2024/03/28

۱۸ هزار پرونده بررسی نشده در صف انتظار اداره مهاجرت استان کبک

۱۸ هزار پرونده بررسی نشده در صف انتظار اداره مهاجرت استان کبک

روند بررسی پرونده‌های مهاجرتی سرعت خواهد یافت

وزیر مهاجرت استان کبک در مصاحبه با رادیو کانادا صبح دیروز ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹ گفت: «شرایط پرونده‌های مهاجرتی بدتر از آنی است که فکر می‌کردیم. سال‌ها این طور تصور می‌شد که پرونده متقاضیان مهاجرت به استان کبک در چالش رد شدن‌های پی در پی است اما با روی کار آمدن دولت جدید متوجه شدیم که تعداد زیادی از پرونده‌ها، حتی پرونده‌های مربوط به سال ۲۰۰۵ هنوز بررسی نشده‌اند.»

 

سیمون باروت، وزیر مهاجرت استان کبک افزود: «بیش از ۱۸ هزار پرونده متقاضیان مهاجرت به استان کبک هنوز حتی باز نشده‌اند و اصلا مشخص نیست چرا این تعداد پرونده بررسی نشده در اداره مهاجرت روی هم جمع شده است.»

 

وزیر مهاجرت کبک با تاکید بر سهل‌انگاری دولت قبل در بررسی برونده‌های مهاجرتی تاکید کرد که سریعا به دنبال راه حلی برای برطرف کردن این مشکل خواهد بود و تمهیداتی برای سرعت بخشیدن به بررسی پرونده‌های متقاضیان مهاجرت به کبک می‌اندیشد.

 

اشکال در ابراز علاقه مندی سیستم آریما

 

بر اساس قانون، پرونده‌هایی که زودتر به اداره مهاجرت کبک ارسال شوند، زودتر نیز بررسی می‌شوند. سیستم ابراز علاقه‌مندی (Expression of Interest)  در حال حاضر به دلیل انباشته شدن ۱۸۰۰۰ پرونده مهاجرتی بسته شده است و برای بازگشایی این سیستم، ابتدا باید پرونده‌های قدیمی بررسی شوند.

 

با توجه به مشکلات سیستم پروژه‌ی مون و چالش‌های راه اندازی سیستم جدید آریما حداقل ۶ ماه زمان لازم است تا اوضاع بررسی پرونده‌ها به روال عادی بازگردد.

 

اقدامات بعدی

 

سیستم مهاجرت بایستی هم کاربردی و هم پاسخگوی نیازهای بازار کار کبک باشد. دولت جدید تلاش می‌کند تا با این سیستم جدید، اشکالات قبلی را برطرف و روند بررسی پرونده‌های قدیمی را نیز تسریع کند.

 

وزیر مهاجرت کبک در پایان سخنان خود از متقاضیان مهاجرت به استان کبک درخواست کرد تا صبور باشند چرا که تعداد متقاضیان مهاجرت به این استان در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار زیاد است و اداره مهاجرت زمان لازم دارد تا به همه درخواست‌ها با دقت پاسخ دهد.

خبر اصلی را از اینجا مطالعه کنید.

error: Content is protected !!