2024/04/20

ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک به دلیل نظام سلامت برتر، امکانات بالا و کیفیت زندگی مطلوب در این کشور، مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. در هر کشوری جهت جذب پزشکان و پرستاران پروسه‌ی خاصی در نظر گرفته شده است که مخصوص به همان کشور می‌باشد و ممکن است با آزمون‌های عملی، دوره‌های کارورزی و تایید یا معادل سازی مدارک همراه باشد. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پرستاران باید در کشور دانمارک مورد توجه قرار دهند فرآیند معادل‌سازی مدارک است.

معادل‌سازی جهت اخذ ویزای کار در دانمارک :

پرستاران در مقوله‌ی معادل‌سازی جهت اخذ ویزای کار باید در ابتدا مدارک خود را به همراه فرم درخواست تکمیل شده به سازمان نظام پزشکی دانمارک یا  DPSA ارسال نمایند تا این سازمان مدارک را بررسی و تایید کند. تایید مدارک پرستاران در کشور دانمارک چندین ماه زمان می‌برد. توجه کنید که پرستارانی که بیش از 6 سال از فارغ التحصیلی آن‌ها گذشته باشد جهت تایید مدارک خود باید حداقل یک سال سابقه‌ی کار رسمی تمام وقت ارائه نمایند.

مدارک لازم برای سازمان DPSA دانمارک جهت تایید به شرح زیر می‌باشد:

  • مدارک شناسایی
  • رزومه‌ی تحصیلی و سوابق شغلی
  • ترجمه‌ی رسمی دانش‌نامه و ریزنمرات (تئوری و بالینی)
  • مدارک مربوط به سوابق شغلی
  • گواهی‌های حرفه‌ای
  • مدارک نظام پزشکی کشور مبدا متقاضی

و در صورت تایید مدارک به متقاضی 3 سال فرصت داده می‌شود تا مجوز دائمی کار در دانمارک را اخذ نماید.

 

فراگیری زبان دانمارکی جهت اخذ ویزای کار دانمارک

متقاضی پس از تایید مدارک خود باید نسبت به فراگیری زبان دانمارکی در داخل یا خارج از کشور دانمارک اقدام نماید. آزمون زبان Prøve i dansk 3 یا (آزمون دانمارکی 3) که مورد نیاز فرد می‌باشد. پس از پایان دوره‌ی زبان و کسب حداقل امتیاز 7 از 10 به متقاضیان محترم اعطا می‌شود. متقاضیانی که تمایل به اخذ مدرک زبان خود در داخل کشور دانمارک دارند توجه کنند که این آزمون 2 بار در ماه می تا ژوئن و نوامبر تا دسامبر در مراکز زبان کشور دانمارک برگزار می‌شود. متقاضیانی که دارای مدرک زبان دانمارکی هستند به این نکته توجه نمایند که از زمان اخذ مدرک زبان آن‌ها تا ارسال مدارک به سازمان DPSA نباید بیشتر از یک سال گذشته باشد.

استخدام موقت و دائم پرستاران در دانمارک

پرستاران باید تا حداکثر یک سال پس از گذراندن آزمون زبان دانمارکی خود، به منظور ارزیابی مهارت‌های بالینی و ارتباطی به کارورزی مشغول شوند. این دوره باید حداقل به مدت 6 ماه و 30 ساعت کار در هفته انجام گیرد. در صورت یافتن موقعیت شغلی مطلوب توسط شخص متقاضی، سازمان DPSA آن را تایید و برای فرد مجوز صادر می‌نماید. در صورت کسب بازخورد مثبت پس از دوره‌ی موقت در دانمارک، فرد می‌تواند مجوز کار به عنوان پرستار را دریافت نموده و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانمارک به کار مشغول شود.

