2024/04/19

کبک قصد دارد در سال ۲۰۱۹، ۴۰ هزار مقیم دائم جذب کند

کبک قصد دارد در سال ۲۰۱۹، ۴۰ هزار مقیم دائم جذب کند

تا مدتی دیگر سال جدید فرا می‌رسد و این در حالی‌ست که استان کبک در برنامه مهاجرتی سال ۲۰۱۹ خود اعلام کرده که این امکان وجود دارد که در سال ۲۰۱۹، تا سقف ۴۲ هزار مقیم دائم را جذب کند و ۲۴ هزار گواهی انتخاب (CSQ) صادر کند. گفتنی است اکثر مهاجران جدید – یعنی ۵۲ درصد آن‌ها – که استان کبک در سال ۲۰۱۹ از آنها استقبال خواهد کرد از طریق برنامه‌های مهاجرت کاری این استان که برنامه کارگر ماهر کبک (QSWP) هم شامل آن‌ها می‌شود وارد این استان خواهند شد.

 

کبک برای سال ۲۰۱۹ قصد دارد ۴۰ هزار مهاجر (مقیم دائم) را جذب کند. این تعداد شامل ۲۳,۴۵۰ مهاجر و ۱۹,۵۰۰ کارگر ماهر می‌شوند که از طریق برنامه مهاجر کاری کبک به این استان خواهند رفت. کبک همچنین قصد دارد که از طریق برنامه سرمایه گذار مهاجر کبک، برنامه کارآفرین کبک و برنامه کارگر مستقل کبک (Self-Employed)  ۳,۲۰۰ مهاجر را جذب کند. همچنین، استان کبک برای دسته‌های دیگر مهاجرت کاری/اقتصادی همانند مددکارها (Caregivers) و سایر مشاغل  ۷۵۰ مهاجر را جذب خواهد کرد.

 

۱۶,۵۵۰ مقیم دائم جدید از طریق اسپانسرشیپ خانواده، پناهندگی، سایر برنامه‌های ماجرتی وارد استان کبک خواهند شد. در رابطه با گواهی انتخاب کبک ( Certificats de séléction du Québec, or CSQs) نیز استان کبک سال دیگر (یعنی ۲۰۱۹) بین ۲۰,۲۰۰ تا ۲۴,۸۰۰ گواهی صادر خواهد کرد.

 

علاوه بر این، به واسطه‌ی Canada-Quebec Accord، استان کبک تنها استان کاناداست که مسئولیت کامل انتخاب مهاجرانی که مقصدشان این استان است را برعهده دارد. آن دسته از افرادی که CSQ برایشان صادر شده می‌توانند مستقیما برای دریافت ویزای اقامت دائم به دولت کانادا تقاضا ارائه کنند. به موجب برنامه ۲۰۱۹، کارگران ماهر بین ۱۲,۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ CSQ دریافت خواهند کرد و این رقم معادل بیش از نیمی از مجموع CSQ های تخمین زده شده است.

 

کاندیدهایی که در برنامه‌های مختلف مهاجرت کسب و کار هستند نیز بین ۲۱,۰۰۰ تا ۲,۸۰۰ CSQ دریافت خواهند کرد. گفتنی است تعداد CSQها و پذیرش‌های سال ۲۰۱۹ استان کبک نسبت به سال قبل کمتر است و یادآور وعده‌ای است که حزب ائتلاف آینده کبک (Coalition Avenir Québec)  برای کاهش موقتی مهاجرت داده بود و بیان کرده بود که سالانه ۱۰ هزار نفر از تعداد مهاجران کم خواهد کرد.

 

وزیر جدید مهاجرت کبک نیز در معرفی برنامه ۲۰۱۹ گفته است که این کاهش موقتی تضمین خواهد کرد کسانی که پذیرفته شده‌اند بهتر می‌توانند جذب این استان فرانسوی زبان شوند و در عین حال، از دسترسی کارفرمایان کبکی به کارگران ماهر خارجی اطمینان حاصل خواهد شد.

 

در طی انتخاباتی که در پاییز برگزار شد، وعده‌ای که حزب Coalition Avenir Québec مبنی بر کاهش جذب مهاجر داده بود به عنوان یک حرکت پوپولیستی مورد انتقاد قرار گرفت و گفته شد که مدافعان آن چشم خود را بر واقعیت کمبود روزافزون نیروی کار در کبک بسته‌اند. جاستین ترودو، نخست وزیر کنونی کانادا نیز روز سه شنبه این نگرانی را بار دیگر بیان کرد. او به خبرنگاران گفت:« آنچه که از سراسر کبک به گوش من می‌رسد خبر از نگرانی درباره کمبود نیروی کار می‌دهد. فکر نمی‌کنم که الان زمان مناسبی برای کاهش تعداد مهاجران باشد.»

error: Content is protected !!