2024/03/28

هشدار اداره مهاجرت کانادا در رابطه با کلاهبرداران

هشدار اداره مهاجرت کانادا

دولت کانادا به متقاضیان مهاجرت به این کشور هشدار داده است که فریب متقلبانی که در فیسبوک خود را به عنوان مشاور مهاجرت جا می‌زنند نخورند. اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کاناداIRCC) ) گفته است که افراد متقلبی در صفحات در فیسبوک ادعا می‌کنند که با دولت کانادا در ارتباطند و مشاور مهاجرت هستند، و به مردم وعده‌ی مهاجرت موفقیت آمیز می‌دهند. اداره‌ی مهاجرتی اعلام کرده که این صفحات عمدتا به زبان عربی هستند و برخی از آن‌ها به صورت غیرقانونی از علائم و تصاویر دولت کانادا استفاده می‌کنند تا وانمود کنند که با دولت در ارتباطند، در حالی که اینطور نیست.

 

دولت کانادا همچنین گزارش کرده که برخی از این متقلبین و کلاهبرداران از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با افراد در ترکیه و لبنان استفاده می‌کنند و به آن‌ها وعده‌ی مهاجرت موفقیت آمیز به کانادا می‌دهند. برخی از افراد فریب این شیادان را می‌خورند و مشاورنماهای متقلب توانسته‌اند صدها هزار دلار سر آن‌ها کلاه بگذارند. اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا متن زیر را به عنوان هشدار به همه افرادی که با این صفحات برخورد کرده‌اند منتشر کرده است:

 

IRCC  هرگز از شبکه‌های اجتماعی برای ارائه‌ی خدمات مهاجرتی استفاده نمی‌کند

برای سکونت یافتن در کانادا به عنوان پناهنده، شما باید به آژانس پناهندگان سازمان ملل، یک نهاد ارجاعی و یا گروه اسپانرشیپ خصوصی بروید

IRCC هرگز از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و واتس اپ، درخواست اسناد و مدارک و مبالغ نقد نمی‌کند

IRCC هرگز از طریق تلفن و وسایل ارتباطی نظیر آن با افراد برای ارائه‌ی خدمات مهاجرتی به کانادا تماس نمی‌گیرد؛

 

اگر مایل به اخذ خدمات مشاوره هستید، حتما از مجوزهای مشاوران اطمینان حاصل کنید.

error: Content is protected !!