2024/04/16

حقوق ماهیانه کار در کانادا

مهاجرت به کانادا

حقوق ماهیانه کار در کانادا

کار در کانادا بر اساس سیستم امتیازبندی صورت می گیرد و برای درخواست کار در کانادا لازم است امتیاز لازم را کسب شود. روش اسکیل ورکر یا همان جذب نیروی ماهر از طریق ورود سریع (اکسپرس اینتری) صورت می گیرد. افرادی که تمایل به مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا از طریق کار در کانادا را دارند، ابتدا بایستی با شرایط عمومی این کشور، آگاه شوند. کانادا کشوری مهاجر پذیر است که مردمش به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می نمایند. کانادا به دلیل اقتصاد پایدار، رفاه اجتماعی و شرایط کاری مناسب، مورد توجه افراد بسیاری در سرتاسر جهان قرار گرفته است.

 بازار کار کانادا

درخواست کار در کانادا دارای شرایط بسیار مطلوبی می باشد. برای بررسی شرایط کار در هر کشور، نرخ بیکاری آن کشور مورد توجه است. بر اساس آخرین آمار و ارقام گزارش شده در سال 2021 و در شرایط کرونا، نرخ بیکاری در کانادا در حدود 9 درصد اعلام گردیده است. تقریبا از هر 100 نفر، حدود 95 نفر مشغول به کار می باشند. برنامه اکسپرس اینتری برنامه ای می باشد که دولت طی آن، اقدام به سازماندهی جذب مهاجرین نموده است.

ویزای کار در کانادا

کشور کانادا اقتصاد پیشرفته ای دارد که با توجه به جمعیت خود با کمبود نیروی کار ماهر مواجه شده و به همین دلیل اقدام به جذب نیروی کار متخصص تحت سیستم اکسپرس اینتری کرده است. این سیستم که به اختصار با نام EE  یک سیستم امتیازبندی است که بر اساس آن، گزینش متقاضیان درخواست کار در کانادا صورت می گیرد. فرآیند بررسی مدارک هر متقاضی و رد یا پذیرش درخواست وی برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری، شش ماه زمان نیاز دارد. در روش اکسپرس اینتری انتخاب نیروی کار ماهر بر اساس امتیازبندی صورت می گیرد و افراد برای درخواست کار در کانادا باید امتیاز لازم را کسب نمایند. دریافت این ویزا شامل 2 مرحله می باشد. اقدام جهت اسکیل ورکر کانادا, شخص نسبت به ایجاد یک پروفایل اقدام می نماید و در صورتی که واجد شرایط باشد و امتیاز لازم را کسب نماید، می تواند وارد مرحله دوم به نام استخر شود. در واقع فرد برای کار در کانادا اقدام نموده و وارد مرحله دوم می شود. برای بررسی و محاسبه امتیاز می توان از ابزار رایگان موجود در وبسایت رسمی مهاجرتی کانادا استفاده کرد. در صورتی که متقاضی بتواند 67 امتیاز از 100 امتیاز کل مورد نیاز در این روش را که FSW نامیده می شود کسب نماید، می تواند وارد مرحله ی بعدی (استخر) شود. حداقل امتیاز قابل قبول در اکسپرس اینتری در هر مرحله متفاوت بوده و در حال حاضر 464 امتیاز می باشد. افراد گزینش شده به مدت 90 روز فرصت دارند مدارک خود را برای دولت کانادا جهت بررسی ارسال نمایند. پس از ارسال مدارک به طور متوسط حدود 6 ماه اعلام نتیجه زمان می برد.

ویزای مولتی کانادا

نحوه کاریابی در کانادا

جهت کاریابی در کانادا، بایستی با فرهنگ کار در این کشور آشنا باشید. باید بدانید که چه مواردی برای کار فرمای کانادایی در اولویت می باشد. برای کار در کانادا و کاریابی در این کشور، شما نیاز به مجوز کارو مصاحبه با کارفرما دارید. ارائه کد تأمین اجتماعی  SIN(social Insurance Number ) به کارفرما الزامی می باشد. بنابراین فرد باید پس از ورود به خاک کانادا، کد تأمین اجتماعی را دریافت نمایید. روزمه (curriculum) قوی که حاوی دانش، تجربیات کاری، مهارت ها و توانایی های شما است از مواردی است که برای کارفرما مهم است.  روش دیگری به نام Cold Calling وجود دارد که در آن با تهیه لیست شرکت ها و مؤسسات مرتبط با تخصص و رشته تحصیلی خود، با آن ها تماس گرفته و رزومه خود را معرفی می نمایید. در صورت تأیید، باید روزمه خود را در مصاحبه حضوری تقدیم فرمایید. تسلط بر زبان انگلیسی، یک مهارت تأثیرگذار در کیفیت مصاحبه شما می باشد.

