2024/04/24

وضعیت اکسپرس انتری پس از انتخابات چگونه خواهد بود؟

وضعیت اکسپرس انتری پس از انتخابات چگونه خواهد بود؟

قرار نیست لیبرال‌ها تغییر عمده‌ای در سیستم اکسپرس انتری فدرال ایجاد کنند؛ این سیستم را محافظه کاران در سال 2015 برای مدیریت متقاضیان مهاجرت رونمایی کردند. گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود.

 

در سال 2016 بود که لیبرال‌ها تعداد امتیازهای پیشنهاد شغل را از 600 به حداکثر 200 رساندند تا اطمینان حاصل شود که افرادی که برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوت می‌شوند مهارت بالا دارند و احتمال بیشتری برای موفقیت اقتصادی آن‌ها در کانادا تصور می‌شود. محافظه کاران در کمپین خود وعده دادند که این را تغییر دهند و این ممکن است به درگیری دو حزب برتر کانادا در پارلمان بی‌انجامد.

 

مهاجرت منطقه‌ای

یکی دیگر از وعده های مهاجرتی لیبرال ها ایجاد برنامه‌ی مهاجرت شهری بود تا از توزیع یکسان و یکنواخت مهاجران در سراسر کانادا اطمینان حاصل شود. لیبرال‌ها همچنین وعده‌ی دائمی کردن پایلوت مهاجرت آتلانتیک را داده‌اند. این پایلوت به کارفرمایان چهار استان نوا اسکوشیا، نیو برانزویک، نیو فاندلند و لابرادور و جزیره‌ی پرنس ادوارد اجازه می‌دهد تا اتباع خارجی را برای شغل‌هایی که خود کانادایی‌ها در آن شاغل نشده‌اند استخدام کنند.

 

یکی دیگر از وعده‌های لیبرال‌ها رایگان کردن تقاضا برای شهروندی بوده است. آن‌ها می‌گویند فرایند اعطای شهروندی یک خدمت دولتی است و باید رایگان باشد.

 

اما در کبک، Bloc Québécois هم کرسی در اختیار دارد. آن‌ها می خواهند ساکنین کبک که تقاضای شهروندی کانادا می‌دهند حتما نسبت به زبان فرانسه دانش کافی داشته باشند. در رابطه با اختیارات کبک در پذیرش مهاجران هم باید گفت این استان در جذب و رد و تعیین سطح پذیرش مهاجران مختار است و دولت فدرال کبک هم اکنون در پی آن است تا مهاجران دسته‌ی خانوادگی و پناهندگی را به استان راه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!