2024/03/28

اولین پذیرش اولویت‌های سرمایه انسانی انتاریو برگزار شد

اولین پذیرش اولویت‌های سرمایه انسانی انتاریو برگزار شد

در ادامه‌ی شروع خوب پذیرش‌های سال جدید، استان انتاریو از طریق مسیر مهاجرتی اولویت‌های سرمایه انسانی برای ۱۴۹۳ متقاضی اکسپرس اینتری که پایین‌ترین امتیازشان به ۴۳۹ می‌رسید دعوتنامه صادر کرد. مسیر مهاجرتی اولویت‌های سرمایه انسانی به برنامه مهاجرت استانی استان انتاریو (OINP) اجازه می‌دهد تا در صف انتظار اکسپرس اینتری جست و جو کند و متقاضیانی را پیدا کند که واجد شرایط و معیارهای استانی و فدرال این مسیر مهاجرتی باشند.

 

در صورت موفقیت آمیز بودن تقاضای آن دسته از متقاضیان اکسپرس اینتری که از طرف انتاریو یک اعلان تمایل یا NOI دریافت کرده و برای انتخاب استانی تقاضا ارائه می‌کنند، ۶۰۰ امتیاز اضافی در مجموع امتیازات اکسپرس اینتریشان به آن‌ها داده می‌شود. این ۶۰۰ امتیاز تضمین می‌کند که دولت کانادا در دور بعدی حتما برای این افراد دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم صادر کند.

 

همانطور که گفته شد، پایین‌ترین امتیاز رتبه بندی اکسپرس اینتری در این پذیرشِ اولویت‌های سرمایه انسانی ۴۳۹ بوده است که نسبت به حداقل امتیاز آخرین پذیرش اکسپرس اینتری پایین‌تر بوده است. این حداقل امتیاز به جز در یک پذیرش از تمامی پذیرش‌های سال ۲۰۱۸ نیز پایین‌تر بوده است. در عین حال اگر متقاضی از طرف استان انتاریو انتخاب شود این ۴۳۹ امتیاز به ۱۰۳۹ می‌رسد و در نتیجه برای او دعوتنامه جهت تقاضا برای افامت دائم صادر خواهد شد.

 

در پذیرشی که برگزار شد، متقاضیان نیازی به داشتن پیشنهاد کار از کارفرمای انتاریویی و یا تسلط بر زبان فرانسوی نداشته‌اند. چهار پذیرش اولویت‌های سرمایه انسانی آخر سال ۲۰۱۸ برای انتخاب آن دسته از متقاضیان اکسپرس اینتری استفاده شده بود که واجد شرایط و معیارهای خاص بودند. از این چهار پذیرش سال ۲۰۱۸، سه پذیرش در جستجوی متقاضیانی بودند که در استان انتاریو دارای پیشنهاد کار بودند و فقط یک پذیرش متقاضیان را ملزم به تسلط به زبان فرانسوی کرده بود.

 

با اینکه نه داشتن پیشنهاد کار و نه تسلط بر زبان فرانسوی از جمله معیارهای مسیر مهاجرتی اولویت‌های سرمایه انسانی نیست، در به روزرسانی‌هایی که در دسامبر سال پیش در راهنمای تقاضا برای این مسیر مهاجرتی منتشر شده اعلام شده است که ممکن است اولویت با متقاضیانی باشد که در برخی از مشاغل و بخش‌ها دارای سابقه کار هستند و یا در آن‌ها پیشنهاد کار دریافت کرده‌اند.

 

مسیر مهاجرتی اولویت‌های سرمایه انسانی در سال ۲۰۱۸ برای ۳۷۱۹ متقاضی اکسپرس اینتری دعوتنامه صادر نمود و بدین صورت، در بین سه مسیر مهاجرتی OINP بزرگترین مسیر مهاجرتی مرتبط با اکسپرس اینتری در سال گذشته محسوب می‌شود. از طریق مسیر مهاجرتی کارگر ماهر فرانسوی زبان هم ۱۶۳۳ دعوتنامه و از طریق مسیر مهاجرتی مشاغل فنی دارای مهارت ۱۶۲۶ دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس اینتری صادر شد. خوب است بدانید که اولین گام برای مهاجرت از طریق مسیر مهاجرتی اولویت‌های سرمایه انسانی وارد کردن پروفایل در صف انتظار اکسپرس اینتری دولت فدرال است.

error: Content is protected !!