2024/04/24

نیوبرانزویک مهاجران بیشتری می‌خواهد

نیوبرانزویک مهاجران بیشتری می‌خواهد

نخست وزیر نیوبرانزویک از قصد خود برای افزایش مهاجران این استان به یک میلیون نفر تا سال 2040 خبر داده است. وی در سخنرانی مهم خود مسئله‌ی پیری جمعیت و کمبود نیروی کار را مطرح کرده است. آقای نخست وزیر که Blaine Higgs نام دارد به راهبرد رشد جمعیت استان نیوبرانزویک که تابستان گذشته منتشر شد اشاره کرده است. در آن راهبرد گفته شده است که طی یک دهه‌ی آینده تقریبا 120000 شغل در نیوبرانزویک ایجاد خواهد شد. همچنین تا سال 2024 تعداد مهاجران کاری سالانه  7500 نفر رشد خواهد داشت.

 

اما این اعداد و ارقام توسط دولت فدرال تعیین شده و آقای نخست وزیر بر این باور است که سالانه باید 10000 مهاجر کاری وارد استان نیوبرانزویک شود. او گفته است که استان نیوبرانزویک در هند و اروپا دفاتر جدیدی را افتتاح می‌کند تا مهاجرت به نیوبرانزویک را برای سرمایه گذاران و افراد با استعداد تبلیع کند.

 

مهاجرت به نیوبرانزویک از طریق اکسپرس انتری

اتباع خارجی که مایل هستند مهارت‌ها، تحصیلات و تجربه‌ی کاری خود را به نیوبرانزویک بیاورند می‌توانند واجد شرایط مسیر اکسپرس انتری نیوبرانزویک باشند. این مسیر هماهنگ با سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال است که درخواست‌های مهاجرت از طریق سه دسته‌ی مهاجرتی اسکیلد ورکر، تجربه‌ی کانادایی و مشاغل فنی نیازمند مهارت را مدیریت می‌کند.

 

از جمله شرایط مهاجرت از این طریق به نیوبرانزویک ساختن پروفایل اکسپرس انتری است؛ سپس متقاضی بر اساس عواملی نظیر سابقه کار، تحصیلات، سن و تسلط بر زبان در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS امتیاز دریافت می‌کند. اگر متقاضیانی که در صف انتظار فدرال هستند از طرف اکسپرس انتری نیوبرانزویک انتخاب شوند 600 امتیاز اضافی دریافت خواهد کرد. بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها دعوت خواهد شد تا تقاضای خود برای اقامت دائم کانادا را ارائه کنند. گفتنی است هر از گاهی برای بر طرف کردن مشکل کمبود نیروی کار، نیوبرانزویک ممکن است مستقیما از صف انتظار اکسپرس انتری فدرال متقاضی انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!