2024/03/19

پاسخ تند جاستین ترودو در حمایت از پناهندگان به سوال اسلام ستیزانه

پاسخ تند جاستین ترودو در حمایت از پناهندگان به سوال اسلام ستیزانه

روز پنجشنبه یکی از شرکت کنندگان حاضر در نشست برگذار شده در ساسکچوان، با طرح سوالی مبنی بر اینکه:«چرا دولت کانادا درخواست پناهندگی بسیاری از مسلمانان را پذیرفته است در حالی که آن‌ها قصد دارند ما را بکشند» جاستین ترودو نخست وزیر این کشور را به چالش کشید.

 

جاستین ترودو در پاسخ، به دفاعی پر شور از «تنوع فوق العاده» حاکم بر کانادا پرداخت و اعلام کرد که موضع پذیرنده بودن کانادا نسبت به پناهندگان، یکی از دلایل پیشرفت این کشور و بزرگتر شدن آن بوده است.

ترودو در جلسه‌ای در دانشگاه رجینا اعلام کرد:«ما از مردمی که به دلایل اشتباه از کشور خودشان طرد شده‌اند استقبال می‌کنیم و این به نفع خود کاناداست. همه ما می‌دانیم که مهاجرت منافع اقتصادی بسیار زیادی برای کانادا دارد. این پدیده باعث می‌شود تا جوامع ما انعطاف پذیرتر شده و کشور ما قدرتمندتر شود، و این روند همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.»

 

سوال درباره مهاجرت در این جلسه از جانب فردی مطرح شد که گفت خانواده اش چندین نسل است که ساکن منطقه رجینا بوده‌اند. وی از ترودو در مورد «مرزهای باز» سوال کرد و خطاب به ترودو گفت:«شما درباره آزادی من و همه مردم کانادا صحبت می‌کنید و می‌گویید که این اتفاقات ناگوار برای ما رخ نخواهد داد. اما اکنون در فرانسه و خیلی نقاط دیگر دنیا در حال روی دادن است.» او افزود:«ولی نظر مردم با شما متفاوت است زیرا آن‌ها اعتقاد دارند که ادغام دو فرهنگ مختلف، یعنی اسلام و مسیحیت، امکان پذیر نیست. مسلمانان علنا گفته‌اند که قصد کشتن ما را دارند و شما درب‌های کشور را به روی آنان باز می‌کنید.»

 

ترودو پس از صحبت‌های این فرد عنوان کرد:«کانادا کشوری است که توسط مهاجران ساخته شده است.»

 

ترودو از زمان نخست وزیر شدن افزایش پذیرش پناهجویان را به عنوان اولویت کاری خود اعلام کرد. کانادا از زمان روی کار آمدن ترودو در پاییز ۲۰۱۵ به بیش از ۴۰ هزار پناهجوی سوری اسکان داده است. وزیر مهاجرت کانادا، Ahmed Hussen، در ماه اکتبر اعلام کرده بود که امیدوار است تعداد پذیرش سالانه پناهندگان تا سال ۲۰۲۱ میلادی به ۵۱،۷۰۰ نفر برسد.

 

مطالعات نشان داده اند که کانادایی‌ها معمولا نگرش مثبتی نسبت به مهاجرت دارند و معتقدند که مهاجران تاثیر مثبتی بر اقتصاد این کشور دارند، ولی در مورد مسئله پناهندگی نگران هستند.

 

ترودو خطاب به حاضران گفت:«کانادا به دلیل داشتن جمعیتی سالخورده، نیازمند مهاجرین جدیدی است که در ساخت آینده این کشور تاثیرگذار باشند.» او این مطلب را که کانادا دارای سیاست مرزهای باز است تکذیب کرد و گفت که سیستم مهاجرت به خوبی در زمینه انجام بررسی‌های امنیتی در زمینه ورود افراد جدید عمل می‌کند.

 

Trudeau گفت:«همیشه دلایلی برای نگرانی مردم هست و خصوصا دلایلی برای نگرانی در مورد ورود افراد متفاوت به محله‌تان وجود دارد. اما آنچه که کانادایی‌ها همیشه می‌دانند این است که اگر همسایه‌های خوبی باشیم برای همه ما بهتر است.»

error: Content is protected !!