2024/03/19

تحصیل در کبک/ CAQ

تحصیل در کبک/ CAQ

اگر قصد تحصیل دراستان کبک را دارید، پس از دریافتِ نامه‌ی پذیرش از مراکز آموزشی باید درخواست اقامت موقت کبک را به اداره مهاجرت استان کبک ارسال کنید تا نامه سی ای کیو CAQ – Certificat du Selection du Quebec برایتان صادر شود. در صورت تکمیل بودن مدارک دریافتی توسط اداره مهاجرت کبک، نامه سی ای کیو توسط این اداره صادر می‌گردد و یک نسخه برای متقاضی و یک نسخه برای ویزا آفیس ارسال خواهد شد تا متقاضی بتواند درخواست ویزای دانشجویی خود را پیگیری کند. در حالت کلی هر زمان برای تحصیل در کانادا نیاز به استادی پریمت دارید به سی ای کیو هم نیازمند خواهید شد. تنها استثنا مربوط به زمانی است که فرزند زیر ۱۸ سالی که تنها در کانادا تحصیل می‌کند پس از اتمام استادی پرمیت تصمیم به تمدید ویزای ویزیتوری (یا بازدیدی) خود بگیرد و درخواست استادی پرمیت مجدد ندهد.

 

بدون دریافت نامه CAQ اجازه تحصیل در استان کبک را نخواهید داشت مگر این‌که شرایط زیر را داشته باشید :

 

  • دانشجویانی که توسط برنامه‌های دولت کانادا در خصوص کشورهای در حال توسعه سرمایه گذاری دریافت کرده باشند.
  • متقاضیانی که دارای نامه سی اس کیو هستند.
  • متقاضیانی که مجاز به تحصیل بدون دریافت استادی پرمیت هستند. استثنای بالا را در نظر بگیرید.
  • فرزندان زیر ۱۸ سال که در کبک در دوره‌های کمتر از ۶ ماه مشغول به تحصیل هستند.

طول مدت زمان صدور CAQ به اندازه دوره تحصیلی متقاضی است، البته در مواردی که طول دوره تحصیلی بیش از ۳ سال باشد سی ای کیو همچنان سه ساله صادر خواهد شد. به عبارتی حداکثر طول مدت نامه سی ای کیو کبک ۳ سال است و در صورت نیاز متقاضی باید آن را تمدید کند.

نحوه اقدام برای دریافت نامه CAQ

 

برای دریافت نامه CAQ شما باید نامه پذیرش معتبر به همراه کپی پاسپورت، یک قطعه عکس و رسید اپلیکیشن آنلاین را به اداره مهاجرت استان کبک پست کنید.

 

امریکایی‌هایی که قصد تحصیل در کبک را دارند، معمولا در فرودگاه استادی پرمیت خود را دریافت می‌کنند.‌ آن‌ها از زمان دریافت استادی پریمیت ۶ هفته فرصت دارند تا برای دریافت نامه CAQ درخواست بدهند.

 

error: Content is protected !!