2024/03/28

در ماه آگوست ۸۱۰۰۰ شغل جدید و عمدتا پاره وقت در کانادا ایجاد شد

در ماه آگوست ۸۱۰۰۰ شغل جدید و عمدتا پاره وقت در کانادا ایجاد شد

در جدیدترین خبرها که از بازار کار کانادا به دست رسیده Statistics Canada روز جمعه طی گزارشی اعلام کرد که در ماه آگوست، بیش از ۸۱۰۰۰ شغل در کانادا ایجاد شده است. اکثر این مشاغل پاره وقت بوده‌اند. در این گزارش همچنین اعلام شده است که طی ماه ذکر شده طبق پیش بینی‌ها، نرخ بیکاری در سراسر کانادا با ۵٫۷ درصد ثابت مانده است در حالی که دستمزد و حقوق کارمندان دائمی ۳٫۸ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش یافته است.

 

گفتنی است تحلیلگران رویترز پیش بینی می‌کردند که شغل‌ها ۱۵۰۰۰ عدد افزایش پیدا کند که همانطور که اعلام شد نرخ اشتغال‌زایی در ماه آگوست فراتر از حد انتظار بوده است. Statistics Canada همچنین گفته است که در ماه آگوست ۲۰۵۰۰ نفر در خدمات آموزشی شاغل آن هم عمدتا در کبک بوده‌اند.

 

مشاغل بخش امور مالی، بیمه، املاک و اجاره نیز در ماه آگوست به ۲۲۴۰۰ رسید؛ از سوی دیگر در مشاغل بخش‌های علمی، حرفه‌ای و خدمات فنی ۱۶۸۰۰ شغل ایجاد شده است؛ رقم اعلام شده یعنی به این تعداد فرد شاغل شده‌اند.

 

در ضمن، تعداد کارمندان بخش خصوصی در ماه آگوست به ۹۴۰۰۰ رسید در حالی که تعداد کارمندان بخش دولتی و نیز خوداشتغالان ثابت ماند. آخرین اعداد و ارقام مربوط به مشاغل به احتمال زیاد از سوی لیبرال‌های وابسته به جاستین ترودو مورد استقبال قرار خواهد گرفت و از این جهت، لیبرال‌ها در انتخابات پیش رو که در ماه اکتبر برگزار خواهد شد، دست بالا را برای دفاع از عملکرد خود در برابر محافظه کاران و دیگران خواهند داشت.

 

گفتنی است محافظه کاران به رهبری آقای Scheer وعده داده‌اند که بر چالش‌های اقتصادی من‌جمله هزینه‌های زندگی و گرانی متمرکز شوند. همانطور که همراهان همیشگی ایران مهاجر مطلع هستند، کانادایی‌ها در ۲۱ اکتبر به پای صندوق‌های رای خواهند رفت تا دولت بعدی را انتخاب کنند. نبرد انتخاباتی عمدتا بین حزب لیبرال و حزب محافظه کار خواهد بود. از تاریخ ۱۵ سپتامبر طبق قانون کمپین‌های انتخاباتی به راه خواهند افتاد.

 

همچنین، این گزارش‌های شغلی پس از سخنرانی مقام ارشد بانک کانادا در روز پنجشنبه منتشر شده اند. این مقام که Lawrence Schembri نام دارد طی آن سخنرانی گفته بود که گرچه کانادا ضعف اقتصادی ابتدای سال جاری میلادی را جبران کرده اما با افزایش تنش اقتصادی و عدم قطعیت مرتبط با آن روبه‌روست. آقای Lawrence Schembri که در هلیفکس سخنرانی می‌کرد اعلام کرد که کانادا، نگرانی‌های اول سال را پشت سر گذاشته اما داده‌هایی که در دست داریم باز هم ما را نگران می‌کند.

 

وی که اتاق بازرگانی هلیفکس را مورد خطاب قرار داده بود گفت:« الان اقتصاد کانادا در نهایت توانایی خود قرار دارد، بیکاری پایین است و مهار تورم در کانون هدف بانک مرکزی قرار دارد. این نقطه‌ی شروع مستحکم نشانه‌ی این است که اقتصاد کانادا در برابر توسعه‌های اقتصادی منفی قدری مقاومت دارد که البته خوب است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!