2024/03/29

یافتن شغل در کانادا پس از تحصیل و نکاتی برای دانشجویان بین المللی (قسمت اول)

یافتن شغل در کانادا پس از تحصیل و نکاتی برای دانشجویان بین المللی (قسمت اول)

پیدا کردن کار در کانادا پس از تحصیل

اکثر دانشجویان بین المللی می‌توانند در طول دوران تحصیل خود کار کنند. کار کردن در حین تحصیل در کانادا می‌تواند تجارب ارزشمندی را به همراه داشته باشد و شما را با افراد جدید آشنا کند و به سازگاری و قرار گرفتن شما در کشور و فرهنگ جدید عادت دهد. در این قسمت نکاتی برای راحت‌تر شدن یافتن شغل در کانادا را ارائه می‌دهیم:

 

۵ نکته برای یافتن شغل در کانادا

دانشجویان تمام وقت بین المللی که دارای یک مجوز کار هستند، می‌توانند خارج از دانشگاه اشتغال داشته باشند. اگر شما نیز شرایط دانشجوی بین المللی را دارید می‌توانید تا سقف ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم و تا سقف ۴۰ ساعت در هفته هنگام تعطیلات زمان بندی شده کار کنید. دانشجویان واجد شرایط بین المللی می‌توانند برای هر کارفرمای کانادایی و در هر جایی از کانادا کار کنند. گام اول یافتن شغل است.

 

تحقیق کنید.

به محض مشخص شدن مقصد خود در کانادا جستجو برای شغل را شروع کنید. اگر با افرادی را در کانادا آشنا هستید، برای توصیه گرفتن یا برقراری ارتباطات کاری با آن‌ها صحبت کنید و برای ایده گرفتن در مورد این‌که کارفرمایان در آن‌جا به دنبال چه چیزی هستند، اطلاعات بگیرید.

اگر در حال حاضر در دانشگاه یا کالج حضور دارید دفتر خدمات شغلی موسسه‌ی خود را پیدا کنید. اکثر موسسات یک مرکز شغلی با کارکنان و لیست مشاغل شناخته شده دارند که ممکن است در هیچ جای دیگر اعلام نشده باشد، از جمله کارهای داخل خود دانشگاه.

جستجو برای یافتن شغل در کانادا را همین امروز از طریق ابزارهای جستجوی شغل ویزای کانادا شروع کنید.

رزومه و کاور لتر (Cover Letter)  خود را درست نمایید.

آماده کردن رزومه (که CV نیز خطاب می‌شود) اولین و مهم‌ترین گام در فرآیند درخواست شغل است. مطمئن شوید که رزومه‌ی شما کوتاه و مناسب باشد. روزمه در حد یک صفحه ایده‌آل است.

در کانادا داشتن یک کاور لتر همراه با روزمه یک روش رایج است. این نامه اظهارنامه‌ای کوتاه از علاقه به شغل پیشنهاد شده است و فرصت مختصری‌ست برای بیان این‌که چرا شما یک داوطلب قوی برای آن سِمت هستید. بهتر است وضعیت ویزا در کاور لتر ذکر شود.

اگر تا کنون سابقه‌ی کار زیادی نداشته‌اید، CV خود را بیشتر بر موارد با ارزش دیگر همانند مهارت‌های زبان، مهارت‌های کامپیوتری، کارهای داوطلبانه یا فعالیت‌های باشگاه و انجمن‌ها متمرکز کنید.

رزومه و کاور لتر خود را مطابق با هر شغل خاص تنظیم کنید. این کار به کارفرما نشان می‌دهد که شما به راستی علاقه‌مند به کار در سازمان آن‌ها هستید و می‌توانید مهارت‌های مرتبط خود را نیز به نمایش بگذارید.

error: Content is protected !!