2024/03/28

شکست رکورد مهاجرت به کانادا در فصل دوم ۲۰۱۸!

شکست رکورد مهاجرت به کانادا در فصل دوم ۲۰۱۸!

از اول آوریل تا اول جولای سال ۲۰۱۸، مهاجرت به کانادا به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرد و باعث شد جمعیت کانادا رشد زیادی پیدا کند؛ این افزایش جمعیت از سال ۱۹۷۱ تا کنون دومین افزایش جمعیت طی یک دوره‌ی سه ماهه بوده که به ثبت رسیده است. گفتنی است در فصل دوم ۲۰۱۸، تعداد ۱۶۸,۶۸۷ نفر به جمعیت کانادا افزوده شد که از آن میان، ۱۳۸,۹۷۸ نفر را مهاجران تشکیل داده اند. با توجه به اعلام Statistics Canada این سطح مهاجرت تا کنون در هیچ فصلی از سال ثبت نشده است. مهاجرت از خارج از کانادا به داخل این کشور دلیل اصلی رشد جمعیت کانادا در فصل دوم سال ۲۰۱۸ _در سطح استانی_ بوده است.

 

نحوه‌ی محاسبه‌ی تعداد مهاجران به این صورت است: مجموع تمام مهاجرانی که به کانادا می‌آیند، مهاجرانی که از کانادا به وطن خود باز می‌گردند و تعداد خالص ساکنان غیردائم در کانادا، به غیر از تعداد خالص مهاجران موقتی و مهاجرانی که کانادا را ترک می کنند. در سطح ملی، کانادا در دومین فصل ۲۰۱۸ از ۸۷۶۶۱ مهاجر جدید استقبال کرده است؛ مقداری که از سال ۱۹۷۱ تا کنون از نظر بیشترین مقدار رقم طی یک دوره ی سه ماهه مقام دوم را کسب کرده است. تعداد ساکنان غیردائم طی دومین فصل سال ۲۰۱۸ تا ۶۰,۴۴۶ نفر افزایش داشته است که به گفته‌ی Statistics Canada به میزان قابل توجهی بیشتر از ارقامی بوده که در سال‌های اخیر مشاهده شده است. این مرکز آمار، علت این افزایش را بالا رفتن تعداد دارندگان ویزای کار و ویزای تحصیلی و مدعیان پناهندگی دانسته است.

 

این سطح بی‌سابقه از مهاجرت بین المللی طی یک فصل، به گفته‌ی Statistics Canada مرگ و میر بالایی که طی یک فصل را (۶۷,۹۹۷ نفر) جبران کرده است. به طور کل تخمین زده می‌شد که ۲۹,۷۰۹ نفر به طور طبیعی (از طریق تولد) به جمعیت کانادا اضافه شود که این رقم برای یک فصل سال، کم بوده است. نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک شاهد کاهش طبیعی جمعیت بودند (یعنی در این استان ها تعداد مرگ و میر بیشتر از تولد بود) و البته مهاجرت خارجی‌ها به این استان‌ها این کاهش جمعیت را جبران نموده است.

 

به گفته‌ی Statistics Canada، افزایش مهاجران خارجی از دلایل اصلی افزایش جمعیت در اکثر استان‌های کانادا و قلمرو یوکان بین اول آوریل تا اول جولای سال جاری بوده است. بر اساس اعلام این مرکز آمار، به غیر از استان‌های نیوفانلند و لابرادور، آلبرتا، نورثوست تریتوریز (Northwest Territories)  و نوناوات، در یوکان ( Yukan) و همچنین باقی استان‌ها افزایش جمعیت مهاجران خارجی یا به اوج خود رسیده و یا به ندرت در این حد افزایش داشته است. کبک نیز شاهد افزایش ۱۹,۵۰۶ نفری در جمعیت ساکنین غیردائم خود بود که بیشترین افزایش طی یک دوره‌ی سه ماهه بوده است. آنتاریو و بریتیش کلمبیا نیز با افزایش بی سابقه در تعداد ساکنین غیردائم طی یک دوره سه ماهه مواجه شدند ( هر کدام به ترتیب۲۸,۳۲۹  و ۸,۱۸۹).

error: Content is protected !!