انسانی نیست.

 

البته این تغییرات یک شبه سر از بودجه‌ی سال ۲۰۱۹ انتاریو در نیاورده‌اند. پیش از این انستیتوی سیاست شمالی – (Northern Policy Institute (NPI –  تلاش‌هایی در جهت ایجاد یک مسیر مهاجرتی برای برطرف کردن نیاز به نیروی کار در استان انتاریو انجام داده بود. چارلز کرتویل رئیس و مدیرعامل این انستیتو با خرسندی و تعجب گفته است که فکر نمی‌کرده تلاش‌هایش به این زودی به ثمر بنشیند.

 

البته به باور او این مسیر مهاجرتی بیشتر بر حفظ و نگهداری مهاجران متمرکز است، در حالی که این مسیر مهاجرت استانی باید به نیازهای کارفرمایان و فرصت‌های شغلی مرتبط باشد. با اینکه آقای کرتویل از این بابت ابراز خوشحالی کرده است اما به نظر می‌رسد آنقدرها هم از این مسیر مهاجرتی راضی نیست. او می‌گوید که این برنامه‌ی مهاجرتی بیشتر به جذب کارگران دارای مهارت بالا توجه دارد درحالی که در انتاریو فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارند که سطح مهارتی مورد نیاز برای اجرای آن‌ها متوسط است. او مشاغل در بخش توریسم، انبارداری و فروشندگی را از جمله‌ی این مشاغل عنوان کرده است که می‌توان برای برطرف کردن نیاز به نیروی کار در آن‌ها به جذب مهاجران فکر کرد.

 

وی در ادامه ابراز امیدواری کرده که همانطور که در بودجه وعده‌ی گسترش فهرست مشاغل مورد نیاز از طریق مسیر مهاجرتی Employer Job Offer: In-demand Skills داده شده است این اتفاق بیفتد و در مشاغلی نظیر پرستار خانگی و رانندگان کامیون مهاجر جذب شود چرا که هر دوی این مشاغل در حال حاضر با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

error: Content is protected !!