2024/04/25

انتاریو: دعوت از ۱۷۷۳ متقاضی اکسپرس انتری با سابقه‌ی کار در حوزه‌ی تکنولوژی

۱۷۷۳

جدیدترین پذیرش انتاریو برگزار شد؛ دعوت از ۱۷۷۳ متقاضی اکسپرس انتری با سابقه‌ی کار در حوزه‌ی تکنولوژی

ماه آگوست در حالی آغاز شد که استان انتاریو طی پذیرش مختص شاغلان بخش تکنولوژی یا به اصطلاح Tech Draw برای ۱۷۷۳ متقاضی که در یکی از شش شغل مربوط به فناوری اطلاعات و تکنولوژی سابقه کار داشتند دعوتنامه صادر کرد. این پذیرش ۱۷۷۳ نفره در اول آگوست برگزار شد. حد اقل امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی نیز ۴۳۵ بود. پیش از این در اول ماه جولای اولین Tech Draw برگزار شد و مجموعا ۳۳۹۶ متقاضی اکسپرس انتری از این طریق دعوتنامه دریافت کرده‌اند.

 

اولین گام: ورود در صف انتظار اکسپرس انتری

متقاضیان شاغل در بخش تکنولوژی و کامپیوتر، چنانچه مایل باشند در این نوع پذیرش‌ها پذیرفته شوند، باید در گام نخست پروفایل معتبر خود را در Federal Skilled Worker Class یا در Canadian Experience Class ثبت کنند؛ هر دوی این دسته‌ها توسط سیستم اکسپرس انتری فدرال مدیریت می‌شوند. لازم به ذکر است که داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

همه‌ی متقاضیان بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، سابقه کار دارای مهارت و تسلط بر زبان‌های انگلیسی یا فرانسه در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز کسب می‌کنند. متقاضیانی هم که از طرف استان انتخاب شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی کسب خواهند کرد. تا به اینجای سال ۲۰۱۹، حداقل امتیاز متقاضیان اکسپرس انتری بین ۴۳۸ و ۴۷۰ متغیر بوده و البته ۴۵۰ امتیاز رایج‌ترین امتیاز بوده است.

 

فرایند و شرایط پذیرش‌های مختص تکنولوژی (Tech Draws)

در استان انتاریو شهرهای تورنتو، اتاوا و کیچنر– واترلو واقع شده‌اند؛ این شهر قطب تکنولوژی استان انتاریو شمرده می‌شوند و از این لحاظ تقاضا برای کارگران بخش تکنولوژی در انتاریو زیاد است. از سوی دیگر، این استان مانند بقیه‌ی استان‌ها و نواحی کانادا در حال حاضر با کمبود نیروی کار در این حوزه مواجه است. برآورد می‌شود که تا سال ۲۰۲۱ کانادا به ۲۲۰ هزار کارگر ماهر در بخش فناوری ارتباطات و اطلاعات نیاز داشته باشد.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو از مسیر اولویت‌های سرمایه‌ی انسانی برای جستجو در صف انتظار اکسپرس انتری و پیدا کردن متقاضیانی که واجد شرایط و معیارهای خاص فدرال و استانی هستند استفاده می‌کند. برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو در صف انتظار اکسپرس انتری به دنبال متقاضیان واجد شرایطی که در یکی از شش شغل زیر دارای سابقه کار هستند می‌گردد:

 

  • طراحان و توسعه دهندگان نرم افزار – NOC 2173

 

  • برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه‌های اینترکتیو – NOC 2174

 

  • مهندسان کامپیوتر – NOC 2147

 

  • طراحان و توسعه‌دهندگان وب – NOC 2175

 

  • تحلیل‌گران سامانه‌ی داده‌ها و مدیران دیتا – NOC 2172

 

  • مدیران سیستم‌های اطلاعات و کامپیوتر – NOC 0213

 

به نمونه‌ی فرضی زیر از یکی از متقاضیان اکسپرس انتری که در پذیرش اول آگوست (مختص شاغلان بخش تکنولوژی/کامپیوتر) دعوتنامه دریافت کرده است توجه کنید:

 

احسان ۳۰ ساله است، مدرک لیسانس دارد و سه سال به عنوان تحلیلگر داده‌ها مشغول به کار بوده است. سطح دانش زبان انگلیسی احسان پیشرفته است. با این حال تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل. او با داشتن ۴۳۶ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی وارد صف انتظار اکسپرس انتری شده است.

 

در اول گوست یعنی پریروز، استان انتاریو از احسان دعوت کرد تا تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف استان ارائه دهد. پس از انتخاب از طرف استان انتاریو، امتیاز احسان با دریافت ۶۰۰ امتیاز اضافی به ۱۰۳۶ رسید و بنابراین در پذیرش اکسپرس انتری آتی در اول صف قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!