2024/04/19

مهاجرت سرمایه گذاری استرالیا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به استرالیا

بسیاری از افراد که شرایط تحصیل و کار کردن در کشور استرالیا را ندارند و یا از لحاظ سنی شرایط لازم را ندارند ، روش سرمایه گذاری استرالیا را بر می گزینند.

کشور استرالیا به دلیل اینکه یکی از برترین کشورهای دنیا محسوب می شود ،گزینه ی مناسبی جهت سرمایه گذاری به حساب می آید.سرمایه گذاری در استرالیا دارای شرایطی خاص می باشد و هر فرد متقاضی می بایست که این شرایط را داشته باشد تا بتواند ویزای خود را اخذ نماید.

موسسه مهاجرتی ایران مهاجر با ذکر شرایط لازم ، مسیر سرمایه گذاری را برای شما روشن می سازد.

اگر می‌خواهید از طریق ویزای سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در استرالیا در این کشور برای خود و خانواده‌تان اقامت بگیرید، احتمالا این سؤالات برای‌تان پیش می‌آید:

  • برای اخذ اقامت دائم باید چه مراحلی را بگذرانم؟
  • در هر مرحله باید چه شرایطی داشته باشم؟
  • در هر مرحله باید چه مدارکی را به چه نهادی ارائه کنم؟

مهاجرت به استرالیا

مرحله اول: اخذ ویزای اقامت موقت ۴ ساله

برای اخذ اقامت دائم و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ، باید ابتدا ویزای موقت یا همان ساب کلاس ۱۸۸ را اخذ کنید. ویزای ۱۸۸ (Business Innovation) به نام «نوآوری در کسب‌وکار» معرفی شده است که در ایران اصطلاحا با عنوان ویزای کارآفرینی استرالیا شناخته می‌شود. مدت زمان این اقامت برای سرمایه‌گذار و خانواده‌اش چهار سال و سه ماه است.

برای اخذ این ویزا باید حتما شرایط زیر را داشته باشید:

۱سن

سن شما باید حداکثر ۵۴ سال و ۱۱ ماه و ۲۰ روز باشد. گروه حقوقی مهاجرت پلاس در عرض یک هفته تا ده روز دعوتنامه ایالتی شما را اخذ می‌کند. در این مرحله شما به‌عنوان سرمایه‌گذاری واجدالشرایط به استرالیا معرفی می‌شوید.

۲امکان اثبات کارفرمایی

شما باید در سوابق خود حداقل دو سال مالی کامل کارفرما یا خویش‌فرما بوده باشید. به عبارت دیگر نباید کارمند باشید. اثبات کارفرمایی شما یکی از مهم‌ترین چالش‌های این ویزا است. اگر هر یک از موارد زیر را داشته باشید، به‌راحتی می‌توان کارفرمایی شما را اثبات کرد:

  • شرکت ثبت شده با حداقل ۳۰٪ سهام
  • جواز کسب
  • پروانه ساختمان‌سازی
  • مشارکت مدنی
  • فرانشیز
  • پروانه بهره‌برداری
  • و …

ممکن است کارفرمایی شما در ایران به‌شکل بسیار منسجم احراز نشود. به عنوان مثال ممکن است شرکت شما ثبت نشده باشد، اما کارمند بیمه شده داشته باشید؛ به این شکل می‌توان کارفرمایی شما را اثبات کرد. ممکن است مغازه‌دار باشید اما جواز کسب نداشته باشید، که در این صورت احتمالا بتوان به‌نحوی از اتحادیه نامه‌ای مبنی بر کارفرمایی شما دریافت کرد.

وکلای زبده ما به‌دقت شرایط شما را بررسی می‌کنند و بهترین راه را برای اثبات کارفرمایی شما پیدا می‌کنند.

۳اموال

مجموع اموال منقول (حساب نقدی) و غیرمنقول (ملک قطعی) شما باید در دو سال مالی اخیر حداقل ۸۰۰ هزار دلار استرالیا (معادل ارز دولتی) باشد.

قیمت‌گذاری ملک شما توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام می‌گیرد. از این بابت هم نگران نباشید. گروه حقوقی ایران مهاجر این کار را برای شما انجام می‌دهد.

۴گردش مالی

گردش مالی، فروش یا واریزی به حساب شما باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار استرالیا باشد. این گزارش به‌صورت رسمی توسط بانکی که در آن حساب دارید، برای دو سال مالی (دو سال از چهار سال اخیر) صادر می‌شود و شامل موارد زیر است:

  • گردش مالی بستانکار  (Credit)
  • گردش مالی بدهکار  (Debit)
  • مانده  (Balance)

در برخی کسب‌وکارها مانند سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و… ممکن است بخش زیادی از مراودات مالی به‌صورت نقدی یا چک انجام بگیرد. در این حالت، حسابدارها این شرایط را در نظر می‌گیرند و میزان گردش مالی شما را متناسب با ماهیت کسب‌وکارتان بیش از مقدار اعلام‌شده توسط بانک تخمین می‌زنند و دلیل این تخمین را با توجه به بازار ایران توضیح می‌دهند.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص این مراحل می‌توانید مستقیما با ما تماس بگیرید یا فرم ارزیابی راتکمیل کنید تا ما با شما سریعا تماس بگیریم.

