2024/04/25

بیشتر کارکنان کانادایی آماده‌ی تغییر شغل هستند!

بیشتر کارکنان کانادایی آماده‌ی تغییر شغل هستند!

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد کارفرمایان کانادایی برای جلوگیری از هزینه‌های جابجایی کارمندان، باید تغییری در روش کاری خود و شرایط محیط کار ایجاد کنند.

 

در تحقیق انجام شده توسط Nielson از طرف شرکت نرم افزاری منابع انسانی Ceridian، مشخص شد که تقریبا سه چهارم از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی یا در جستجوی شغلی جدید هستند و یا به دنبال موقعیت شغلی بهتر و ارتقای کاری می‌باشند.

 

از میان ۱,۰۰۱ کانادایی و ۱۰۰۰ آمریکایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ۳۷ درصد گفته‌اند که به طور دائم یا به صورت پراکنده در جستجوی یک شغل جدیدند و ۳۶ درصد گفته‌اند در صورت استخدام به دنبال سمت جدیدی هستند.

 

بر اساس اطلاعات مرکز آمار کانادا، در ماه نوامبر نرخ بیکاری در کانادا به پایین‌ترین میزان خود در طول ۴۰ سال گذشته رسید. کارشناسان منابع انسانی با توجه به وضعیت بازار کار کارکنان ماهر می‌گویند که شرکت‌ها از پس هزینه‌های جابه‌جایی کارمندان بر نمی‌آیند. در واقع اکثر کارکنانی که مورد نظرسنجی قرار گرفته‌اند گفته‌اند که در طول یک سال کاری متوجه می‌شوند که آیا تمایلی به کار کردن به صورت طولانی مدت در آن شرکت را دارند یا نه.

 

Lisa Sterling سرپرست منابع انسانی شرکت Ceridian می‌گوید این بدان معنی است که کارفرمایان باید هر چه سریع‌تر برای ارتقا و رضایت شغلی کارکنان جدید خود عملی صورت دهند و از این طریق کارکنان وفاداری برای شرکت خود به دست بیاورند.

 

Sterling می‌گوید:«من فکر می‌کنم ایجاد یک ساختار مشخص جهت رشد و پیشرفت، برای هر سازمانی ضرورت دارد. برای تمام افراد سنین مختلف بسیار اهمیت دارد که احساس کنند مورد توجه قرار دارد و امکان رشد و پیشرفت دارد.»

 

او می‌گوید کارفرمایان به طور سنتی تمایل به جذب کارمندان ارشد و با سابقه را دارند و فرصت رشد بیشتری نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا از این طریق موقعیت و رتبه خود را بهبود ببخشند. اما امروزه این روش دیگر کارایی ندارد زیرا انتظارات حتی نسبت به ۱۰ سال پیش بسیار متفاوت شده است. جوان‌های امروزی برخلاف نسل قبل که مدت زمانی طولانی در یک کار و رده شغلی متقر بودند، تمایلی به ماندن طولانی مدت در یک موقعیت کاری ندارند.

 

افراد جوان مایل به انجام کارهایی هستند که برایشان جالب است؛ کارهایی که به آن‌ها رضایت و شادی می‌بخشد. بنابراین آن‌ها تمایل بیشتری به تغییر شغل دارند.

 

همه موارد مذکور مستلزم این است که کارفرمایان در مسیر شغلی سنتی خود بازنگری کنند. به صورتی که افراد برای رشد و ارتقای شغلی، نیاز به ورود به مشاغل مدیریتی نداشته باشند.

 

شرکت Klick Inc، یک شرکت بازاریابی و فناوری در تورنتو می‌باشد که ده‌ها بار جایزه برترین کارفرما را کسب نموده است و جزو ۱۰۰ مکان برتر برای کار کردن قرار گرفته است.

 

Glenn Zujew معاون اجرایی این شرکت، عامل موفقیت این مجموعه را شاد نگه داشتن کارکنان هم در داخل و هم در بیرون از شرکت می‌داند. برای کمک به رشد شغلی و شخصی افراد، این شرکت هزاران ساعت آموزش‌های آنلاین به نام Klick University برای کارکنانش در نظر گرفته است. برای مثال کارمندان یاد می‌گیرند چگونه طراحی کنند یا چگونه اولین وام خود را بگیرند.

 

از جمله اقدامات دیگر این شرکت برای روحیه دادن به کارمندان مواردی همچون ترتیب دادن ناهارهای کاری و بازدید از جاذبه‌های محلی، برگزاری دوره‌هایی برای آموزش‌های والدینی به کارکنان، راه اندازی کلوپ‌های مختلف و … می‌باشد.

 

Zujew می‌گوید این‌ها همگی سرمایه گذاری‌های کوچک ولی پربازده از نظر افزایش حس وفاداری کارکنان به شرکت می‌باشند؛ چرا که هزینه‌ی جذب نیروی جدید و بازآموزی به او جهت ادامه کارها بسیار بیشتر از این‌ها خواهد شد.

 

به گفته یک مشاور منابع انسانی در تورنتو، کارفرمایان اکنون بیشتر به دنبال این رویکرد جهت حفظ نیروهای خود هستند. کارمندان در حال حاضر گزینه‌های زیادی در اختیار دارند و اگر کاری از نظر فیزیولوژیک آن‌ها را راضی نکند، تمایلی به ادامه آن در طولانی مدت نخواهند داشت.

error: Content is protected !!