2024/04/19

پذیرش‌های اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۱۸

پذیرش‌های اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۱۸

استان بریتیش کلمبیا در طول سال ۲۰۱۸ از طریق برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا ۳۱۰۰ متقاضی سیستم اکسپرس اینتری فدرال را برای اقامت دائم انتخاب کرده است.  اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهند که اکثر متقاضیان منتخب – یعنی ۱۹۹۹ نفر – از طریق دسته‌ی کارگر ماهر اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا ( Express Entry BC (EEBC) Skilled Worker category)  انتخاب شده‌اند. کارگران ماهر خارجی که در یکی از مشاغل مورد تیاز در این استان، سابقه کار و پیشنهاد شغل دارند نیز می‌توانند از این دسته اقدام به مهاجرت کنند.

اما از طریق دسته فارغ التحصیل بین المللی EEBC نیز ۹۳۶ متقاضی و از طریق دسته‌ی فارغ التحصیلان خارجی مقاطع فوق لیسانس و دکترا  EEBC۱۶۵ متقاضی اکسپرس اینتری انتخاب شدند. دسته‌های EEBC استان بریتیش کلمبیا به برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا –  BC PNP –  اجازه می‌دهد متقاضیان اکسپرس اینتری واجد شرایط را برای اقامت دائم در این استان انتخاب کند. انتخاب شدن متقاضیان اکسپرس اینتری از طرف استان، باعث می‌شود که ۶۰۰ امتیاز دیگر به مجموع امتیازاتشان در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) اضافه شود و بدین ترتیب در دور بعدی حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوت خواهد شد.

 

متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت از طریق دسته‌های کارگر ماهر EEBC و فارغ التحصیل خارجی EEBC می‌باید حتما پیشنهاد شغل داشته باشند. لازم به ذکر است که دسته‌ی فارغ التحصیلان خارجی EEBC برای متقاضیان اکسپرس اینتری که در طول سه سال اخیر از یکی از دانشگاه‌ها و یا دانشکده‌های معتبر کانادا فارغ التحصیل شده‌اند آزاد است.

 

در عین حال افرادی که در مقاطع فوق لیسانس و دکترا فارغ التحصیل شده‌اند و علاقه مند به مهاجرت از طریق دسته‌ی International Post-Graduate و کسب اقامت دائم هستند نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی ندارند. گفتنی است این فارغ‌التحصیلان باید در یکی از رشته‌های علمی اعلام شده تحصیل کرده باشند وهر رشته‌ای برای این دسته مجاز نیست.

 

آن دسته از متقاضیان اکسپرس اینتری که می‌خواهند از طریق دسته‌های کارگر ماهر و فارغ التحصیل خارجی برای مهاجرت استانی در نظر گرفته شوند ‌باید در سیستم ثبت نام مهارت‌های مهاجرتSkills Immigration Registration System (SIRS) نام نویسی کنند. این سیستم متقاضیان را امتیازدهی می‌کند و به استان بریتیش کلمبیا کمک خواهد کرد که کارگرانی را انتخاب کند که با نیازهای بازار کار این استان تناسب بیشتری دارند. متقاضیانی که در این سیستم ثبت نام می‌کنند بر اساس عواملی مانند پیشنهاد شغل، مکان شغل و دستمزد سالانه‌ی آن امتیازدهی می‌شوند.  همچنین تحصیلات، سابقه کار مرتبط و تسلط بر زبان انگلیسی هم امتیازات دیگری برای فرد متقاضی به دنبال خواهد داشت.

 

استان بریتیش کلمبیا اعلام کرده که کارفرمایی که به متقاضی پیشنهاد شغل داده است حتما باید واجد شرایط باشد. علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات در مورد مجموع شرایط کارفرمایان این صفحه را مطالعه کنند. آن دسته از متقاضیان که در صف انتظار اکسپرس اینتری نیستند می‌توانند از طریق یکی از مسیرهای مهاجرتی  Skills Immigration مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا انتخاب شوند.

 

گفتنی است از طریق مسیر مهاجرت کارآفرین –  Entrepreneur Immigration Stream –  نیز ۶۱ متقاضی از طرف استان بریتیش کلمبیا انتخاب شدند. همچنین، در طول سال ۲۰۱۸، استان بریتیش کلمبیا از طریق برنامه کاندید استانی کانادا ۶۵۰۰ متقاضی را انتخاب نمود.

error: Content is protected !!