2024/04/25

وزیر مهاجرت کانادا: فریب کلاهبرداران را نخورید!

وزیر مهاجرت کانادا: فریب کلاهبرداران را نخورید!

ماه مارس ماه مبارزه با کلاهبرداری مهاجرتی است. به همین خاطر در تاریخ پنجم مارس وزیر مهاجرت کانادا آقای مارکو مندچینو بیانیه‌ای را در مورد متقلبینی که خود را وکیل مهاجرت معرفی می‌کنند منتشر کرده است. متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

کانادا یکی از برترین مقاصد مهاجرت و سفر در دنیاست و همه ساله میلیون‌ها نفر از سراسر جهان عازم کانادا می‌شوند. برخی از این افراد هنگام ارائه‌ی درخواست خود، به مشاوران و وکلای مهاجرت روی می‌آورند – برخی از این وکلا و مشاورین افراد صادق و امینی هستند و برخی از آن‌ها هم دغل‌باز و گاهی اوقات با سواستفاده از سیستم مهاجرت کانادا سر مردم کلاه می‌گذارند.

 

دولت کانادا همچنان به اقدامات خود در راستای ریشه‌کن کردن کلاه‌برداران و حفاظت از متقاضیان مهاجرت و سفر به کانادا ادامه خواهد داد. ما تدابیری را برای تقویت سیستم مهاجرتی اتخاذ کرده‌ایم: از نظارت بیشتر بر درخواست‌ها تا کمپین‌هایی برای ارتقای آگاهی عمومی در سراسر جهان. مهم‌تر از همه اینکه ما حدود 50 میلیون دلار برای مبارزه با کلاهبرداری‌ها طی سال‌های آتی اختصاص داده‌ایم و کالج جدیدی را برای بهبود نظارت بر وکلای مهاجرت و جلوگیری از اقدامات مجرمین تاسیس نموده‌ایم.

 

کلاهبرداران مهاجرتی افرادی را هدف می گیرند که با صدق نیت قصد آمدن به کانادا را دارند. متاسفانه همه‌گیری کرونا فعالیت‌های مجرمانه و مشکل‌ساز را بدتر از قبل کرده است و شیوه‌های جدیدی را برای افراد دغل‌باز و خدعه‌گر جهت سواستفاده از اعتماد موکلان مهاجرتی ایجاد کرده است. از این رو ما تلاش‌های خود را در راستای مبارزه با کلاهبرداران مهاجرتی دو چندان کرده‌ایم و بدین وسیله از تمام متقاضیان مهاجرت به کانادا یا بازدید از این کشور می‌خواهیم قبل از انجام هرگونه اقدامی مراتب زیر را در نظر داشته باشند:

 

  • کانادا همه‌ی درخواست‌ها را با یک معیار می‌سجند و در نظر می‌گیرد – خواه این درخواست‌ها توسط خود متقاضیان ارائه شده باشند یا توسط نمایندگانشان (وکلایشان).
  • کانادا متقاضیان را ملزم به استخدام وکیل مهاجرت یا نماینده نمی‌کند.
  • متقاضیان بهتر است تنها وکلا و مشاورین مهاجرتی را استخدام کنند که دارای مجوز فعالیت هستند.
  • اداره‌ی مهاجرت کانادا صراحتا اعلام می‌کند که تمام درخواست‌ها از طریق وبسایت این اداره‌ی ارائه شوند.

مبارزه با متقلبین و کلاهبرداران مستلزم این است که حواس همه‌ی ما جمع باشد. ما همچنان به محافظت از کانادایی‌ها و افرادی که مایل به مهاجرت به کانادا هستند ادامه خواهیم داد و همواره امنیت و سلامت سیستم مهاجرتی کانادا را حفظ خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!