2024/04/25

کشورهای برتر برای مهاجران کدامند؟

کانادا دومین کشور برتر جهان برای مهاجران است!

بر اساس تحقیفات اخیری انجام شده در آمریکا، بعد از سوئد، کانادا به عنوان دومین کشور برتر جهان برای مهاجران شناخته شد.

 

با توجه به گزارش تحقیقات اخیر آمریکا (U.S. News and World Report) و ارزیابی ۸۰ کشور جهان از نظرهای: پایداری شرایط اقتصادی، برابری درآمد و شرایط بازار کار، نشان داده شد که کانادا دومین کشور برتر جهان برای مهاجران می‌باشد و آمریکا در رده هفتم قرار دارد.

 

اگرچه بر اساس سه فاکتور بالا کانادا بعد از سوئد در رده‌ی دوم قرار گرفته است اما بخش دیگری از این تحقیقات که به ارزیابی کشورها از نظر شرایط اقتصادی و اجتماعی پرداخته بود کانادا را در رده‌ی دوم و سوئد را ششمین کشور دانست، و این موضوع نشان می‌دهد که با توجه به معیارهای مهم‌تر کانادا به نسبت کشورهای دیگر برتر است.

 

علاوه بر این، فاکتورهای دیگری نیز مورد بررسی قرار گرفتند. این فاکتورها شامل:

  • درصد مشارکت مهاجران در جمعیت کشور
  • میزان منابع مالی که مهاجران می توانند به خارج از کشور بفرستند
  • سیاست‌های ورود و انطباق پذیری با جامعه که سازمان ملل اعلام کرده است.

 

در میان این معیارها کانادا نه تنها از نظر سلامت اقتصادی دارای مرتبه‌ی بالایی است، بلکه از منظر فاکتورهای انطباق پذیری مهاجران _همانند آموزش زبان فرانسه_ نیز دارای زیرساخت‌های قوی و قدرتمندی می‌باشد.

 

جالب است که بدانید نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که کانادا از نظر تحصیلات مقام اول را دارد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه در کانادا رایگان است.

 

رتبه بندی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در مهاجرت بدین صورت است:

 

۱-سوئد

۲-کانادا

۳-سوییس

۴-استرالیا

۵-آلمان

۶-نروژ

۷-آمریکا

۸-هلند

۹-فنلاند

۱۰-دانمارک

کانادا از دیدگاه شرایط آب و هوایی با کشورهای فنلاند و نروژ در یک سطح است اما در رتبه‌بندی جایگاهش بالاتر از آن‌هاست. همچنین کانادا از نظر بازار اقتصادی میکس با آمریکا در شرایط برابر قرار دارد اما از دیدگاه مهاجران در رتبه بالاتری نسبت به آمریکا قرار دارد.

 

هدف از ترجمه‌ی این مطلب، تاکید بر مهاجرت از دیدگاه اقتصادی ست که باعث رونق اقتصادی کانادا شده است.

 

مدتی پیش وزیر مهاجرت کانادا به همین موضوع اشاره کرده بود و گفته بود که جذب مهاجر باعث رشد اقتصادی دولت کاناداست، و این امر نشان می دهد که دولت کانادا سیاست‌های جذب مهاجر خود را ادامه خواهد داد.

error: Content is protected !!