2024/04/18

پذیرش جدید استان آلبرتا برگزار شد

پذیرش جدید استان آلبرتا برگزار شد

برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا جزییات جدیدترین پذیرش مختص PNP را منتشر کرده است؛ در این پذیرش که به تاریخ 27 می برگزار شده آلبرتا مجموعا برای 148 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرده است. حداقل امتیاز این متقاضیان در CRS یا سیستم جامع رتبه بندی 300 بوده است. دریافت کنندگان دعوتنامه یا اعلامیه‌ی تمایل – NOI – اکنون می‌توانند درخواست خود را برای انتخاب شدن از طرف آلبرتا ارائه کنند. اگر برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا درخواست آن‌ها را تایید کند در پذیرش بعدی اکسپرس انتری فدرال 600 امتیاز دیگر نصیبشان خواهد شد.

 

این امتیازهای اضافی ضمانتی است برای دعوت شدن جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا در دور بعدی صدور دعوتنامه‌ها. گفتنی است از 18 مارس یعنی از زمان اعمال محدودیت‌های مسافرتی ناشی از شیوع کرونا پذیرش‌های اکسپرس انتری عموما مختص برنامه‌ی مهاجرت استانی بوده‌اند.

 

در حال حاضر آلبرتا تنها متقاضیانی را در نظر دارد که ساکن و شاغل در آلبرتا هستند. معمولا برای دریافت دعوتنامه از طریق مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا نیازی به داشتن پیشنهاد شغل نیست. آلبرتا در برابر آن دسته از متقاضیان PNP که نمی‌توانند به خاطر اختلالات ناشی از کرونا مدارک خود را کامل ارائه کنند انعطاف پذیری بیشتری دارد.

 

شرایط مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا

متقاضیان ابتدا باید در سیستم اکسپرس انتری فدرال پروفایل داشته باشند. همچنین، باید در شغلی که از اولویت‌های توسعه‌ی اقتصادی و متنوع سازی آلبرتا حمایت می‌کند سابقه‌ی کار داشته باشند. البته لازم به ذکر است که برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا فهرستی از این مشاغل منتشر نکرده است.

 

این روزهای کرونایی که اقدامات ویژه رعایت می‌شوند، برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا متقاضیان را برای انتخاب شدن ملزم به داشتن شرایط زیر کرده است؛ متقاضیان باید:

 

  • در حال حاضر شاغل در آلبرتا باشند حتی اگر در منزل کار می‌کنند؛
  • برای کاری که در حال حاضر در آلبرتا به آن اشتغال دارند دارای ویزای کار باشند؛
  • کار تمام وقت، در ازای دریافت حقوق و دستمزدی که کمتر از حداقل دستمزد استانی نباشد، فراتر از شرایط LMIA.

 

گفتنی است رسیدگی به درخواست متقاضیانی که قبل از همه گیری کرونا به کار تمام وقت اشتغال داشته‌اند و نیز متقاضیانی که در شغل خود نیازمند گواهی و مجوز اشتغال دارند و نمی‌توانند گواهی و مجوز خود را تمدید یا کسب نمایند تا 60 روز تقویمی دیگر موکول خواهد شد.

 

اگر متقاضی هیچ سابقه‌ی اشتغال در آلبرتا نداشته باشد به درخواست وی تا اطلاع ثانوی رسیدگی نخواهد شد. تا اینجای سال جاری میلادی، آلبرتا برای 1,746 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرده است. در سال 2019 مجموعا 6884 دعوتنامه از طریق مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا صادر شد. هنوز جزییات تخصیص مهاجران استان آلبرتا در سال 2020 منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!