2024/03/28

سیستم های آموزشی دبیرستان‌های کانادا (۲) و نگاهی به شرایط ورود به دانشگاه ها

شرایط ورود به دانشگاه‌ها پس از تحصیل در دبیرستان‌های کانادا

شرایط اولیه‌ی ورود به دانشگاه‌های کانادا پس از دبیرستان چیست؟

• گذراندن دروس انگلیسی، ریاضی، یک درس اجتماعی، یک درس علوم، و زبان خارجی در سال ۱۱
• گذراندن دروس انگلیسی سال ۱۲ به علاوه ۳ تا ۴ درس آکادمیک در سال ۱۲ از جمله شروط ورود به دانشگاه‌هاست.

فارغ التحصیلان با توجه به نمراتی که در سال ۱۱ و ۱۲ کسب کرده‌اند می‌توانند شرایط اولیه ورود به رشته مورد نظر در دانشگاه مورد نظرشان را به دست بیاورند. مثلا برای ورود به رشته‌های بیزینس در دانشگاه SFU، باید در دروس ریاضی سال ۱۱ و ۱۲ و دو درس دیگر در سال ۱۲ نمرات قبولی کسب کرد. نمرات کسب شده در دروس هم بر اساس رشته و دانشگاه مورد نظر تغییر می‌کند. مثلا برای ورود به دوره‌های هنر در دانشگاه UBC معدل (درس انگلیسی و ۳ مورد از دروس دیگر در سال ۱۲) باید بالای ۸۵٪ و برای ورد به دوره هنر در دانشگاه SFU بالای ۸۲٪ باشد. برای ورود به کالج‌ها و دانشگاه‌های سطح پائین‌تر معدل ۶۰٪ کافی است. به علاوه، این امکان وجود دارد که دانش آموزی که معدل کافی برای ورود به دانشگاه‌های سطح بالا را ندارد، ابتدا در کالج تحصیل کند و سپس و در صورت به دست آوردن معدل مورد نیاز، به دانشگاهی که مد نظر دارد انتقالی بگیرد.

‌تحصیل در دبیرستان‌های کانادا، برای دارندگان اقامت دائم و شهروندان و فرزندان متقضیانی که دارای ویزای کار هستند، کاملا رایگان است. هزینه تحصیل در دبیرستان‌های دولتی کشور کانادا، برای دانش آموزان بین‌المللی روزانه، سالیانه ۱۴ هزار دلار کانادا می‌باشد. البته این شهریه مدارس دولتی کانادا بوده و مدارس خصوصی شهریه بیشتری دارند. هزینه‌ی بیمه در دوران دانش‌آموزی سالیانه ۱۰۰۰ دلار است و هزینه Home Stay برای هر سال ۱۰ هزار دلار خواهد بود. افرادی که می‌خواهند به همراه پدر یا مادر خود در کانادا تحصیل کنند نیز می‌توانند خانه‌ای را اجاره کنند یا بخرند و در آن مستقر شوند. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا نیز بین ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار متغیر است. این هزینه شامل شهریه و هزینه زندگی و بیمه می‌گردد.

با توجه به هزینه معقول تحصیل در دبیرستان‌های کانادا و کیفیت آموزش ارائه شده در آن و مقایسه با کشورهای انگلستان و امریکا که بسیار گران‌تر هستند و کیفیت پایین‌تری دارند، در صورتی که قصد دارید فرزند خود را به مدارس کشورهای انگلیسی زبان بفرستید، بدون شک کانادا بهترین گزینه برای شماست.

همچنین فارغ التحصیلان دوره دبیرستان در کانادا می‌توانند در شرایطی از بورسیه برای ورود به دانشگاه بهره مند شوند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ورود به دانشگاه‌های کانادا از مقطع دبیرستان، بورسیه در دانشگاه‌های کانادا و اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کانادا به پست‌های مربوطه مراجعه کنید و یا با ما در تماس باشید.

error: Content is protected !!