مراحل اخذ ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک
پزشکان باید پیش از ارسال مدارک خود به سازمان DPSA، کلیه‌ی مدارک خود را جهت بررسی و تایید به سازمان (Electronic Portfolio of International Credentials (EPIC ارائه نمایند. مراحل اخذ تاییدیه از سازمان EPIC عبارتند از:

توضیحات مراحل
 ساخت اکانت در سازمان EPIC که 125$ هزینه در بر دارد. مرحله 1
 احراز هویت با مدارکی نظیر عکس، اسکن پاسپورت و فرم‌های هویتی سازمان EPIC مرحله 2
 آپلود دانش‌نامه‌ی پزشکی، ریز نمرات و مجوز طبابت برای تاییدیه‌ی اولیه سازمان EPIC* مرحله 3
 ارسال درخواست به سازمان DPSA مرحله 4

*توجه نمایید که جهت دریافت گزارش تاییدیه‌ی مدارک باید سازمان DPSA انتخاب گردد تا سازمان EPIC پس از بررسی و تایید، مدارک را به صورت الکترونیکی به سازمان DPSA ارسال نماید. در صورت تایید مدارک متقاضی توسط سازمان DPSA فرد می‌تواند جهت انجام فرآیند اخذ مجوز Authorization اقدام کند.

 

فرآیند اخذ مجوز Authorization توسط پزشکان در دانمارک

پس از انجام مراحل مربوط به تایید مدارک توسط سازمان EPIC، متقاضی باید مدرک زبان دانمارکی در سطح 3 را اخذ نماید، سپس می‌تواند برای ثبت نام در آزمون پزشکی که شامل آزمون شفاهی و کتبی می‌باشد اقدام نماید، توجه نمایید که این آزمون 2 بار در سال برگزار می‌شود. پس از آن متقاضی باید در دوره‌های آموزشی 3 روزه در کشور دانمارک که مرتبط با قوانین این کشور می‌باشد و شامل دوره‌های سازمان خدمات درمانی دانمارک، حقوق بیمار و حقوق و الزامات متخصصین بهداشت و درمان می‌شود شرکت نماید.

استخدام موقت و مجوز طبابت پزشکان در دانمارک

پس از سپری کردن با موفقیت آزمون پزشکی و شرکت در دوره‌های آموزشی کشور دانمارک، فرد می‌تواند بسته به گواهی تخصصی خود به صورت موقت استخدام شود که حداکثر زمان استخدام فرد یک ساله خواهد بود. پس از اتمام دوره‌ی استخدامی موقت افراد می‌توانند جهت اخذ مجوز طبابت خود به صورت مستقل در کشور دانمارک اقدام نماید و به کار در دانمارک بپردازند.

شرایط اخذ ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

پس از ارسال مدارک به سازمان DPSA دانمارک و دریافت نامه‌ی Authorization، شخص متقاضی باید مدارکی چون تمکن مالی و محل اسکان خود در این کشور و مدارک همراهان و … را به سفارت دانمارک ارائه کند. در صورت تایید مدارک توسط سفارت و اعطای ویزا به فرد، متقاضی 3 سال فرصت خواهد داشت تا برای یادگیری زبان دانمارکی و گذراندن دوره‌های موقت شغلی وارد کشور دانمارک شود.

 

جهت اطلاعات بیشتر، شما می‌توانید با ما تماس بگیرید:

ایران:

شیراز-بلوارستارخان-ساختمان شروین-واحد ۹

تلفن: ۳۶۴۹۱۱۴۵-۰۷۱

تهران:بلوار مرزداران -برج الوند – واحد ۴۰۸

کانادا:

تورنتو-خیابان یانگ شمالی بالاتر از  تقاطع یانگ استیلز مجتمع world of yonge موبایل :۰۰۱۴۱۶۸۸۰۱۴۰۶

(تماس از طریق واتس اپ)

👇👇لینک کانال 👇👇
@iranmohajergroup

آدرس اینستاگرام:

🇮🇷🇨🇦🇺🇸🇦🇺🇫🇷

http://instagram.com/iran_mohajer

پست الکترونیکی:

iranmohajer2000@yahoo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!