 

میزان حقوق  در کانادا

شغل حقوق به ازای هر ساعت شغل حقوق به ازای هر ساعت
برنامه نویس 37 دلار مهندس IT 34 دلار
فیزیوتراپی 35 دلار معلم 33 دلار
نرم افزار 34 دلار پرستار 33 دلار
معمار 28 دلار لوله کش 23 دلار
راننده ماشین سنگین 20 دلار آریشگر 16 دلار
فروشندگی 12 دلار داندان پزشک 59 دلار
حسابداری و دفترداری 18 دلار وکیل 37 دلار
نجار 23 دلار برق کار 26 دلار
مهندس 44 دلار نقاش ساختمان 21 دلار

کار در کانادا

 

حداقل دستمزد در ایالت های مختلف کانادا :

ایالت حداقل دستمزد (دلار کانادا در ساعت)
آلبرتا 15 دلار در ساعت
انتاریو 14 دلار در ساعت
بریتیش کلمبیا 85/13 دلار در ساعت
جزیره پرنس ادوارد 55/12 دلار در ساعت
کبک 12 دلار در ساعت
ساسکاچوان 6/11 دلار در ساعت
مانیتوبا 35/11 دلار در ساعت
نوا اسکوشیا 11 دلار در ساعت

 

کار سیاه یا غیر قانونی – مهاجرت به کانادا

اگر فردی بدون داشتن مجوز کار در کانادا (Work Permit) در کانادا مشغول به کار شود در حال انجام کار سیاه یا غیرقانونی است. اگر شخصی در این زمینه مجرم شناخته شود از کانادا اخراج  و ممکن است موظف به پرداخت جریمه و یا به زندان محکوم می شود.

چگونه بدون نیاز به مجوز کار می توان در کانادا اقدام به کار کرد؟

اگر در دانشگاه های کانادا تحصیل می کنید (البته به صورت تمام وقت) اجازه دارید هفته ای 20 ساعت به صورت پاره وقت و در تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنید. اقدام به کار در کانادا با ویزای تجاری به معنای فروش محصولات خارجی به شرکت‌های تجاری در کانادا می باشد. ضمن اینکه افراد سیاسی و خانواده های آنها جهت ورود به کانادا و کار نیازی به مجوز ندارند.

موارد ذیل جهت کار در کانادا نیازی به ویزای کار ندارند:

  • دعوت از ارتشیان خارجی توسط ارتش کانادا
  • کارکنان خطوط هوایی تحت شرایط خاص مثل حفظ ایمنی مسافران و غیره …
  • هنرمندان  به مدت محدود
  • خبرنگاران بین المللی که جمت تهیه گزارش خبری برای کشور مبدأ به کانادا می آیند.
  • ورود اساتید به کانادا برای دفاع از تز دانشجویان
  • داوران ورزشی

مهاجرت به کانادا

 اخذ اقامت و تابعیت کانادا از طریق کار

از مزایای کار در کانادا از طریق اکسپرس اینتری، دریافت اقامت دائم کاناداست. با ورود از طریق سیستم اکسپری اینتری، از همان ابتدا اقامتی به مدت 5 سال به شخص داده می شود، با دریافت این اقامت، به شخص فرصت داده می شود که برای کار در کانادا به این کشور وارد شود. زمانی که شخص در کشور کانادا حضور دارد، باید کار مورد نظر خود را بیابد، زیرا در صورتی می تواند اقامت خود را تمدید نماید که در طول 5 سال اقامت دائم اولیه خود، حداقل حدود 3 سال را در کشور کانادا کار نموده و به دولت کانادا مالیات داده باشد،  در این صورت است که می تواند اقامت خود را تمدید نموده و پس از آن برای اخذ تابعیت و پاسپورت کانادا درخواست دهد.

قوانین کار در کانادا برای ایرانی ها و مهاجرها

سخن پایانی

با توجه به اینکه دریافت ویزای کار کانادا از طریق پروسه اکسپرس اینتری و خروج از استخر زمان بر بوده و نیاز است که شخص شرایط ایده آلی در هر یک از زمینه های بحث شده داشته باشد، می توان گفت رسیدن به اقامت کانادا برای تمامی افراد از طریق اکسپرس اینتری آسان نمی باشد. از این رو پیشنهاد می شود جهت آسان تر شدن مسیر و دستیابی به کار در کانادا از راه های جایگزین نظیر تحصیل در این کشور استفاده نمایید. موسسه ایران مهاجر شما را در این مسیر راهنمایی می نماید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!