2024/04/24

افزایش عبور مهاجران از مرزهای غیرقانونی کانادا نسبت به سال گذشته

افزایش عبور مهاجران از مرزهای غیرقانونی کانادا نسبت به سال گذشته

تعداد مهاجرانی که امسال از طریق مرزهای غیرقانونی به کانادا آمده‌اند در مقایسه با سال گذشته همین موقع افزایش یافته است.

بر طبق آخرین اطلاعات آنلاین پلیس سوار کانادا (RCMP)، در ماه سپتامبر سال جاری به صورت کلی ۱،۶۰۱ مهاجر غیرقانونی که قصد ورود به کانادا را داشتند بازداشت شدند. در حالی که این رقم کمی از رقم ۱،۸۸۱ مهاجر غیرقانونی که در سپتامبر ۲۰۱۷ دستگیر شدند کمتر است، این مسئله نشان می‌دهد که تعداد کل مهاجران غیر قانونی که در سال جاری وارد کانادا شده‌اند، بیشتر از تعداد آن‌ها در زمان مشابه در سال گذشته است.

 

تا سپتامبر ۲۰۱۷ تعداد ۱۵،۱۰۲ نفر مهاجر غیر قانونی توسط پلیس مرزی کانادا متوقف شده بودند و از سپتامبر ۲۰۱۸ نیز حدود ۱۵،۷۲۶ نفر دستگیر شده‌اند. با این وضعیت بعید به نظر می‌آید که دولت شاهد کاهش محسوسی در تعداد مهاجران غیرقانونی نسبت به سال گذشته باشد.

 

دولت کانادا اصرار دارد که مسئله‌ی عبور غیر قانونی از مرزهای این کشور در حالت اضطراری و بحرانی قرار ندارد. Ralph Goodale، وزیر امنیت عمومی کانادا قبل از شرکت در جلسه‌ اضطراری کمیته مهاجران در مجلس عوام کانادا گفت: «موضوع مهاجران غیرقانونی برای ما یک چالش است، ولی هنوز به بحران مبدل نگشته است».

 

با این وجود، نتایج یک نظرسنجی که توسط موسسه Angus Reid انجام شده است نشان می‌دهد که ۶۷ درصد کانادایی‌ها با این حرف مخالفند و شرایط فعلی را یک بحران می‌دانند.

 

در سال ۲۰۱۷، در مجموع تعداد ۲۰،۵۹۳ نفر مهاجر غیر قانونی از مرزهای کانادا عبور کردند و وارد این کشور شدند که در این میان نوسانات زیادی نیز وجود داشت و تعداد آن‌ها از حداقل ۳۱۵ نفر در ژانویه به حداکثر ۵،۷۱۲ نفر در ماه سپتامبر می‌رسید.

 

در سال جاری، تاکنون حداقل میزان عبورهای غیر قانونی از مرز مربوط به ماه جولای با تعداد ۱،۲۶۳ نفر می‌شود. حتی در ژانویه و فوریه سال ۲۰۱۸، حدود ۱،۵۱۷ و ۱،۵۶۵ نفر در هر ماه به طور غیرقانونی از مرزهای کانادا عبور کرده‌اند. بیشترین میزان عبور در سال ۲۰۱۸ مربوط به ماه آوریل و به تعداد ۲،۵۶۰ نفر بوده است و در مجموع، طبق آمارها میانگین ورود غیر قانونی در هرماه حدود  ۱،۷۴۷ نفر بوده است.

 

چنان‌چه فرض کنیم در ماه‌‌های باقی مانده‌ی سال ۲۰۱۸، هر ماه ۱،۲۶۳ نفر از مرزها عبور کنند (کمترین میزان ورود در سال جاری)، امسال در مجموع ۱۹،۵۱۵ نفر از مرزهای کشور کانادا به شیوه‌ی غیرقانونی عبور کرده‌اند.

 

و اگر در ماه‌‌های باقی مانده از سال، عددی مشابه تعداد عبوری مهاجران در ژانویه ۲۰۱۸ عبور کنند (حدود ۱،۵۱۷ نفر)، امسال جمعا ۲۰،۲۷۷ نفر مهاجر از طریق مرزهای غیر قانونی وارد کشور شده‌اند.

 

و در نهایت اگر فرض کنیم در ماه‌‌های باقی‌ مانده از سال، ورود افراد در حد میانگین سال جاری باشد (حدود ۱،۷۴۷ نفر در ماه)، مجموع کل مهاجران غیرقانونی امسال در حدود ۲۰،۹۶۷ نفر خواهد بود که این رقم حدود چند صد نفر با مجموع ۲۰،۵۹۳ مهاجر غیرقانونی در سال ۲۰۱۷ اختلاف داشته و بیشتر خواهد بود.

error: Content is protected !!