2024/04/18

نگرانی های ایجاد شده به واسطه ی کمبود نیروی کار کبک

کمبود نیروی کار کبک نگران کننده شده است.

در پی بحرانی شدن وضعیت کمبود نیروی کار شهر کبک، شهردار این شهر درخواست داد که تعداد مهاجران افزایش پیدا کند . مسئله‌ی مهاجرت در لیست اولویت‌های سالانه‌ی شهردار کبک، Regis Labeaume قرار گرفته است و او به دنبال آن است که جای خالی ۱۷۰۰۰ شغل را با کمک مهاجران پر کند. او اشاره کرد:«این کمبود نیروی کار خطرناک ترین مشکلی است که آینده‌ی اقتصادی ما با آن مواجه است. و نباید وقت را برای انجام مطالعات و مشاهدات و ابراز نگرانی هدر داد.» شهردار کبک در ادامه بیان کرده که تعداد مهاجران تازه واردی که هر ساله کبک را انتخاب می‌کنند تنها ۶ درصد تعداد کل را تشکیل می‌دهند در حالی‌که این رقم حداقل باید ۱۰ درصد باشد. ۱۰ درصد مهاجران یعنی ۵۳۰۰ نفر در سال، یا افزایش ۲۰۰۰ نفری در سطح کنونی.

شهردار کبک اعلام کرد که دولت بعدی کبک باید سیستم مهاجرتی استان را بهبود ببخشد، زمان‌های اختصاص یافته به رسیدگی را کاهش دهد و فرایند مهاجرت را تسهیل کند _به ویژه فرایند ارزیابی و به رسمیت شناختن مدارک و سوابق کاری و تحصیلی خارجی را_. او بر نیاز به مهاجران فرانسوی زبان تاکید کرده و گفته است که زبان اول اکثر افرادی که در کبک زندگی می‌کنند زبان فرانسوی است.

 

او در ادامه به روزنامه نگاران گفت:«کبک یک شهر فرانسوی‌زبان است و برای موفقیت در مهاجرت به آن دو بخش نیاز است:

پیدا کردن شغل و تکلم به زبان محلی. از نظر شغل مشکلی وجود ندارد، واگر مهاجر به زبان فرانسه نیز صحبت کنند کاملا موفق خواهد بود»  لَبوم(شهردار کبک) کسانی که برای نامزدی انتخابات آماده شده‌اند را به چالش کشید و از آن‌ها پرسید که اگر مردم آن‌ها را انتخاب کنند چه تعداد مهاجر را خواهند پذیرفت. فیلیپ کولار رهبر حزب لیبرال کبک که اکنون بر سر کار است از چالش لبوم استقبال کرد و اشاره کرد که تغییرات اخیری که دولت او در مورد سیستم مهاجرت کبک اعمال کرده در این زمینه کمک حال مهاجران خواهد بود. او گفته است که:« ما ابزاری را فراهم دیده‌ایم که تازه واردان را در سراسر استان به طرز بهتری توزیع کنیم.» گفتنی است تغییراتی که او از آن‌ها یاد کرده است شامل سیستم Expression of Interest برنامه‌ی کارگر ماهر کبک می شود. سیستم جدید مهاجرت به کبک به مقامات مهاجرت این استان اجازه می دهد تا کاندیدهایی را که با نیاز بازار کار مناطق مختلف استان بیشتر تطابق دارند انتخاب کند.شهر کبک پایخت استان کبک و یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌منظره ترین شهرهای کانادا است. Old Town کبک به خاطر زیبایی اروپایی و خیابان‌های سنگفرش معروف است.

error: Content is protected !!