2024/04/25

جدیدترین قرعه کشی اکسپرس انتری (ورود سریع) برگزار شد

جدیدترین قرعه کشی اکسپرس انتری (ورود سریع) برگزار شد

طبق خبرهای جدید، دولت کانادا طی جدیدترین قرعه‌کشی یا پذیرش اکسپرس انتری که در ۲۴ سپتامبر برگزار شده است، ۴۰۰ دعوتنامه برای کاندیداهایی که دارای مشاغل با مهارت فدرال (Federal Skilled Trades Class)  هستند صادر کرده است. شایان ذکر است حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی ( CRS) در این قرعه کشی ۲۸۴ بوده است. تاریخ و ساعت وقت اضافه‌ی این پذیرش ۱۸ فوریه ۲۰۱۸ راس ساعت ۱۲:۳۱:۱۶ UTC بوده است. این به این معناست که برای تمام کاندیداهای دسته‌ی مشاغل دارای مهارت (FSTC)  که امتیاز CRS آن‌ها حداقل ۲۸۴ بوده است و پروفایل اکسپرس انتری خود را قبل از این زمان ارائه کرده‌اند در این دور از پذیرش‌ها یک ITA یا دعوت برای تقاضا صادر شده است.

 

پذیرش ۲۴ سپتامبر صدمین دوره‌ی این دعوت‌ها از طریق سیستم اکپرس انتری فدرال _که در ژانویه ۲۰۱۵ از آن رونمایی شده_ بوده است. گفتنی است که سیستم اکپرس انتری سیستمی‌ست برای مهاجرت به کانادا که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند.

 

کاندیداهایی که در این پذیرش جدید یک ITA دریافت کرده باشند از زمان دریافت آن ۶۰ روز فرصت دارند تا تقاضانامه‌ی کامل خود را برای دریافت اقامت دائم به دولت کانادا ارائه کنند. شایان ذکر است که این دوره از دعوت‌ها که مختص برنامه‌های معینی است در پذیرش‌هایی که در سراسر سیستم اکسپرس انتری برگزار می‌شوند استثنا هستند. زیرا اکثر کاندیدهاای اکسپرس انتری از تمام برنامه‌های مهاجرت اقتصادی فدرال تشکیل شده‌اند. آخرین پذیرش مختص برنامه که کاندیداهای FSTC را هدف قرار داده بود در ۳۰ می ۲۰۱۸ برگزار شد و طبق آن مجموعا ۵۰۰ کاندید FSTC با امتیازهای CRS 288 و همانند آن برای تقاضا جهت دریافت اقامت دائم کانادا دعوت شدند.

 

برنامه FSTC به افرادی که پیشنهاد شغلی معتبری دارند و یا برای کار کردن در برخی از مشاغل تایین شده کانادا دارای مجوز هستند این امکان را ایجاد می‌کند تا اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. معیارهای FSTC بدین صورت است:

 

  • حد اقل دو سال سابقه کار تمام وقت (یا معادل آن سابقه کار پاره وقت) در یکی از مشاغل در طول پنج سال گذشته داشته باشد.
  • داشتن شرایط و ملزومات شغل مربوطه که در دسته بندی ملی مشاغل یا NOC بیان شده‌اند، به استثنای نیاز به پروانه کار؛
  • داشتن پیشنهادات شغلی معتبر برای استخدام تمام وقت به مدت حد اقل یک سال، یا دریافت پروانه کار در شغل مربوطه از یکی از نهادهای فدرال یا استانی کانادا.
error: Content is protected !!