2024/03/29

ویزا مولتی (چندگانه) کانادا

ویزا طولانی مدت چندگانه کانادا ( ویزا مالتی کانادا ) چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

ویزای طولانی مدت چندگانه یا Multiple-Entry نوعی از ویزاست که دارای دو ویژگی مهم زیر است:

  • به دارنده‌ی ویزا اجازه می‌دهد که چندین بار از طریق کلیه مرزها و در زمان‌های مختلف به کانادا تردد کند.
  • ویزای مالتی تا یک ماه قبل از تاریخ ابطال گذرنامه فرد دارای اعتبار است. از آنجا که گذرنامه‌های ایرانیان به طور معمول تا ۵ سال اعتبار دارند، چنین ویزایی عملاً می‌تواند تا بیش از ۴ سال اعتبار داشته باشد.

بر اساس دستورالعمل اداره مهاجرت، چنین ویزایی به طور معمول تنها شامل دو گروه زیر می‌شود:

  • افرادی که به صورت مداوم به کانادا سفر می‌کنند.
  • والدین سالخورده و بازنشسته‌ای که قبلاً از طریق فرزندان خود برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده باشند.

به طور کلی سیاست دولت کانادا به صورتی است که تا جای ممکن تقاضای پدر و مادرها برای ویزای کانادا را با دیده اغماض بررسی کند و به این گروه ویزا بدهد، به ویژه پدر و مادرهایی که بازنشسته شده‌اند و انگیزه‌ای برای کار و زندگی در کانادا ندارند و قبلا هم برای مهاجرت به کانادا از طریق فرزندانشان اقدام کرده باشند.

با این حال هیچ تضمینی برای اخذ ویزا وجود ندارد و در نهایت این افسر مهاجرت است که تصمیم می‌گیرد برچسب ویزا را برای شخص بزند یا نه.

چگونه ویزای مالتی کانادا را اخذ کنیم؟

اگر در یکی از دو دسته فوق قرار دارید میتوانید شانس خود برای اخذ ویزای مالتی کانادا امتحان کنید و هنگام تقاضای ویزای مسافرتی، به جای ویزای تک ورودی Single-entry تقاضای ویزای چندگانه Multiple-entry بدهید و امیدوار باشید افسر مهاجرت با درخواست شما موافقت کند.

نکته جالب دیگر این است اگر کسی شرایط ویزای چندگانه را داشته باشد ولی تقاضای ویزای تک ورودی بدهد، افسر مهاجرت مربوطه برای این شخص ویزای تک ورودی معمولی صادر می‌کند ولی نامه‌ای به وی ارسال می شود و در آن به شخص  اطلاع خواهند داد که اگر برای ویزای چندگانه تقاضا می‌داد نیز مورد قبول واقع می‌شد.

اطلاعات بیشتر درباره ی ویزای مولتی کانادا را می توانید در اینجا بخوانید.

وکلای مجرب ما در ایران مهاجر آماده‌ی پذیرش پرونده‌های شما عزیزان در زمینه‌ی اخذ ویزای مالتی کانادا می‌باشند. برای جزيیات بیشتر لطفا فرم ارزیابی رایگان را تکمیل فرمایید.

error: Content is protected !!