2024/04/24

بازگشایی مسیر مهاجرتی فارغ التحصیلان مقطع فوق لیسانس انتاریو

بازگشایی مسیر مهاجرتی فارغ التحصیلان مقطع فوق لیسانس انتاریو

روز سه شنبه پنجم ماه مارس مسیر مهاجرتی فارغ التحصیلان مقطع فوق لیسانس انتاریو به مدت محدود – دو ساعت – باز شد و سپس به خاطر آن‌چه که مشکلات فنی عنوان شده بود بسته شد. انتاریو روز قبل از آن اعلام کرده بود که این مسیر مهاجرتی محبوب برای هزار نفر باز خواهد شد و اولویت با هر کسی که زودتر اقدام کند می‌باشد. البته هنوز مشخص نیست که قبل از مشکل فنی تکمیل ظرفیت شده است یا خیر.

 

دوره‌های ثبت نام این مسیر مهاجرتی معمولا خیلی سریع تمام می‌شوند. این مسیر مهاجرتی یکی از مسیرهای محبوب اخذ اقامت دائم دانشجویان خارجی است چرا که نیازی به داشتن پیشنهاد کار ندارد و همانطور که از نامش مشخص است، برای دانشجویانی باز است که مدرک فوق لیسانس خود را از یکی از دانشگاه‌های انتاریو دریافت کرده‌اند؛ این مسیر به دانشجویان اجازه می‌دهد درخواست خود را برای انتخاب استانی شدن به منظور اقامت دائم ارائه کنند.

 

اولین گام در این مسیر ثبت نام است. افرادی که با موفقیت ثبت نام کرده‌اند نیز ۱۴ روز (کاری و تعطیل) فرصت دارند که درخواست کامل خود را از برای انتخاب استانی شدن ارائه کنند. از جمله شرایط این برنامه این است که دانشجویان فارغ‌التحصیل باید به طور قانونی ساکن انتاریو یا خارج کانادا باشند. فارغ التحصیلانی که در استان یا ناحیه‌ای غیر از انتاریو زندگی می‌کنند واجد شرایط این برنامه نیستند.

 

گفتنی است این برنامه یکی از دو برنامه دسته‌ی  International Student برنامه مهاجرت استانی انتاریو است؛ برنامه دیگر به دانشجویان دوره ی PhD اختصاص دارد که دوره ی خود را در یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزش عالی انتاریو گذرانده‌اند.

error: Content is protected !!