2024/03/29

کمپین جدید متصل کردن مهاجران و کافرمایان در کبک

 کمپین جدید متصل کردن مهاجران و کافرمایان در کبک

در هفته‌ی گذشته کمپینی برای جذب تازه‌واردان و مهاجران خارج از مونترال به کبک به راه افتاد که حاصل آن وبسایتی‌ست که برای مرتبط کردن مهاجرانِ جویای کار در کبک به کارفرمایان این استان راه‌اندازی شده است. این وبسایت که به زبان فرانسوی است و نشانی آن emploisenregions.ca می‌باشد به تازه واردان ساکن کبک که خیرا اقامت دائم اخذ کرده‌اند و همچنین به کارگران خارجی کبک که اقامت موقت دارند کمک می‌کند تا در سرتاسر استان کار مناسب پیدا کنند. این وبسایت اطلاعاتی را در مورد شغل‌های قابل دسترس در حیطه‌های تخصصی مختلف فراهم می‌کند و نیز بازدیدکنندگان آن می‌توانند با مشاورانِ کار مشورت کنند و از راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌های رایگان بهره‌مند شوند. که این راهنمایی‌ها شامل برنامه‌ریزی برای مسیر شغلی تا نوشتن CV و پیدا کردن آپارتمان می‌شود.

 

هدف از این کمپین و وبسایت این است که مهاجران دارای مهارت و جویای کار با ارائه کنندگان خدمات در مناطقی که کمبود نیروی کار دارند مرتبط شوند. گفتنی است که اکثریت قریب به اتفاق مهاجران و تازه‌واردان به کبک، بزرگترین شهر چند فرهنگی آن یعنی مونترال را برای سکونت انتخاب می‌کنند. این در حالی است که کارفرمایان سایر مناطق کبک نیاز مبرمی به نیروی کار دارند و این وضعیتی است که شهردار شهر کبک اخیرا آن را خطرناک توصیف نمود.

 

دلفینو کمپانیل مدیر سازمان یاری رسانی به مهاجران _ Promis_ گفته است که: «ماموریت ما این است که به مهاجران کمک کنیم در رابطه با انتخاب شغل آگاهانه تصمیم گیری کنند و در همین حال به آن‌ها درباره‌ی مزایای زندگی در یکی از مناطق کبک اطلاعات ارائه دهیم.» Promis در کنار le Collectif و ALPA یکی از سه سازمان در کبک است که با همکاری دولت کبک رهبری این کمپین را بر عهده دارد.

 

اطلاعات جدید در مورد کمبود نیروی کار در مناطق کبک

امسال، کبک در میان تمامی استان‌ها و نواحی کانادا در زمینه‌ی آگهی‌های شغلی رتبه‌ی اول را کسب کرد؛ یعنی در سال ۲۰۱۸ آگهی‌های شغلی کبک ۳۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷ بود – یعنی هشتمین فصل متوالی که نسبت به مدت مشابه سال در قبل در این استان در زمینه‌ی فرصت‌های شغلی رشد مشاهده شده است_. دو منطقه‌ی اقتصادی کبک یعنی Captale-Nationale و  Estrie در بین سه منطقه‌ی اقتصادی کانادا بودند که در آگهی‌های شغلی منتشر شده در فصل دوم ۲۰۱۸ بیشترین رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اند. گفتنی است مناطق اقتصادی  Côte-Nord ، Nord-du-Québec ،  Chaudière–Appalaches و Centre-du-Québec نیز از جمله مناطق اقتصادی برتر کبک بودند که بیشترین فرصت‌های شغلی تمام وقت را انتشار داده‌اند.

 

طبق بررسی‌های هیئت کنفرانس کانادا این احتمال وجود دارد که تا سال ۲۰۲۵، کبک به ۲۹۲ هزار کارگر و کارمند نیاز داشته باشد و اعلام کرده است که مهاجران دارای مهارت، بخشی از راه حل مشکل کمبود نیروی کار کبک هستند. شایان ذکر است که علی‌رغم استقبال اتاق بازرگانی فدراسیون کبک و سایر گروه‌های کسب و کار که نگران بحران کمبود نیروی کار کبک هستند، دولت تازه منتخب کبک وعده داده است که موقتا ۱۰ هزار نفر از تعداد مهاجران به کبک کم می‌کند (یعنی پارسال ۵۰ هزار نفر می‌توانستند وارد کبک شوند اما امسال ۴۰ هزار نفر می‌توانند).

error: Content is protected !!