2024/03/28

پنج دلیل برای تحصیل در کانادا

پنج دلیل برای تحصیل در کانادا

در سال‌های اخیر کانادا به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است، به طوری که هر ساله بیش از ۳۵۰ هزار نفر از متقاضیان بین المللی برای تحصیل به کانادا می‌روند. برخی از این دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل به زادگاه خود یا کشور دیگری می‌روند و یا به صورت دائم در کانادا اقامت می‌کنند. حال این سوال پیش می‌آید که چرا کانادا تا این حد به گزینه‌ای مطلوب تبدیل شده است؟ در این مطلب به پنج دلیل عمده برای تحصیل در کانادا اشاره می‌شود.

 

  1. کیفیت سیستم آموزشی

یکی از اصلی‌ترین دلیل ها برای انتخاب کانادا به عنوان مقصد تحصیلی، کیفیت بالای سیستم آموزشی در کانادا است. مدارک تحصیلی کانادا در سطح جهان از اعتبار بالایی برخوردار است، به طوری که این مدارک با مدرک‌های صادر شده توسط کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، استرالیا و انگلستان برابری می‌کند و در رتبه‌بندی جدید موسسه اعتبارسنجی QS سه دانشگاه کانادایی جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان طبقه‌بندی شدند. وجود موسسات آموزشی متعدد در سطوح دانشگاه، کالج یا دبیرستان و حتی مدارس فنی و حرفه‌ای در کانادا، انتخاب محلی مناسب برای تحصیل را آسان نموده است.

 

  1. هزینه‌ی تحصیل پایین

معمولا دانشجویان بین المللی هزینه‌‌های تحصیلی بیشتری در مقایسه با دانشجویان داخلی می‌پردازند. شهریه دانشجویان بین‌المللی حدود ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار دلار در سال می‌باشد در حالی که برای دانشجویان کانادایی رقمی معادل ۳ تا ۵ هزار دلار خواهد بود. بر اساس مقایسات آماری صورت گرفته، هزینه‌های تحصیل در کانادا به صورت میانگین پایین تر از کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا ،استرالیا، نیوزیلند و انگلستان است.

 

علاوه بر پرداخت هزینه تحصیل، دانشجویان بین المللی با هزینه‌های دیگری همچون اجاره بهای مسکن و هزینه‌های روزانه زندگی نیز مواجه هستند. هزینه‌های زندگی در کانادا به طور قابل توجهی در مقایسه با برخی مقاصد دیگر برای دانشجویان بین المللی کمتر است.

 

  1. اجازه کار همزمان با تحصیل

اگرچه کانادا در مقایسه با برخی کشورهای دیگر برای تحصیل ارزان‌تر است اما بدون شک تحصیل در خارج از کشور گران تمام می‌شود. خبر خوب این‌که دانشجویان بین المللی در کانادا مجاز هستند که به مدت ۲۰ ساعت در هفته در روزهای عادی و به مدت ۳۰ ساعت در هفته در تعطیلات کار کنند. بسیاری از دانشجویان بین المللی در حین تحصیل نیاز به مجوز کار ندارند، به ویژه اگر کار آن‌ها در محوطه دانشگاه یا گاه در خارج از دانشگاه باشد. باید بدانید که اجازه تحصیل شما نشان خواهد داد که آیا شما مجاز به کار در محوطه دانشگاه هستید یا خیر.

 

  1. امنیت

دلیل دیگری که دانشجویان برای تحصیل کانادا را انتخاب می‌کنند فراهم بودن امنیت شخصی برای آن‌هاست. معمولا تحصیل در خارج از کشور می‌تواند مقوله‌ای ترسناک و استرس‌زا باشد، به خصوص برای افرادی که از خانواده و دوستان خود جدا شده‌اند و به تنهایی به کشور جدیدی رفته‌اند. کشور کانادا از لحاظ موقعیت مکانی بسیار متفاوت با سایر کشورهاست چرا که از سه طرف توسط اقیانوس احاطه شده و فقط با کشور آمریکا هم مرز است. شاید همین فاصله زیاد از دیگر کشورهاست که موجب حس امنیت خاطر برای ساکنان کانادا می‌شود.

 

از طرف دیگر کانادا دارای دولتی دموکراتیک است که حقوق و آزادی‌های اساسی ساکنان آن توسط منشور حقوق و آزادی‌های کانادا مورد حمایت قرار می‌گیرد و قوانین کانادا به شما اطمینان می‌دهد که همه افراد بدون توجه به ملیت، نژاد، رنگ پوست، مذهب و زبان مادری در مقابل تبعیض محافظت می‌شوند.

 

  1. امکان مهاجرت

معمولا زمانی که افراد برای تحصیل به کشور دیگری می‌روند می‌توانند به طور موقت در حین ادامه تحصیل در آن کشور زندگی کنند، ولی پس از فارغ التحصیل شدن دانشجویان باید به زادگاه خود بازگردند. کشور کانادا از این نظر تفاوت‌هایی دارد و برنامه‌های گوناگونی را برای تشویق دانشجویان بین المللی به ماندن و کسب اقامت دائم پس از تحصیل فراهم نموده است.

 

این دلیل ها مثل کار پس از فارغ التحصیلی، اجازه می‌دهند که فارغ التحصیلان با مجوز کار و تا زمانی که بتوانند درآمد کافی برای گذراندن زندگی خود به دست آورند، در کانادا بمانند. از سوی دیگر اکثر استان‌های کانادا دارای برنامه‌های مهاجرت استانی برای متقاضیانی هستند که تجربه تحصیل و یا کار در استان را دارند.

error: Content is protected !!