2024/04/19

پرستاری در کشور کانادا

پرستاری در کانادا

پرستاری در کشور کانادا

روش پذیرش دوره لیسانس پرستاری در کانادا معمولا به شکل همان دوره‌های عادی است، به جز این‌که در مقطع فوق لیسانس پرستاری درکانادا و دکترای آن در کانادا دانشگاه‌ها در هر استان از متقاضی می‌خواهند که قبل از ارائه‌ی درخواست پذیرش دوره‌ی پرستاری از انجمن مربوطه هر استان نامه‌ای برای تایید مدرک تحصیلی خود بگیرند، یا عضو انجمن ثبت شده‌ی پرستاران در کانادا شده باشند و ۱ تا ۲ سال سابقه کار داشته باشد.

بعضی از دانشگاه‌ها شامل دوره‌های آمادگی پرستاری نیز هستند که در طی آن متقاضی می‌تواند دروس پیش نیاز را بگذراند. هم‌چنین، امکان ادامه تحصیل در دوره های این رشته در کالج‌های کانادا هم وجود دارد.

لیست دانشگاه‌های کانادا که دوره پرستاری در آن‌ها ارائه می‌شود:

دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه لاوال، دانشگاه مونترال، دانشگاه شربروک، دانشگاه مک گیل، دانشگاه اتاوا، دانشگاه کوینز، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک مستر، دانشگاه لیکهد،دانشگاه وسترن، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه ساسکچوان، دانشگاه یورک، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه وینزور، دانشگاه رایرسون، دانشگاه لورانتین Laurentian

برای کار به عنوان پرستار در کانادا (به جز کبک) باید عضو سازمان نظام پرستاری کانادا شده باشید یا در پروسه ثبت شدن قرار گرفته باشید.

 

اگر ساکن استان کبکید و می‌خواهید به پرستار شوید باید در L’Ordre des infirmières et infirmiers du Québec که نظام پرستاری کبک هست عضو شوید، برای کسب اطلاعات بیشتر نحوه عضویت در نظام پرستاری کبک را مطالعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با ما در سایت ایران مهاجر تماس بگیرید.

 

مقصد اول برای پرستاران مهاجر کشور کاناداست زیرا در این کشور آنها حقوق بالا و ساعت کاری پایین دارند.مقصد بعدی استرالیا، کشورهای اروپایی و آمریکاست.

پرستاری در کانادا

شرایط پرستارها در کانادا:

بخش هایی که پرستاران در کانادا فعالیت می کنند:

۱- بیمارستان: پرستاران به ترتیب شیفت همانند ایران کار میکنند.

۲- بخش تخصصی یک بیمارستان: کار در یک بخش تخصصی در بیمارستان مانند بخش نوزادان. امتحان مخصوصی باید بدهید که سالی ۳بار تکرار می گردد.

۳- Acute Care Nurse : مربوط به بخش مراقبت از افراد سالخورده با دوره درمان طولانی است.

۴- Camp Nurse :این بخش که بیشتر به کودکان خدمات میدهد در تابستان و به صورت گروهی انجام می گردد.

۵- Home visit nurse : بخش مراقبت از بیماران زیر نر بیمارستان یا پزشک مجرب ولی در منزل بیمار که هرساله تعداد زیادی از افراد نیز این طریق مهاجرت می کنند.

۶- Clinic Nurse : اگر شما مجوز RN را دریافت کردید، میتوانید در این بخش ها مانند بخش زنان کار کنید، معمولا حقوق بالاتر از ساعتی ۳۰لار دریافت می کنید.

۷- Nursing Home : خانه سالمندان، پرستاران به سالخوردگان در این بخش خدمات ارائه میدهند.

۸- Long term care facility : خدمات به بیماران که نیاز به مراقبت دائمی دارند مانند اوتیسم

۹- Retirement Home : شبیه سالمندان است ولی سالخوردگان توانایی انجام کارهای ابتدایی را دارند.

۱۰- Palliative care : مراقبت های ویژه برای سالخوردگان

۱۱- Hospice : نگهداری از بیماران خاص مانند ایدز

۱۲- School nurse : پرستار ویژه دانش آموزان.

۱۳- Medical industry nurse : برای پرستاری و مراقبت ها در کارگاه ها و صنایع

۱۴- Trail nurse: تحقیق در مورد پزشکی

مقالات مرتبط:

میانگین حقوق پرستاری در کانادا

پرستاری در کشور کانادا

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کجاست؟

ایران مهاجر

مشاوران مجرب ایران مهاجر همه روزه هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان در بحث مهاجرت می باشند تا شما بتوانید بهترین راه برای مهاجرت از کشور خود را انتخاب کنید.

امیدواریم که از خواندن این مقاله از ایران مهاجر که به پرستاری در کشور کانادا پرداخته بود نهایت لذت را برده باشید و به شما کمک های لازم را کرده باشد. درصورت هرگونه سوال با مشاوران ما در ارتباط باشید .

 

error: Content is protected !!