2024/04/19

میزان حقوق دلخواه کانادایی ها برای داشتن رفاه مالی چقدر است؟

میزان حقوق دلخواه کانادایی ها برای داشتن رفاه مالی چقدر است؟

به نظر می‌رسد بسیاری از مردم کانادا با درآمد حال حاضر خود، احساس آرامش و امنیت مالی نمی‌کنند.

کاملا واضح است که بهای اجاره در شهرهای بزرگ کانادا در حال حاضر به طور فوق العاده باور نکردنی بالا است. نه تنها اجاره خانه، بلکه بسیاری از ملزومات دیگر زندگی نیز دچار افزایش قیمت بسیار شدیدی شده‌اند. حقوق اکثر کانادایی‌ها کفاف کل ماه را نمی‌دهد و پیش از رسیدن به پایان ماه و دریافت حقوق جدید، به اتمام می‌رسد.

 

برای فهمیدن میزان حقوق دلخواه کانادایی‌ها جهت داشتن رفاه مالی یک نظرسنجی صورت گرفت و طی آن این نتیجه به دست آمد که به طور متوسط حقوق دلخواه آن‌ها مبلغ یک چهارم میلیون دلار بود. البته این مبلغ بسته به گروه‌های سنی و استان‌های مختلف به شدت تغییر می‌کند.

 

پرداخت اقساط مربوط به وام‌ها، مخارج تحصیلی، هزینه‌های خورد و خوراک و هزینه های سالیانه‌ی غیر منتظره همگی از جمله عواملی هستند که موجب می‌شوند مردم در آرزوی دریافت حقوق بسیار بالاتری باشند. اما دقیقا چه میزان حقوق سالیانه می‌تواند آسایش را برای کانادایی‌ها فراهم کند؟ بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه سرمایه گذاری Edward Jones، حقوق مردم کانادا باید خیلی بیشتر از میانگین فعلی باشد تا به آن‌ها احساس امنیت مالی بدهد.

در واقع کانادایی‌ها موافق این هستند که دریافت سالانه ۲۵۰ هزار دلار فقط برای گذراندن امورات یک زندگی معمولی و بقا در سال ۲۰۱۸ کافی به نظر می‌رسد. جالب‌تر این است که وقتی کارشناسان این موسسه از شرکت کنندگان سوال کرده اند اگر بخواهند سبک زندگی رویایی‌شان را داشته باشند به چه میزان پول نیاز خواهند داشت، اکثریت شرکت کنندگان فقط ۵۰ هزار دلار به مبلغ فوق اضافه کرده‌اند!

 

از بین کل مردم کانادا، مردم استان آلبرتا خواستار دریافت بیشترین حقوق هستند. به صورتی که پاسخ‌دهندگان می‌گویند فقط ۳۵۰ هزار دلار برای احساس راحتی و رفاه مالی نیاز دارند. و در مکان آخر، استان‌های مانیتوبا و ساسکاچوان هستند که مردم انتظار دریافت حقوق سالانه ۱۵۷ هزار دلار را دارند.

 

البته پاسخ‌ها با توجه به گروه سنی مورد نظر به شدت متفاوت است. کانادایی‌هایی که بین ۵۵ تا ۶۴ سال سن دارند و به نظر می‌رسد دغدغه‌ها و هزینه‌های بالاتری داشته باشند، به دنبال کسب درآمد بیشتری نیز هستند و رقم ۳۹۸،۳۴۷ دلار را برای داشتن آرامش مالی انتخاب کرده‌اند! این در حالی است که پاسخ جوانترها به طور میانگین ۱۶۶ هزار دلار بود.

 

به احتمال زیاد این تفاوت دیدگاه به دلیل این واقعیت است که نسل قبلی به علت درگیری با بهره‌ی وام مسکن، دریافت حقوق پایین، مخارج مربوط به فرزندان و یا نزدیک شدن به سن بازنشستگی بار سنگین‌تری را به دوش می‌کشند. در حالی که جوانترها به طور معمول یا در حال فارغ التحصیل شدن هستند و یا در اواخر دهه بیست سالگی بوده و هنوز مجرد هستند. بنابراین در حال حاضر دچار نگرانی فرستادن فرزندانشان به کالج در آینده نیستند.

 

بنابراین، اکنون باید دید با توجه به این‌که زمزمه‌هایی مبنی بر درخواست کانادا برای افزایش دستمزدها شنیده می‌شود، آیا واقعا تغییری حاصل خواهد شد؟ احتمالا نه، اما حتی تصور این مسئله نیز می‌تواند لذت‌بخش و شیرین باشد.

error: Content is protected !!