2024/03/19

چرا برای مهاجرت کانادا را انتخاب کنیم؟

چرا برای مهاجرت کانادا را انتخاب کنیم؟

ممکن است آب و هوای سرد و هاکی به عنوان سمبل‌های شناخته شده‌ی بین المللی کانادا باشند، اما ورای شرایط اقلیمی و فعالیت‌های تفریحی، این کشور بزرگ و پهناور، جاذبه‌های فراوان دیگری برای ارائه به مهاجران و تازه‌ واردان دارد.

 

در چهار ماه نخست سال 2018، جمعیت کانادا از مرز 37 میلیون نفر عبور کرد. حدود دو سال و نیم پیش، جمعیت کانادا 36 میلیون نفر بود و حالا یک میلیون نفر دیگر به آن افزوده شده است که طبق اعلام مراجع رسمی، مهاجرت عامل اصلی افزایش نرخ جمعیت کانادا بوده است. خبرها حاکی از این است که کانادا قرار است تا سال 2021 مهاجران بیشتری را بپذیرد. Ahmed Hussen، وزیر امور مهاجرت کشور کانادا در رابطه با برنامه‌ی مهاجرت این کشور، از پذیرش 1,080,000 شهروند دائمی در سال‌های 2019 الی 2021 خبر داد که از این تعداد، 370 هزار نفر در سال 2021 جذب خواهند شد. وی که خودش هم به عنوان یک پناهنده از سومالی به کانادا آمده است می‌گوید:«مهاجران و فرزندانشان سهم مشارکتی قابل توجهی در کشور کانادا دارند و موفقیت‌های آتی ما به این امر بستگی دارد که اطمینان حاصل شود آن‌ها مورد حمایت و پشتیبانی دولت قرار می‌گیرند.»

 

کانادا هر ساله تعداد قابل توجهی از مهاجران را می‌پذیرد. در واقع این کشور هیچ‌گاه از جذب نیروهای ماهر و با سابقه‌ی کاری و تازه واردان نخبه و با استعداد به این کشور باز نمی‌ایستد. با ادامه‌ی روند پیر شدن جمعیت و کاهش زاد و ولد، مهاجرت نقش مهمی در رشد مستمر جمعیت کانادا و همچنین گسترش نیروی کار این کشور ایفا می‌کند. مهاجرت همواره یکی از ویژگی‌های پایدار تاریخ کانادا بوده و همچنان نقش مهمی در توسعه‌ی فرهنگ و حمایت از اقتصاد این کشور ایفا می‌کند.

 

حال باید دید چه مزایایی باعث شده کانادا اینقدر جذاب باشد. در ادامه به اختصار به برخی از ویژگی‌هایی که مورد توجه مهاجران قرار گرفته و نقش موثری بر رشد جمعیت آن‌ها در کانادا دارند اشاره شده است.

  • دارا بودن جاذبه‌ها و زیبایی‌های طبیعی همچون کوه‌ها، درختان، پارک‌های ملی و دریاچه‌های متعدد و همچنین هم‌مرز بودن با سه اقیانوس
  • داشتن فضاهای باز و گسترده، دارا بودن امکانات ورزشی و تفریحی و پاکیزه بودن محیط زیست نسبت به دیگر کشورهای صنعتی
  • داشتن بالاترین کیفیت آموزشی دنیا در میان کشورهای OECD و دسترسی به سیستم آموزشی عالی قوی در همه مقاطع تحصیلی با شهرت بین المللی کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا
  • محلی امن و پر آسایش برای زندگی با داشتن نرخ جرایم پایین نسبت به دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری‌ها و توسعه‌ی اقتصادی (OECD)
  • داشتن جامعه‌ی آزاد با حقوق بنیادی اساسی که در منشور حقوق و آزادی‌ها بیان شده است
  • داشتن استاندارد‌های بالای زندگی و سطح درآمد بالاتر و همچنین امید به زندگی بیشتر نسبت به دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری‌ها و توسعه‌ی اقتصادی
  • داشتن ثبات سیاسی، بازار کار بزرگ با فرصت‌های کسب و کار عالی و سیستم بانکی قوی و اقتصاد پویا
  • داشتن تجارت آزاد با ایالات متحده و مکزیک تحت موافقت‌نامه USMCA
  • داشتن سیستم مراقبت‌های بهداشتی عالی و شبکه‌ی سخاوتمندانه‌ای از برنامه‌های کمک‌های اجتماعی جهت بالا بردن رفاه مردم
  • داشتن یک جامعه‌ی چند فرهنگی و متنوع از مهاجران با زبان‌های گوناگون و آداب و رسوم و ادیان مختلف
  • کانادا یکی از با شکوه‌ترین کشورهای جهان با فرصت‌های تجاری عالی است

 

جالب است بدانید که دولت کانادا معمولا مهاجران را بنا به یکی از دلایل زیر انتخاب می‌کند:

  • پیوستن به دیگر اعضای خانواده و خویشاوندان
  • مسایل بشردوستانه در مورد پناهندگانی که نیاز به اسکان مجدد دارند
  • دلایل اقتصادی و علمی

چرا موسسه ایران مهاجر؟

موسسه ایران مهاجر از بزرگترین موسسات مشاوره به حساب می آید که از یک سیستم مشاوره ای نوین استفاده می کند. با مراجعه به این موسسه می توانید از تخصص و تجربه وکلا در زمینه مهاجرت بهره مند شوید. متخصصین ما می توانند رزومه مهاجرتی شما را بررسی کنند و در صورت بهبود این کار را انجام دهند و در زمینه های مختلف مهاجرت به شما مشاوره دهند و به سوالاتی که شما برای مهاجرت کردن دارید پاسخ دهند.

مقالات پر بازدید:

شرایط مهاجرت به کانادا

معرفی 7 راه ارزان مهاجرت به کانادا؟

برنامه های استانی مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

error: Content is protected !!