2024/04/19

وعده‌ی استخدام هزار معلم و کارمند جدید در مدارس آلبرتا

وعده‌ی استخدام هزار معلم و کارمند جدید در مدارس آلبرتا

ریچل ناتلی(Rachel Notley)، رهبر حزب دمکرات NDP در آلبرتا قول داده است در صورتی که حزب او در انتخابات ۱۶ آوریل به قدرت برسد، نزدیک به ۱۰۰۰ معلم دیگر در پاییز امسال استخدام شوند.

 

خانم Notley می‌گوید در سال تحصیلی آینده حدود ۱۵ هزار دانش آموز جدید به مدرسه می‌روند که فراهم کردن امکانات و شرایط مناسب برای آن‌ها امری ضروری است.

 

وی گفت:«به عنوان رهبر شما، این اطمینان را خواهم داد که تعداد استخدام‌های معلمان به حدی باشد که هر کودکی که به مدرسه وارد شود، معلمی برای خوش آمد گویی داشته باشد. فرزندان ما سزاوار کمتر از این نیستند.»

 

او می گوید دولت حزب NDP برنامه دارد ۶۰۰ معلم استخدام کند و علاوه بر آن از طریق افزایش ۲۳ میلیون دلاری بودجه‌ی بهبود کلاس‌های درس در استان و رساندن این بودجه به ۱۰۰ میلیون دلار، ۴۰۰ معلم دیگر نیز استخدام خواهند شد.

 

به گفته Notley، در صورت پیروز شدن حزب NDP در انتخابات، این بودجه به صورت دائمی حفظ خواهد شد.

 

این بودجه با توجه به تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در هر مدرسه تقسیم می‌شود و هدف آن کمک به حفظ معلمان، استخدام نیروهای جدید و پرداخت منابع برای کمک به دانش آموزان با نیازهای پیچیده است.

 

در هفته‌های اخیر JASON KENNEY گفته بود یک دولت از حزب محافظه کار UCP بررسی و ارزیابی خواهد کرد تا مشخص شود که چرا اندازه‌ی کلاس‌های درس در آلبرتا علی‌رغم اینکه بودجه‌ی لازم برای تقسیم آن‌ها وجود دارد، همچنان رو به افزایش است.

 

به گفته Kenney، قرار است تا UCP با کاهش هزینه‌های بخش اداری و تخصیص این منابع به معلمان، میزان بهره‌وری را افزایش دهد.

 

تقریبا ۶۸ درصد از کلاس‌های درس ارائه شده توسط هیئت آموزشی کلگری در تمامی دوره‌ها توانستند به اهداف تعیین شده در سال تحصیلی ۱۸-۲۰۱۷ دست پیدا کنند. تجزیه و تحلیل خبری انجام شده توسط وب سایت CBC از اطلاعات استانی سال گذشته نشان داد که این میزان از ۴۷ درصد در دهه‌ی گذشته پیشی گرفته است.

 

خانم Notley همچنین قول داده است که NDP مبلغ ۱٫۳ بیلیون دلار را به ساخت و ارتقای ۷۰ مدرسه دیگر، از جمله ساخت یک دبیرستان جدید در بخش شمالی کلگری اختصاص دهد.

 

همچنین بودجه‌ی لازم جهت ساخت زمین بازی برای مدارس جدید و مدرن در نظر گرفته خواهد شد. ضمنا مبلغ ۵ میلیون دلار دیگر نیز در هر سال برای جایگزینی ۱۰۰ محوطه بازی قدیمی و از رده خارج اختصاص داده خواهد شد.

 

NDP می‌گوید دوره‌های آموزشی زبان فیلیپینی، پنجابی، سومالی و کانتونی را ایجاد خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که تعداد بیشتری از دانش آموزان آلبرتایی برای ورود به بازارهای کار جهانی آمادگی خواهند داشت.

error: Content is protected !!