2024/04/20

رکورد کمبود نیروی کار در بین کسب و کارهای کوچک

کمبود نیروی کار در بین کسب و کارهای کوچک کانادا رکورد زد

گزارش ها حاکی از آنند که طی یک نظرسنجی ماهانه که توسط فدراسیون کسب و کارهای مستقل کانادا صورت گرفته، مشخص شده است که ۴۷ درصد کسب و کارهای کوچک کانادا با کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم می‌کنند. فدراسیون کسب و کارهای مستقل کانادا ( CFIB) در این گزارش که در اکتبر منتشر شد بیان کرد که کمبود نیروی کار در بین کسب و کارهای کوچک کانادا نسبت به ماه ژانویه سال جاری تقریبا ۱۰ درصد و نسبت به ژانویه ۲۰۱۶ حدودا ۲۰ درصد افزایش یافته است.  CFIB بیان کرده است که کمبود نیروی کار در بین این کسب و کار آن‌ها را وادار ساخته است که  برنامه‌های استخدامی خود را محدود کنند و بر توانایی رشد آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است.

 

آن دسته از استان‌های کانادا که بیشترین کمبود نیروی کار را دارند عبارتند از:

بریتیش کلمبیا، کبک و انتاریو.

صنایعی هم که بیشترین کمبود نیروی کار را گزارش کرده‌اند عبارتند از:

ساختمان سازی، حمل و نقل، خدمات شخصی و منابع طبیعی.

این یافته‌ها مبتنی بر پاسخ‌های داده شده‌ی ۶۵۵ عضو فدراسیون _که به صورت اتفاقی انتخاب شده بودند_ به سوالات نظرسنجی می‌باشد. CFIB بارها به صورت کتبی و شفاهی از نقش مهاجران در حل کمبود نیروی کار کانادا به ویژه وقتی پای مشاغل دارای مهارت بالا به میان می‌آید دفاع کرده است.

 

کبک در ماه‌های اخیر برای مشکل کمبود نیروی کار خود به ویژه در مناطق خارج از مونترال گام‌هایی برداشت؛ از جمله تغییراتی که کبک اعمال نمود می توان به سیستم جدید Expression of Interest برای برنامه کارگر ماهر اشاره نمود که با توجه به آن دولت کبک اعلام کرده انتخاب کارگران دارای مهارتی را که می‌توانند کمبود نیروی کار منطقه را پر کنند آسان‌تر می‌سازد.

 

انتاریو نیز اخیرا شرط حداقل امتیاز را برای برنامه‌ی اولویت‌های انسانی خود بازبینی کرده است.  طبق این بازبینی، استان انتاریو می‌تواند در سیستم کسپرس اینتری فدرال به دنبال کاندیداهای واجد شرایط مهاجرت اقتصادی بگردد. تمام کاندیداهای اکسپرس انتری واجد شرایط در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS)  که موقعیتشان را در نظرسنجی کاندیداها مشخص می‌کند امتیاز می‌گیرند.

 

انتاریو اعلام کرده است که به جای حداقل امتیاز ۴۰۰ در CRS ، رئیس برنامه‌ی کاندیدای مهاجرت استانی ( OINP) این امتیاز را طبق صلاح‌دید خود تعیین می کند و در این راستا مواردی از قبیل نیازهای کمبود نیروی کار و اولویت‌های اقتصادی را لحاظ خواهد کرد. طی جدیدترین دور صدور دعوتنامه از طریق برنامه‌ی اولویت‌های سرمایه انسانی امتیاز آن دسته از  کاندیداهای اکسپرس انتری که در انتاریو پیشنهاد شغلی دارند به ۳۵۰ کاهش یافت. اکثر نواحی و استان‌های کانادا یک برنامه‌ی کاندیدای مهاجرت استانی ( PNP) دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد سالانه تعداد معینی کاندید مهاجرت اقتصادی را برای اقامت دائم کانادا انتخاب کنند.

error: Content is protected !!