2024/04/17

شرایط برنامه سرمایه گذاری کبک چیست؟

شرایط برنامه سرمایه گذاری کبک

وزیر مهاجرت استان کبک صبح روز چهارشنبه ۲۸ مارس ۲۰۱۸، تغییراتی را در برنامه های مهاجرتی خود از جمله برنامه سرمایه گذاری  (Quebec Investor Program) پیشنهاد داد. قانون پیشنهادی برای ۴۵ روز امکان دریافت پیشنهادات شهروندان و متخصصان را دارد. کبک در برنامه جدید از اول آگوست ۲۰۱۸ پرونده خواهد گرفت.

 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در استان کبک، برای این هدف طراحی شده است که سرمایه‌گذارانِ واجد شرایط مهاجرت، فرصت دریافت ویزای اقامت دائم را با سرمایه‌گذاری انفعالی (سپرده بدون دریافت سود برای ۵ سال) به شیوه‌ی موسسه‌های مالی مورد تایید اداره مهاجرت کبک پیدا کنند و از آن‌جایی که برنامه سرمایه‌گذاری فدرال کانادا بسته است و تعریف مدیریت در آن با مشاغل حرفه‌ای زیادی تطابق دارد، به عنوان تنها برنامه سرمایه‌گذاری موجود مطرح است. برنامه‌های تجاری استان‌های دیگر که به اشتباه سرمایه گذاری در نظر گرفته می‌شوند در واقع کارآفرینی هستند.

 

برنامه سرمایه گذاری کبک در در سال قبل ۱۹۰۰ پرونده پذیرفت که از این میان ۱۳۳۰ پرونده برای چین و کشورهای اطراف آن در نظر گرفته شده و ۵۷۰ پرونده از کشورهای دیگر. البته این به این معنا نیست که چین ظرفیت معین دارد، بر اساس قانون هیچ کشوری نمیتواند بیش از ۱۳۳۰ پرونده ثبت کند و از آن جایی که چینی‌ها معمولا در این زمینه مشتاق‌تر هستند و تعدادشان زیاد است، محدودیت برای آن‌ها عملی می‌شود. این‌که ظرفیت امسال در این برنامه چه تعداد است هنوز روشن نیست.

 

تغییراتی که امروز اداره مهاجرت در شرایط این برنامه پیشنهاد کرده است، شامل دو بخش اصلی می‌شود:

 

  • افزایش ارزش خالص دارایی متقاضی از یک میلیون و ششصد هزار دلار به دو میلیون دلار کانادا
  • افزایش مبلغ سرمایه‌گذاری انفعالی از هشتصد هزار دلار به یک میلیون و دویست هزار دلار کانادا

قبل از این تغییرات جدید، شرایط لازم برای این برنامه شامل داشتن دارایی بالغ بر ۱۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا و همچنین داشتن حداقل دو سال سابقه مدیریت تمام وقت در پنج سال گذشته و کنترل تجارتی قانونی در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و یا تجارت در بخش‌های خصوصی، دولتی و یا سازمان‌های بین المللی می‌شد.

 

توجه کنید که سیستم گزینش متقاضیان بر اساس قرعه کشی نیست و ظرفیت معین به موسسات مالی درگیر داده شده است.

 

نکته بسیار مهم این است که مهاجر سرمایه گذار کبک پس از دریافت اقامت دائم و ورود به کبک، لزومی به زندگی، کار و یا راه اندازی تجارت در این استان ندارد و ممنوعیت قانونی برای زندگی در سایر نقاط کانادا برای او وجود ندارد. علاوه بر این نکات متقاضی برای خود، همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال (ملاک سن زمان ثبت پرونده در کبک مد نظر خواهد بود) اقامت دائم غیر مشروط دریافت خواهد کرد.

error: Content is protected !!