2024/04/19

آغاز ثبت نام مدارس انگلیسی زبان مونترال از ۵ نوامبر

آغاز ثبت نام مدارس انگلیسی مونترال از ۵ نوامبر

برای ادامه تحصیل فرزندتان در کانادا برای سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰  فرصت را از دست ندهید و مطابق زمان‌بندی زیر عمل کنید.

 

مدارس دولتی انگلیسی زبان مونترال:

از ۵ نوامبر ۲۰۱۸ تا اول می ۲۰۱۹ (توجه کنید که مدارس انگلیسی زبان مونترال فقط برای سطوح ۷ تا ۱۰ پذیرش دارند و شهریه‌ی سالانه نیز ۱۲۵۰۰ دلار کانادا ست.)

 

مدارس دولتی فرانسه زبان مونترال:

از ۲۰ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۳۱ می ۲۰۱۹ دانش آموز می‌پذیرند.

 

مدارس دولتی انگلیسی زبان تورنتو و منطقه یورک نیز متعاقبا زمان بندی خود را اعلام خواهند کرد و مدارس ونکوور به صورت محدود پذیرش دارند.

 

کانادا دارای یکی از بهترین نظام‌های آموزشی دنیا را دارد. گزارش تحقیقات اخیر آمریکا (U.S. News and World Report)  و ارزیابی ۸۰ کشور جهان از نظر پایداری شرایط اقتصادی، برابری درآمد و شرایط بازار کار مشخص کرد که کانادا دومین کشور برتر جهان برای مهاجران است و از نظر فاکتور تحصیلات، کانادا در مقام اول قرار دارد.

 

تحصیل در کانادا برای دانش آموزان بین المللی مقاطع ابتدایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی ممکن است (در استان کبک تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه ۱۱ سال است و دانش آموزان، قبل از ورود به دانشگاه باید ۲ سال دوره‌ی پیش دانشگاهی را بگذرانند اما در سایر استان‌ها مقطع ابتدایی و متوسطه ۱۲ سال است و پس از آن دانش‌آموزان می‌توانند مستقیماً وارد دانشگاه شوند) و داشتن مدرک زبان انگلیسی و فرانسه برای این مقاطع الزامی نیست. از همه مهم تر اینکه پدر، مادر، پدربزرگ یا مادربزرگ می‌توانند دانش آموزان را در هنگام تحصیل همراهی کنند.

 

بر اساس بند ۲ ماده ۳۰ قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان کانادا (Immigration and Refugee Protection Act)  همه‌ی افراد زیر ۱۸ سال حق تحصیل در کانادا را دارند.

 

توجه داشته باشید که تنها در شرایطی اجازه تحصیل رایگان و بدون ویزا به کودکان داده می‌شود که والدین با ویزای موقتی _ویزای دانشجویی یا ویزای کار_ در کانادا حضور داشته باشند، این بدین معنی است که فرزند کسی که با ویزای توریستی وارد کانادا شده است، قادر نیست در این کشور تحصیل کند.

 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی برای دانش آموزان

  • اگر دانش آموزی در خارج از کانادا باشد و مقیم یا تابع کانادا نباشد، با او همانند دانشجویان رفتار می‌شود و می‌تواند از مدرسه‌ای در کانادا پذیرش بگیرد.
  • دانش آموزان نمی‌توانند با ویزای توریستی در کانادا تحصیل کنند و باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند.
  • داشتن حداقل پنج سال سن
  • داشتن پشتوانه‌ی مالی از سوی پدر و مادر برای پرداخت شهریه مدارس و مخارج زندگی فرزند در زمان تحصیل در کانادا با ارائه‌ی مدارک بانکی
  • داشتن قیم یا همان Custodian باصلاحیت در کانادا. (فردی که قیم فرزند شما می‌شود، باید شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد.)

 شهریه

شهریه‌ی سالانه‌ی مدارس تقریباً بین ۶ تا ۱۵ هزار دلار کاناداست که با توجه به استان، دولتی یا خصوصی بودن مدرسه و مقطع تحصیلی متغیر است.

 

شهریه‌ی مدارس در هر نیم سال تحصیلی ممکن است تغییر کند. در استان‌های مختلف این قانون متفاوت است، برای مثال در استان کبک شهریه‌ی مدارس فرانسه زبان پس از ورود به کانادا و در هنگام ثبت نام حضوری در مدرسه پرداخت می‌شود.

 

مراحل دریافت ویزای تحصیلی برای دانش آموزان

  1. دریافت نامه‌ی پذیرش اولیه از مدرسه

 

  1. پس از صدور نامه‌ی پذیرش اولیه، شهریه‌ی دوره باید به حساب مدرسه واریز شود تا نامه‌ی پذیرش اصلی صادر گردد.

 

  1. ارسال درخواست برای دریافت مجوز تحصیل از دولت استانی کبک ( CAQ) توجه کنید که برای سایر استان‌ها نیازی به دریافت این مجوز نیست.

 

  1. ارسال درخواست برای دریافت ویزای تحصیلی به دولت فدرال (Study Permit)

 

  1. آماده سازی مقدمات سفر و اقامت دانش آموز
error: Content is protected !!