2024/04/20

تکنولوژی و تاثیر آن در افزایش فرصت های شغلی بخش کشاورزی

تکنولوژی و تاثیر آن در افزایش فرصت های شغلی بخش کشاورزی

حدود ۱٫۵ درصد از جمعیت کانادا، غذای ۹۸٫۵ درصد جمعیت باقی مانده را از طریق کشاورزی تولید می‌کند. از آنجایی که کانادا دارای شرایط آب و هوایی متنوع، زمین‌های حاصلخیز فراوان و تفکر خلاقانه است، صنعت کشاورزی امروزه اقتصاد این کشور را مدیریت می‌کند.

 

کارشناسان این رشته می‌گویند در حال حاضر مشاغل موجود در این صنعت از راندن تراکتور فراتر رفته است، زیرا کشاورزان فناوری‌های جدید را پذیرفته‌اند و به کار می‌بندند.

 

به گزارش Farm and Food Care ( گروه حامی کشاورزان در استان انتاریو)، تولیدات بخش کشاورزی، غذا و آشامیدنی در حدود ۳۴ میلیارد دلار به اقتصاد استان کمک می‌کند.

 

و بر اساس گفته Steve Brackenridge، مدیر فدراسیون کشاورزی انتاریو، یک شغل از هر هشت شغل در کانادا در زمینه کشاورزی، تولید مواد غذایی و نوشیدنی و یا زمینه‌های مرتبط با آن است. او گفت: «هر فردی که در حال حاضر از رشته تحصیلی مهندسی کشاورزی در دانشگاه گوئلف فارغ التحصیل می شود، چهار فرصت شغلی را در مسیر خود خواهد داشت.»

 

Paul Glenn، رئیس فدراسیون کشاورزی شهر پیتربورو در استان انتاریو، می‌گوید پیشرفت‌های جدید تکنولوژی کمک کرده است تا شغل‌ها و موقعیت‌های جدیدی در این بخش به وجود بیاید.

 

او عنوان کرد: «امروزه کشاورزی نسبت به گذشته در سطح گسترده‌تری در حال رشد است و دیگر فقط شامل نگه داشتن فرمان و رانندگی با تراکتور نیست. فعالان این بخش با استفاده از سیستم‌های موقعیت یابی جهانی، به هدایت تجهیزات خود می‌پردازند.»

 

وی اشاره کرد که بسیاری از مشاغل موجود در بخش کشاورزی مدرن شامل حسابدار، تکنیسین، متخصص روابط عمومی و هر کسی که در این زمینه فعالیت می‌کند نیز می‌شود. شغل‌های منحصر به فرد جدیدی مانند استفاده از پهپادها (هواپیماهای بدون سرنشین) نیز برای کمک به کشاورزان به وجود آمده است.

 

Norm Lamothe، مالک Deveron UAS که یک شرکت خدمات هوایی پهپاد در Cavan در استان انتاریو است، اطلاعات مربوط به محصولات را جمع آوری می‌کند. Lamothe می‌گوید که دوربین‌های نصب شده روی پهبادها سلامت محصولات را از طریق فناوری مادون قرمز اندازه‌گیری می‌کنند.

 

او گفت: «پیشینه‌ی شغلی من در حقیقت در صنعت هواپیمایی است و من آن شغل را برای دنبال کردن کار مزرعه خانوادگی ترک کردم. در واقع یک تولید کننده‌ی محلی من را با استفاده از تکنولوژی پهپاد در سطح کشاورزی آشنا کرد. من این فن آوری را بررسی کردم و تصمیم گرفتم یک کسب و کار کوچک راه بیندازم.»

 

کسب و کار کوچک او هم اکنون تبدیل به شرکتی شده است که با ۲۵ کارمند در سرتاسر آمریکای شمالی مشغول فعالیت است.

 

Lamothe گفت:«همه هواپیماهای بدون سرنشین ما، بر اساس مأموریت های تنظیم شده پرواز می‌کنند. علاوه بر این ما از سازمان حمل و نقل کانادا مجوز داریم و عملیات ما کاملا برنامه ریزی شده است.»

 

Lamothe می‌گوید که به دنبال کارکنان جدیدی است که دارای مهارت‌های مورد نیاز در زمینه‌های صنعت هوایی و کشاورزی باشند. او می‌گوید ما هر سال تابستان خلبان‌ها را استخدام می‌کنیم و همچنین به دنبال افرادی هستیم که دارای سابقه فناوری در زمینه آمار و تجزیه و تحلیل داده‌ها باشند.به گفته‌ی او، فناوری باید به رشد این صنعت کمک کند.

او اضافه کرد: «امروزه فناوری نقش و تاثیر مهمی در افزایش بهره‌برداری و به دنبال آن افزایش میزان درآمدی که یک کشاورز به دست می‌آورد دارد.»

Glenn، رئیس فدراسیون کشاورزی پیتربورو می‌گوید تعداد بیشتری از مردم  باید به عنوان یک گزینه شغلی به صنعت کشاورزی نگاه کنند. او گفت: «در کانادا تعداد افراد بیکار زیاد است و بسیاری از آن‌ها تا کنون به مشاغل بخش کشاورزی فکر نکرده‌اند. افرادی که سابقه‌ی سه یا چهار نسل خانوادگی در بخش کشاورزی دارند، واقعا چشم انداز متفاوتي از آن‌چه که مزرعه پدربزرگشان به نظر می‌رسید در مقایسه با آن‌چه که کشاورزی امروزی به نظر می‌رسد، مشاهده می‌کنند.»

error: Content is protected !!