2024/04/20

یک خانم ایرانی رئیس دانشکده‌ی دندانپزشکی دانشگاه مک ‌گیل کانادا شد.

یک خانم ایرانی رئیس دانشکده‌ی دندانپزشکی دانشگاه مک ‌گیل کانادا شد.

 

اعضای هیات علمی دانشگاه مک گیل ( McGill) در آخرین نشست خود، دو زن را به عنوان رئیس دانشکده‌ی دندان‌پزشکی و رئیس مدرسه‌ی آموزش مداوم این دانشگاه انتخاب کردند.

رئیس آینده دانشکده دندان‌پزشکی مک گیل که برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه از بین زنان دندان‌پزشک انتخاب شده است، یک بانوی ایرانی است که سال ۲۰۰۲ پس از هفده سال کار بالینی دندان‌پزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی کشورمان، به کانادا مهاجرت کرده است.

پروفسور الهام امامی، استاد تمام بخش دندان‌پزشکی ترمیمی در دانشگاه مونترال کبک ، اول جولای سال  ۲۰۱۸ برابر با دهم تیر ۹۷ برای دوره‌ای پنج‌ساله جایگزین دکتر پل آلیسون (Paul Allison)  رئیس سابق این دانشکده که ده سال این سمت را بر عهده داشته است شد.

خانم دکتر امامی یک دانشمند شناخته شده‌ی بین‌المللی است که تمرکز حرفه‌ای خود را بر بهبود وضعیت سلامت دهان از طریق خدمات، آموزش و تحقیق قرار داده است. پروفسور الهام امامی هنگام ورود به کانادا در سال ۲۰۰۲، دارای هفده سال تجربه در رشته دندانپزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی در ایران بوده است. او که از سال ۲۰۱۱ استاد راهنما در دانشکده‌ی دندانپزشکی مک گیل و همچنین مدیر اجرایی واحد تحقیقات سلامت دهان و توان‌بخشی دانشگاه مونترال است، بیشتر تحقیقات چند رشته‌ای و بالینی خود را در سه حوزه‌ی درمان‌های پرستودنتیکس، تأثیر سلامت دهان بر سلامت عمومی و نابرابری‌های اجتماعی در جوامع روستایی انجام می‌دهد.

پروفسور الهام امامی دارای مدرک PhD در Biomedical Science و همین‌طور مدرک MSc در Prosthodontic Rehabilitation از دانشگاه مونترال است. ایشان فوق دکترای خود را در رشته‌های سلامت دهان در عموم مردم و همه‌گیری سرطان، به ترتیب در دانشگاه‌های مک گیل و مرکز تحقیقات بیمارستانی دانشگاه مونترال (CRCHUM)  به پایان رسانده و در دانشگاه تهران، دندان‌پزشکی عمومی خوانده است.

error: Content is protected !!