2024/03/19

افزایش بودجه‌ی مهاجرت برای سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰

افزایش بودجه‌ی مهاجرت برای سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰

وزرات مهاجرت کانادا بودجه‌ی ۷۴۷ میلیون دلاری برای حمایت از برنامه‌های مهاجرتی دریافت خواهد کرد.

 

وزرات مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا بودجه‌ای برابر با ۷۴۷ میلیون دلار برای حمایت از برنامه‌های مهاجرتی در سال‌های  ۲۰۱۸  تا ۲۰۲۰ از دولت کانادا دریافت خواهد کرد.

 

این بودجه بخشی از آن بودجه کلی ۸۷۵ میلیون دلاری است که دولت فدرال کانادا برای برنامه‌ی مهاجرتی شش ساله کانادا به وزارت مهاجرت این کشور اختصاص خواهد داد.

 

لیندسای کمپ، سخنگوی وزارت مهاجرت کانادا اعلام کرد که این بودجه باعث می‌شود که مدیریت و برنامه‌ریزی سیستم مهاجرتی کانادا با دقت و مسئولیت پذیریِ بیشتری انجام شود، و علاوه بر این بخش زیادی از این بودجه برای ارائه‌ی خدمات به مهاجران برای استقرار در جامعه کانادایی خواهد بود.

 

به گفته سخنگوی وزارت مهاجرت کانادا، بخش مازاد این بودجه برای حمایت مالیِ وزارت مهاجرت و شرکای امنیتی آن برای دریافت و بررسی پرونده‌های مهاجرتی بیشتر صرف خواهد شد. بنابراین با افزایش بودجه‌ی برنامه‌های مهاجرتی، قطعاً ظرفیت‌های مهاجرتی نیز افزایش پیدا خواهند کرد.

 

از آنجایی که دولت کانادا قصد دارد تعداد مهاجران را از طریق برنامه‌های اقتصادی تا ۶۰% افزایش دهد، بنابراین این بودجه کمبود نیروی کار را جبران و از پیشرفت اقتصادی حمایت خواهد کرد.

 

این سخنگو در ادامه‌ی سخنان خود به این نکته اشاره کرد که افزایش نیروی متخصص از طریق سیستم مهاجرت به توسعه‌ی اقتصادی کمک می‌کند و در نهایت باعث افزایش درآمدهای مالیاتی خواهد شد.

 

این بودجه‌ی ۷۴۷ میلیون دلاری مازاد بر بودجه‌ای ست که پیش از این دولت فدرال در طرح برنامه بودجه سال ۲۰۱۸ دولت کانادا اعلام کرده بود که در زیر با جزئیات فراهم شده است:

 

  • ۱۹۶میلیون دلار در بازه‌ی زمانی ۵ ساله برای برنامه مهاجرتی کارگران خارجی موقت
  • ۳۲ میلیون دلار برای برنامه‌ی اشتغال‌زایی برای زنان تازه‌وارد اقلیت‌ها
  • ۱۷ میلیون دلار برای بررسی پرونده‌های پناهجویان مرز کانادا و آمریکا در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹
  • ۷ میلیون دلار در دوره‌ی زمانی ۵ ساله (۸۰٫۰۰۰ دلار در سال) برای راه‌اندازی برنامه‌ی ویزا استارت آپ

پیش از این نیز وزارت مهاجرت کانادا در گزارش عملکرد سالانه‌ی خود در نوامبر ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که در این برنامه‌ی سه ساله، علاوه بر افزایش تعداد متقاضیان مهاجرت، نحوه‌ی گزینش افراد نیز بر اساس نیاز بازار کار و اقتصاد کانادا تغییر خواهد کرد؛ به گونه‌ای که تا سال ۲۰۲۰ نزدیک به یک میلیون مهاجر جدید وارد کانادا خواهند شد.

error: Content is protected !!