2024/04/16

برگزاری جدیدترین پذیرش انتاریو برای فرانسوی زبان ها!

برگزاری جدیدترین پذیرش انتاریو برای فرانسوی زبان ها!

خبرها حاکی از این است که استان انتاریو در ماه جاری، همچنان از طریق برنامه‌ی کارگر ماهر فرانسوی زبان پذیرش برگزار می‌کند و در تاریخ ۱۳ دسامبر ۱۳ دعوتنامه برای تقاضا جهت کاندید استانی شدن و اقامت دائم را از این طریق صادر کرده است. این دعوتنامه‌ها پس از ۴۵ دعوتنامه ای بودند که در ۶ دسامبر صادر شدند و با این حساب، مجموع دعوتنامه‌هایی که در ماه دسامبر از طریق برنامه کارگر ماهر فرانسوی زبان صادر شده به ۵۸ عدد رسید.

 

سال ۲۰۱۸ برای برنامه کارگر ماهر فرانسوی زبان سال پرباری بوده است، زیرا در طی پذیرش‌های هفتگی این سال ۱,۶۰۹ NOI صادر کرده است. برنامه کاندید مهاجرت استانی انتاریو (OINP) تنها در ماه نوامبر پنج بار NOI (Notifications Of Interest  = اعلامیه تمایل) صادر کرد.  اکثریت قریب به اتفاق NOIهایی که در سال ۲۰۱۸ صادر شده‌اند از طریق سه برنامه مرتبط با اکسپرس اینتری انتارو بوده‌اند که شامل برنامه‌های اولویت‌های سرمایه انسانی و مشاغل فنی دارای مهارت نیز می‌شود.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس اینتری نیز سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار کاندیداها را امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها یک ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود.

 

آن دسته از کاندیدهای اکسپرس اینتری که NOI دریافت می‌کنند و برای کاندید استانی شدن تقاضای موفقیت آمیزی را ارائه می‌کنند، ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) خود دریافت می‌کنند؛ این امتیاز وضعیت آن‌ها را در ذخیره اکسپرس اینتری تعیین می‌کند. این ۶۰۰ امتیاز اضافی دریافت دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا از جانب دولت کانادا را تضمین خواهد کرد.

 

برنامه کارگر ماهر فرانسوی زبان به OINP اجازه می‌دهد در ذخیره اکسپرس اینتری به دنبال کاندیدهای فرانسوی زبان واجد شرایطی بگردند که مهارت‌های زبان انگلیسی بالایی دارند. کاندیدها یا باید واجد شرایط دسته‌ی کارگر ماهر فدرال باشند یا واجد شرایط دسته‌ی تجربه کانادایی و با دارای معیارهای استانی خاص باشند تا برای دریافت NOI از OINP مد نظر قرار بگیرند. شایان ذکر است که استان استاریو دارای اقلیت بزرگی از فرانسوی زبان‌هاست که طبق گفته‌ی مقامات این استان، برنامه کارگر ماهر فرانسوی زبان از تعهدات خود برای افزایش پنج درصدی مهاجرت فرانسوی زبان‌ها نسبت به کل مهاجران وارد شده به این استان حمایت می‌کند.

error: Content is protected !!