2024/04/19

ویزای کار کانادا آن هم در شیوع کرونا؟!

ویزای کار کانادا آن هم در شیوع کرونا؟!

جدیدترین خبرها گویای این هستند که اتباع خارجی، علی‌رغم کرونا، می‌توانند برای کار به کانادا بروند. به بیان دقیق‌تر دارندگان ویزای کار کانادا هم اکنون می‌توانند برای کار وارد کانادا شوند؛ حتی اگر این ویزای کار را دولت پس از اعمال منع ورود جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر کرده باشد. همانطور که در خبرهای قبلی به اطلاع شما همراهان عزیز ایران مهاجر رساندیم، دولت کانادا موقتا مانع ورود افراد معینی که ویزای آن‌ها پس از 18 مارس صادر شده به کانادا خواهد شد. اما حالا، دارندگان ویزای کار کانادا، حتی اگر خارج از ایالات متحده هم باشند، می‌توانند مادام که فاقد علائم کرونا باشند وارد کانادا شوند.

 

در حال حاضر تمام مسافران خارجی باید پس از ورود به کانادا 14 روز خود را قرنطینه کنند. تنها استثنای این قاعده رانندگان کامیون هستند که مرتبا برای تامین کالاها از مرز  آمریکا-کانادا تردد می کنند. کانادا همچنین موقتا تغییراتی را در فرایند ارزیابی تاثیر بازار کار یا LMIA برای کارفرمایان بخش کشاورزی و فراوری مواد غذایی اعمال کرده است؛ این بدین معنی است که تا شش ماه، فرایند الزامی دو هفته‌ای استخدام حذف می‌شود.

 

همچنین حداکثر مدت زمان مجاز استخدام کارگر با دستمزد کم در برنامه‌ی کارگر خارجی موقت از یک سال به دو سال افزایش یافته است. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا هیچ درخواستی را به خاطر فقدان یا نقص مدارک رد نخواهد کرد. همچنین هیچ متقاضی که نتواند مراحل الزامی فرایند نظیر ارائه‌ی اطلاعات بیومتریک و انجام معاینات پزشکی را انجام دهد رد نخواهد شد.

 

تمدید اقامت موقت به محض حضور در کانادا

دارندگان اقامت موقت کانادا می‌توانند وضعیت خود را آنلاین تمدید کنند و مجاز هستند در کانادا بمانند تا تصمیم مقتضی در مورد درخواستشان اتخاذ شود. اگر در حین انتظار برای تصمیم دولت، وضعیت اولیه اقامت موقت آن‌ها منقضی شود، می‌توانند در کانادا بمانند اما وضعیت آن‌ها «اقامت موقت تلویحی» خواهد بود. در ضمن، سفر به یکی از نقاط ورودی کانادا جهت ارائه‌ی درخواست به مامور خدمات مرزی «سفر ضروری» تشخیص داده نشده و ماموران از ارائه‌ی خدمات امتناع خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!