2024/04/23

دو برنامه کارآفرینی جزیره ی پرنس ادوارد بسته شدند

دو برنامه کارآفرینی PEI بسته شدند

جزیره‌ی پرنس ادوارد (PEI) اعلام کرده است که برنامه‌‌های کارآفرینی، مالکیت ناقص و مالکیت ۱۰ درصدی را تعطیل می‌کند. جدیدترین پذیرش (Draw) این استان آتلانتیک در ۲۰ سپتامبر سال جاری برگزار خواهد شد و پس از آن دیگر هیچ درخواستی پذیرفته نمی‌شود. شایان ذکر است که پس از بررسی‌هایی که توسط دولت فدرال انجام شد و چند سازمان خبری شواهدی مبتنی بر سواستفاده از این دو برنامه را یافتند، جنجال‌ها و حواشی زیادی درباره‌ی برنامه مالکیت ۱۰۰ درصدی و مالکیت ناقص به وجود آمد. این دو برنامه به کاندیداها اجازه می‌دادند که در ازای تاسیس کسب و کار در استان و جزیره‌ی پرینس ادوارد، اقامت دائم این استان را دریافت کنند.

 

من جمله شرایط این دو برنامه ارسال مبلغ ۲۰۰ هزار دلاری (به دلار کانادا) به صورت وجه امانی بوده است که پس از برآورده شدن برخی از شرایط، این مبلغ یا به صورت کامل و یا ناقص به فرد سرمایه گذار بازگردانده می‌شد. اما مشخص گشت که بسیاری از افرادی که اقامت دائم آن‌ها تایید شده بود اصلا در استان PEI کسب و کاری تاسیس نکرده‌اند. دولت PEI طی اعلامیه‌ای بیان داشت که:«نگرانی‌ها از آنجایی آغاز شد که تعدادی از افرادی که سپرده‌ی خود را ارسال کرده بودند، پس از ورود به پرینس ادوارد آیلند قادر به راه‌اندازی کسب و کار در این استان نبودند و پس از دریافت اقامت دائم تصمیم گرفتند به استان دیگری بروند.» از طرفی دیگر، وزیر گردشگری و توسعه‌ی اقتصادی استان پرینس ادوارد آیلند، کریس پالمر، بیان داشته است که:« ما به عنوان یک دولت باید اطمینان حاصل کنیم که برنامه‌هایمان به سود استان می‌باشد.»

 

تعطیلی این دو برنامه به معنای پایان مهاجرت اقتصادی به پرینس ادوارد آیلند نیست. بلکه طبق مطالب اعلام شده توسط این استان، آن‌ها به پذیرفتن درخواست‌ها از طریق برنامه ویزای کار خود ادامه خواهند داد. کاندیداها از طریق این برنامه ویزای کار موقت دریافت می‌کنند تا کسب و کار خود را راه اندازی کنند و تنها در صورتی که شرایط عملکردشان مورد تایید قرار بگیرد اقامت دائم را اخذ می‌کنند.

error: Content is protected !!