مهاجرت نیروی متخصص استرالیا

 

راه اخذ ویزای کارآفرینی استرالیا

۱ . دریافت تأییدیه ایالتی و دعوتنامه فدرال (یک ماه)

گروه مهاجرتی ایران مهاجر رزومه‌ای حرفه‌ای متناسب با شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار واجد الشرایط تهیه و در عرض یک ماه تأییدیه ایالتی از ایالت مورد نظرتان برای راه‌اندازی کسب‌وکار و دعوتنامه فدرال را برای شما اخذ می‌کند.

۲ . تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز (۶۰ روز)

در این مرحله مهم‌ترین مدارک از جمله مدارک شغلی و تحصیلی، ارزیابی املاک، گردش مالی وگزارش حسابداری، بیزینس پلن یا طرح کسب‌وکار، گواهی عدم سوء پیشینه و… تهیه، ترجمه و در فرمت مورد نیاز به اداره مهاجرت استرالیا ارائه می‌گردد.

برای پیشگیری از مشکلات احتمالی مانند در دسترس نبودن وب‌سایت، این فرایند زودتر از ۶۰ روز انجام خواهد گرفت. در روز ۵۵‌اُم باید اپلیکیشن فی (Application Fee) یا مبلغ لازم برای ثبت‌نام را پرداخت کنید. این مبلغ با توجه به شرایط شما و همچنین تعداد اعضای خانواده‌تان که قصد دارند با شما مهاجرت کنند، به‌صورت مستقیم توسط اداره مهاجرت استرالیا تعیین می‌گردد.

۳ . ارسال مدارک و انجام آزمایش‌های پزشکی (۲۸ روز)

در این مرحله ۲۸ روز فرصت دارید تا تمامی مدارک را به‌صورت هارد کپی برای اداره مهاجرت استرالیا ارسال کنید. البته نگران نباشید؛ چون ما در ایران مهاجر تمامی این امور را برای شما انجام می‌دهیم.

در همین مدت زمان، ما لیست پزشکان مورد تأیید اداره مهاجرت استرالیا در ایران را در اختیار شما می‌گذاریم تا به یکی از آنها مراجعه کنید. اداره مهاجرت استرالیا برای اینکه اطمینان پیدا کند شما بیماری واگیردار خطرناکی ندارید، به این تأییدیه نیاز دارد.

۴. امتحان آیلتس (۶ تا ۱۰ ماه)

حداکثر تا ۱۰ ماه فرصت دارید که نتایج امتحان آیلتس خود و خانواده‌تان را به اداره مهاجرت استرالیا ارائه کنید. حداقل نمره مورد نیاز ۴.۵ است. البته درصورتی‌که موفق به دریافت این نتیجه نشدید، می‌توانید با پرداخت هزینه در کلاس‌های زبان استرالیا شرکت کنید. این هزینه برای شما به‌عنوان متقاضی اول ۱۰ هزاردلار، و برای اعضای بالای ۱۸ سال خانواده‌تان ۵ هزاردلار است.

به‌طور کلی مدت زمان اخذ ویزای کارآفرینی استرالیا از زمان اقدام تا اخذ ویزا، حدود یک سال است.

مرحله دوم: اخذ ویزای اقامت دائم

پس از اخذ ویزای اقامت موقت (ساب کلاس ۱۸۸) می‌توانید وارد استرالیا شوید. دولت این کشور چهار سال و سه ماه به شما فرصت می‌دهد تا کسب‌وکاری را که می‌خواهید راه‌اندازی کنید و ثابت کنید که به‌عنوان یک سرمایه‌گذار مطلوب می‌توانید در استرالیا به فعالیت مؤثر خود ادامه دهید.

ممکن است پس از ورود به استرالیا و کمی تحقیق و تفحص به این نتیجه برسید که می‌خواهید بیزنس پلن یا طرحی را که برای کسب‌وکار به اداره مهاجرت ارائه کرده‌اید، تغییر دهید و کسب‌وکار دیگری راه بیندازید. این کار امکان‌پذیر است. حتی برخی از سرمایه‌گذاران مهاجر تصمیم می‌گیرند، ریسک کمتری را متحمل شوند و بیزنسی را خریداری کنند که تا کنون به موفقیت خوبی دست یافته است.

به‌طور کلی باید شرایط زیر را در طول اقامت موقت‌تان در استرالیا فراهم کنید تا بعد از ۳۶ ماه و داشتن شرایط زیر برای ویزای ۸۸۸ اقامت دائم اقدام کنید.

  • حداکثر تا ۲۳ ماه پس از ورود به استرالیا باید فعالیت کسب‌وکارتان را آغاز و حداقل ۲۰۰ هزاردلار استرالیا برای آن سرمایه‌گذاری کنید.
  • باید فعالیت بیزینس یا کسب‌وکارتان را برای دوسال اثبات کنید و مدارک مربوط را ارائه دهید.
  • بیش از یک سال از دو سالِ فعالیت کسب‌وکارتان را باید در استرالیا اقامت داشته باشید.
  • گردش مالی یا فروش سالانه شما در سال آخر باید حداقل به ۳۰۰ هزار دلار استرالیا برسد.
  • در سال آخر باید دو نفر را به‌صورت تمام وقت استخدام کنید یا ۴۰۰ هزاردلار سرمایه‌گذاری شخصی داشته باشید. نیازی نیست این سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار صورت بگیرد. خرید منزل یا قرار دادن پول در بانک هم جز این موارد است.

نکته: درصورتی‌که موفق نشدید در زمان مقرر شرایط لازم را فراهم کنید،‌ می‌توانید ویزای خود را تا دو سال دیگر تمدید کنید.

انواع ویزای استرالیا

 

 

برای درخواست مشاوره کلیک کنید

ثبت مشاوره

error: Content is protected !!