2024/04/23

کار دانشجویی در پردیس دانشگاه‌های کانادا

کار دانشجویی در پردیس دانشگاه‌های کانادا

کار دانشجویی در داخل پردیس دانشگاه‌های کانادا چگونه است؟ تحصیل در کانادا چه شرایطی دارد؟

باید گفت که همانطور که از نام این کار بر می‌آید، کارفرمای شما داخل محوطه‌ی خود دانشگاه است؛ کارفرما ممکن است:

  • خود دانشگاه‌های کانادا
  • سازمان دانشجویی
  • پیمانکار خصوصی مشغول کار در محدوده پردیس باشد.

طبیعتا شما به عنوان دانشجو و اهل علم و تحقیق می‌توانید به کارهای تدریس، تحقیق و آزمایش در موسسات و کارآموزی داخل بیمارستان بپردازید؛ این کارها ممکن است بیرون از محدوده‌ی پردیس دانشگاه‌های کانادا باشد اما دارای ارتباطات و انجمن‌هایی با دانشگاه‌های کانادا نیز هستند.

تحصیل در کانادا

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا

شرایط کار در پردیس دانشگاه‌های کانادا

در اولین روز ترم می‌توانید کار در دانشگاه را شروع کنید؛ البته باید دارای شرایط زیر باشید:

 

  • ویزای تحصیلی معتبر
  • دانشجوی تمام وقت خارجی مشغول تحصیل در دانشگاه های کانادا بوده و یا دانشجوی مبادله‌ای و میهمان باشید.

 

چند ساعت در هفته می‌توان داخل پردیس کار کرد؟

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تعداد ساعات هفته‌ای را که مجاز به کار هستید محدود نکرده است. برخی از کارفرمایان در دانشگاه‌های کانادا ممکن است تعداد ساعاتی را که دانشجو می‌تواند داخل پردیس کار کند محدود نمایند.

 

مزایای کار در پردیس

با کار در پردیس دانشگاه می‌توانید دایره‌ی اجتماعی و حرفه‌ای خود را گسترش دهید، با جامعه‌ی دانشگاهی بیشتر آشنا شوید کسب تجربه کنید و یادگیری خود را افزایش دهید. بخشی از شهریه‌ی دانشجویان خارجی دوره لیسانس از طریق فرصت‌های شغلی داخل پردیس تامین می‌شود.

کار دانشجویی در کانادا ؛ کارهای خارج از پردیس

کارهای خارج از پردیس نیز در محیط خارج از دانشگاه یا کالج انجام می‌شوند. دانشجوهای بین‌المللی مجاز هستند خارج از محوطه دانشگاه هم کار کنند. آنها می‌توانند ۶ ماه بعد از تحصیل برای کار خارج از دانشگاه درخواست بدهند. اما برای این نوع کار هم دانشجویان باید شرایط مشابه کار داخل پردیس را داشته باشند یعنی:

ثبت‌نام تمام‌وقت در یکی از دانشگاه‌های معتبر، تحصیل در یک رشته دانشگاهی که طول دوره آن حداقل ۶ ماه باشد و در انتها مدرک، دیپلم یا گواهی اعطا شود، دریافت سین نامبر، ویزای تحصیل، ویزای کار ضمن تحصیل

در کارهای خارج از پردیس، دانشجو ها میتوانند در پوزیشن های مختلف مثل کشیر، ویتر یا فروشندگی در رستوران‌ها، مال‌ها، فروشگاه‌ها و کار کند و یا در صورت داشتن لایسنس در حوزه های مختلف مثل جوشکاری، برقکاری یا حتی شیرینی‌پزی مشغول به کار بشود و کسب درآمد کند.

جالب بدانید که از بین مشاغلی که گفتم، کار در رستوران طرفدار زیادی دارد. خیلی از دانشجوها هستند که به دلیل بحث گرفتن تیپ و بالا رفتن درآمد، ترجیح میدهند در رستوران‌ها کار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!