2024/03/29

کاهش مدت اعتبار گواهی انتخاب کبک( CSQ ) از ۳۶ ماه به ۲۴ ماه

مدت اعتبار گواهی انتخاب کبک از ۳۶ ماه به ۲۴ ماه کاهش یافت

 

اداره مهاجرت استان کبک در بخشنامه شماره ۰۰۹  سال ۲۰۱۸ مورخ ۲ آگوست ۲۰۱۸، تصمیمات زیر را در خصوص تمدید و اعتبار «گواهی انتخاب کبک» CSQ اتخاذ و ابلاغ کرد که در زیر خلاصه می شوند:

 

همه CSQ های صادره از اداره مهاجرت کبک تاریخ انقضای ۲ ساله داشتند و متقاضی مهاجرت می‌بایست CSQ را به دولت فدرال ارائه می‌داد تا طی این مدت ویزا دریافت کند. مسئله این است که قبل از ابلاغ این بخشنامه، مدت اعتبار CSQها ۳۶ ماه بود که بر اساس این بخشنامه به ۲۴ ماه کاهش یافته است، به عبارت دیگر متقاضی حداکثر ۲۴ ماه زمان دارد که به دنبال تشکیل پرونده فدرال برای صدور ویزای کانادا باشد.

پس از انقضای این دوره‌ی ۲۴ ماهه، امکان صدور CSQ جدید وجود ندارد و متقاضی باید بار دیگر برای دریافت CSQ بر مبنای قوانین آن زمان اقدام کند.

این قوانین جدید، در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۶ توسط مجمع ملی کبک تصویب شد و در تاریخ دوم آگوست ۲۰۱۸ تایید و اجرایی گشت.

در صورتی که اعتبار ۲۴ ماهه CSQ به پایان برسد و متقاضی برای مرحله فدرال اقدام کرده باشد، اداره مهاجرت کبک CSQ جدید را با تاریخ انقضای ۱۲ ماهه تمدید می‌کند.

دولت فدرال برای صدور ویزای اقامت دائم PR))، اعتبار CSQ را ۲۴ ماهه در نظر می‌گیرد و در صورتی که این تاریخ انقضا توسط متقاضی مهاجرت نادیده گرفته شود، درخواست اقامت دائمPR) ) باطل می‌شود.

بر اساس این بخشنامه، مقررات جدید برای تمامی درخواست‌های ارائه شده بعد از تاریخ ۲ آگوست ۲۰۱۸ اعمال می‌شود.

 

بنابراین توجه داشته باشید که اگر از طریق برنامه‌های مهاجرتی استان کبک، برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنید، پس از دریافت CSQ، هرچه سریع‌تر برای مراحل فدرال اقدام کنید.

 

همچنین قسمت آخر این بخشنامه به این موضوع اشاره می‌کند که راهنمای تخصصی کبک در این مورد در حال ویرایش است و به زودی منتشر خواهد شد.

error: Content is protected !!