2024/04/25

دلیل اقدام به بارداری در سن بالای زنان کانادایی چیست؟

چرا اکثر زنان کانادایی در سن بالا اقدام به بارداری می کنند؟

بیشتر زنان کانادایی خیلی دیر و در سنین بالا اقدام به بارداری و زایمان اولین فرزند خود می‌کنند و اکنون محققان به دنبال یافتن علت این پدیده هستند.

 

با توجه به اطلاعات مرکز آمار کانادا، حدود یک سوم زنان کانادایی معمولا اولین فرزند خود را پس از سن ۳۰ سالگی به دنیا می‌آورند. نرخ زاد و ولد زنان در دهه بیست سالگی در حال کاهش است و اکنون دو محقق از دانشگاه ساسکاچوان به نام‌های Karen Lawson و Pamela Downe قصد دارند بفهمند که آیا این روند ملی در مورد استان آن‌ها نیز صدق می کند یا خیر.

 

این محققان در مصاحبه‌ای با شصت زن ۱۸ تا ۴۵ ساله در استان ساسکچوان از آن‌ها سوال کردند که چگونه و بر چه اساسی درباره‌ی زمان مادر شدن خود تصمیم می‌گیرند؟ آن‌ها همچنین پس از تکمیل این مطالعه قصد دارند در یک نظرسنجی به بررسی شرایط ۱۰۰۰ زن دیگر در سایر مناطق کانادا بپردازند. این دسته از زنان شامل افرادیند که در حال حاضر فرزند ندارند ولی تصمیم دارند در آینده برای بارداری اقدام کنند. محققان امیدوارند این تحقیقات، نسبت به معیارهایی که برای زنان بیشترین اهمیت را در تصمیم گیری برای بچه دار شدن و تشکیل یا عدم تشکیل یک خانواده دارند، بینشی ایجاد کند.

 

خانم Lawson به بخش خبری CTV News در شهر ساسکاچوان اعلام کرد:«آنچه که ما امیدواریم پیدا کنیم این است که زنان بتوانند چیزهایی که واقعا برایشان بیشترین اهمیت را در زمان تصمیم گیری برای باردار شدن دارند، به ما بگویند.»

 

خانم Downe نیز افزود:« من خصوصا علاقه‌مند هستم تا برخی از هنجارها و زوایای فرهنگی که در تصمیم گیری زنان در این باره تاثیر دارند را بررسی و شناسایی کنم.»

 

این دو نفر می‌خواهند به زنان درباره باروری و گزینه‌های پیش روی آن‌ها اطلاعات و آموزش‌های لازم را بدهند و به آن‌ها متذکر شوند که شانس بارداری زنان پس از سن ۲۸ سالگی کاهش پیدا می‌کند. یعنی پس از ورود به دهه سی سالگی شانس بارداری پایین آمده و میزان خطرات احتمالی برای مادر و فرزند افزایش می‌یابد.

 

Jordana Jacobson مادر دو فرزند و کارآفرین در کانادا در دوران جوانی خود تصمیم گرفته بود تا پس از تمرکز وی تحصیلات دانشگاهی خود و اشتغال به کار در دهه بیست زندگیش، بارداری و بچه دار شدن را تا بعد از سی سالگی به تعویق بیندازد. Jacobson در حالی در سن ۳۱ سالگی تصمیم به فرزند داشتن گرفته است که مادرش اولین فرزند خود را در دهه بیست سالگیش به دنیا آورده بود.

 

او در حال حاضر یک فروشگاه بوتیک مادر و نوزاد به نام Cravings در شهر ساسکاچوان باز کرده است و لوازم مربوط به بارداری و سیسمونی را می‌فروشد. وی در این باره به CTV News می‌گوید:«در آن زمان، ایجاد و سازماندهی یک شغل برای من اهمیت زیادی داشت چرا که می‌خواستم موقعیت خوب و با ثباتی برای خودم ایجاد کنم. همچنین به دلیل اینکه شوهرم در حال تحصیل بود، یک نفر باید اقدام به کسب درآمد می کرد.»

 

لازم به ذکر است در سال ۱۹۹۰، میانگین سنی برای مادر شدن و تولد اولین فرزند در کانادا ۲۶ سال بود.

error: Content is protected !!