2024/03/29

کرونا در کانادا؛ جدیدترین کمک‌های مالی به مهاجران

کرونا در کانادا؛ جدیدترین کمک‌های مالی به مهاجران

کانادا همچنان با توزیع بسته‌های کمک معیشتی به حمایت از شهروندان خود و چرخیدن چرخ اقتصاد کانادا کمک می‌کند و مهاجران نیز از بسیاری از این بسته‌های حمایتی بهره مند می‌شوند. از جمله اقدامات اخیر در این راستا تمدید Canada Emergency Response Benefit (CERB) تا پایان ماه سپتامبر است که کل مدت زمان بهره مندی از این مزایا را به 28 هفته می‌رساند. در نتیجه بسیاری از افراد که قرار بود از آخر ماه آگوست دیگر پول ماهانه دریافت نکنند یک ماه دیگر فرصت استفاده از بسته‌ی حمایتی ماهانه را دارند.

 

گفتنی است که Canada Emergency Response Benefit (CERB) یک برنامه‌ی کمک معیشتی برای افرادی است که از همه گیری کرونا آسیب دیده‌اند؛ به هر فرد از طریق این برنامه مبلغ ماهانه 2000 دلار پرداخت می‌شود. نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی برای اینکه واجد شرایط دریافت این کمک مالی دولت کانادا باشند،باید شرایطی مشابه شرایط کانادایی‌ها داشته باشند. ساکنین موقت کانادا نیز باید در کانادا زندگی کنند و سین نامبر یا Social Insurance Number (SIN) معتبر داشته باشند.

 

با به پایان رسیدن برنامه‌ی CERB در انتهای سپتامبر سه کمک معیشتی جدید به افرادی ارائه خواهد شد که همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند که از جمله‌ی این افراد کارمندانی هستند که به خاطر همه گیری کرونا تعدیل نیرو و از کار بیکار شده‌اند. افرادی که واجد شرایط بیمه‌ی کارفرما یا Employment Insurance (EI) بوده‌اند می‌توانند به این برنامه منتقل شوند در حالی که افرادی که واجد شرایط نیستند می‌توانند درخواست خود را برای سه کمک معیشتی که از 27 سپتامبر ارائه می‌شوند ارائه دهند. جزییات این سه بسته‌ی جدید به شرح زیر است:

 

  • Canada Recovery Benefit (CRB)جدید؛ مبلغ 300 دلار هفتگی تا 26 هفته به افرادی که کارفرمای خود هستند یا افرادی که واجد شرایط بیمه کارفرما نیستند و هنوز نیازمند کمک معیشتی و یا جویای کار هستند.
  • Canada Recovery Sickness Benefit (CRSB)؛ مبلع 500 دلار هفتگی تا دو هفته به کارگرانی پرداخت می‌شود که بیمار هستند و می‌بایست به دلایل کرونایی قرنطینه شوند. اما نمی‌توان در آن واحد هم از این بسته‌ی حمایتی بهره مند شد و هم از مستمری استعلاجی دیگری استفاده کرد.
  • Canada Recovery Caregiving Benefit (CRCB)؛ هفته‌ای 500 دلار به مدت 26 هفته به افراد واجد شرایطی که نمی‌توانند به خاطر مسئولیت‌های مراقبتی که دارند کار کنند؛ این مسئولیت‌ها عبارتند از:
  • داشتن فرزندی زیر 12 سال که مدرسه‌اش به خاطر کرونا تعطیل شده است؛
  • داشتن عضوی از خانواده که معلول یا وابسته است و مرکز مراقبت از وی به خاطر کرونا تعطیل شده است؛
  • داشتن فرزند یا عضوی از خانواده که معلول و وابسته است و به خاطر توصیه‌ی پزشکان مدرسه یا مهد نمی‌رود.
  • هر کانادایی که حداقل 15 سال سن دارد و دارای سین نامبر معتبر است می‌تواند درخواست بسته‌های کمک معیشتی جدید ارائه کند. همه‌ی این سه مزایای جدید از 27 سپتامبر 2020 تا سقف یک سال قابل پرداخت خواهد بود.

 

تکلیف مقیمان موقت کانادا چه می‌شود؟

در ماه می دولت کانادا برنامه‌ی ویژه‌ای را معرفی کرد که استفاده‌ی دارندگان ویزای کار موقت و دانشجویان بین الملل ساکن کانادا از مزایای CERB را تسهیل می‌سازد. دولت کانادا شرط اثبات داشتن ویزای کاری یا ویزای تحصیلی و نیز شرط تاییدیه‌ی مبنی بر درخواست تازه واردان برای تجدید ویزای خود از طریق ایمیل را برداشت و تاییدیه‌ی شفاهی را کافی دانست. این تغییر یکی از سلسله اقداماتی بود که دولت فدرال برای اسکان مهاجران و حمایت بیشتر از کارگران خارجی و دانشجویان بین المللی طی این دوره‌ی دشوار و تشویق آن‌ها به ماندن در کانادا انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!