2024/03/18

۲۸ ژانویه: روز بازگشایی برنامه والدین و پدر/ مادربزرگ‌ها

۲۸ ژانویه: روز بازگشایی برنامه والدین و پدر/ مادربزرگ‌ها

دولت فدرال کانادا اعلام کرده است که از تاریخ ۲۸ ژانویه، آن دسته از افراد مقیم دائم کانادا که تمایل دارند اسپانسر والدین یا پدر/ مادر بزرگ‌هایشان شوند می‌توانند اقدامات مورد نیاز را انجام دهند. این برنامه که به PGP هم شناخته می‌شود به شهروندان و مقیمان دائم کانادا که بالای ۱۸ سال سن دارند اجازه می‌دهد تا برای اخذ اقامت دائم والدین یا پدر و مادر بزرگ‌هایشان اسپانسر آن‌ها شوند.

 

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC)  گفته است که در سال ۲۰۱۹ تا سقف ۲۰ هزار درخواست جدید PGP را بررسی خواهد کرد. هر کسی که دوست دارد از طریق این برنامه اسپانسر والدین یا پدر/ مادر بزرگش شود می‌باید ابتدا فرم آنلاین Interest to Sponsor (تمایل به اسپانسر شدن) را پر کند. این فرم آنلاین در تاریخ ظهر ۲۸ ژانویه به وقت استاندارد شرقی در دسترس خواهد بود.

 

علاوه بر این IRCC اعلام کرده که درخواست‌ها را به ترتیب تاریخ دریافتشان رسیدگی خواهد کرد و تا زمانی که حد نصاب ۲۰ هزار نفری برنامه پر نشده باشد برای PGP دعوتنامه جهت تقاضا صادر خواهد شد. این سیستم که در آن اولویت با هر که زودتر اقدام کند است جایگزین سیستم لاتاری قبلی شده است که سال پیش معرفی شد و البته سر و صدای زیادی به پا کرد و عده‌ی زیادی با آن مخالفت نمودند. مخالفین سیستم قبلی را خلاف غیرعادلانه می‌دانستند و معتقد بودند حق بسیاری از افراد که مدت‌ها در صف انتظار بوده‌اند پایمال می‌شود.

تمایل به اسپانسر شدن

پر کردن فرم تمایل به اسپانسر شدن یا Interest to Sponsor درخواست نیست، بلکه شما صرفا با پر کردن آن به IRCC اعلام می‌کنید که تمایل دارید شما را به عنوان اسپانسر در نظر بگیرد. IRCC گفته است که اسپانسرهای علاقه‌مند باید ابتدا شرایط و معیارهای لازم را مرور کنند تا از واجد سرایط بودن خود مطمئن شوند. یکی از این شرایط حداقل درآمد فردیست که قصد اسپانسر شدن را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و معیارهای این برنامه می‌توانید این صفحه را مطالعه کنید. IRCC همچنین اعلام کرده است که یکی از شرایط، آپلود کردن یک نسخه از وضعیت اقامتی فرد می‌باشد. همچنین به تمام افرادی که فرم آنلاین را پر و ارائه می‌کنند اعلام می‌شود که آیا از آن‌ها دعوت شده یا خیر. افرادی که از آن‌ها برای اسپانسر شدن دعوت می‌شود ۶۰ روز زمان دارند تا درخواست کامل را همراه با تمامی مدارک مربوطه ارائه کنند.

error: Content is protected !!