2024/03/19

یافتن شغل در کانادا پس از تحصیل و نکاتی برای دانشجویان بین المللی (قسمت دوم)

یافتن شغل در کانادا پس از تحصیل و نکاتی برای دانشجویان بین المللی (قسمت دوم)

شما می‌توانید قسمت اول را از این‌جا مطالعه کنید.

نکات مربوط به یافتن شغل در کانادا:

از هر فرصت برای شبکه سازی استفاده کنید.

شبکه سازی صرف نظر از مکانی که قصد اقامت در آن‌جا را دارید، یک عامل کلیدی برای یافن شغل مناسب می‌باشد. اکثرا از کارفرمایان سئوال می‌شود که از کجا می‌دانند که یک فرد گزینه‌ی ایده آل و کاملی برای یک شغل است؟

 داشتن منبع، حضور در وقایع و رویدادها و ثبت نام برای فعالیت‌ها.

اگر شرکتی که دوست دارید در آن‌جا مشغول به کار شوید داوطلب و کارآموز قبول می‌کند، کار خود را از آن‌جا شروع کنید. داوطلبان و کارآموزان یک شرکت معمولا اولین افرادی هستند که کارفرمایان در هنگام استخدام به سراغشان می‌روند. صفحه لینکدین شما در این مورد بسیار با اهمیت بوده و سعی کنید از ابزارهای لینکدین به خوبی در این زمینه استفاده کنید.

 

سابقه‌ی کار در کانادا را داشته باشید.

اولین شغل شما در کانادا شاید شغل رویاهایتان نباشد اما داشتن کار در کانادا هنوز نیز گام مهمی است. داشتن منبع و رفرنس از کارفرمایان کانادایی در آینده به درخواست‌های شغلی شما کمک خواهد کرد. اما چگونه می‌توانید در کانادا سابقه ی کار به دست آورید؟

داوطلب شوید:

شما با کارهای داوطلبانه می‌توانید در کانادا سابقه‌ی کار کسب کنید و کارفرمایان تا حد زیادی به این کارها توجه می‌کنند. با فعالیت در کارهای داوطلبانه علاوه بر به دست آوردن سابقه کار، فرصت شبکه سازی و یافتن دوستان کانادایی را نیز پیدا خواهید کرد. کارهای داوطلبانه را دست کم نگیرید.

دوره‌های کو- آپ (مشارکتی) را انتخاب کنید:

بسیاری از دوره‌های تحصیلی در کانادا یک بخش کو- آپ نیز ارائه می‌دهند که در آن فرد برای دوره‌ی کارورزی دستمزد پرداخت می‌شود. این دوره‌ها به فرد امکان فعالیت در حوزه‌ی تحصیلی خود و یادگیری در محل را در ضمن داشتن درآمد را می‌دهد. به علاوه داشتن سمت شغلی دوره‌های کو- آپ فرصت اشتغال برای بعد از فارغ التحصیلی را فراهم می‌کند.

شغل‌های دیگر را نیز در نظر بگیرید:

مدیریت انتظارات بسیار مهم است. پیدا کردن شغل مناسب ممکن است مقداری زمان بگیرد و اولین سمت شغلی شما ممکن است با چیزی که شما در گذشته انجام می‌دادید، متفاوت باشد. همیشه فرصت به دست آوردن تجارب دیگر را قبول کنید زیرا شما نمی‌دانید که آن تجربه به کجا خواهد رسید!.

  از تجارب تحصیلی خود استفاده کنید.

شما برای تحصیل به کانادا می‌آیید تا بهترین دانشجو باشید. مشارکت در فعالیت‌های کلاسی و اجتماعی برای کسب تجربه و بالا بردن نمرات شما اهمیت زیادی دارد که هر دو مورد به اشتغال شما بعد از فارغ‌التحصیلی کمک خواهد کرد.

از تجربه‌ی بین المللی خود استفاده کنید.

شما مزیت‌هایی دارید که بسیاری از افراد ندارند. شما در خارج از کشور زندگی کرده و احتمالا اشتغال داشته‌اید و ممکن است به بیش از یک زبان صحبت کنید. شما جهان را از دیدگاه متفاوتی دیده‌اید و میان فرهنگ‌ها و مردم متفاوتی قرار گرفته‌اید. این امر دارایی و فرصت مهمی برای شما است. شروع مجدد در یک کشور جدید هیچ وقت کار آسانی نبوده اما با انگیزه و نگرش خوب فرصت‌های زیادی در کانادا برای شما فراهم است.

 

error: Content is protected !!