2024/04/19

افزایش مهاجرت ها به کلگری ناشی از چیست؟

کلگری با پشت سر گذاشتن سایر شهرهای کانادا، توانست جایگاه سوم بهترین شهرهای جهان از نظر یافتن کار را به دست آورد.

لیست بهترین شهرهای دنیا برای پیدا کردن شغل منتشر شده و یک شهر از کانادا در بالای این فهرست قرار دارد. تعجب نکنید، این شهر ونکوور یا تورنتو نیست! بلکه شهر کلگری است که جایگاه سوم را در بین همه شهرهای دنیا به عنوان بهترین مکان برای یافتن شغل به دست آورده است.

 

شرکت آلمانی Movinga به تازگی گزارشی منتشر کرده که در آن ۱۰۰ شهر را از سراسر جهان طبق فرصت‌های شغلی آن‌ها رتبه بندی کرده است. این مطالعه به بررسی عواملی از جمله قدرت اقتصادی کسب و کارها، استانداردهای زندگی و فرصت‌های شغلی برای جوانان، زنان و مهاجران پرداخته است. بر اساس این تحقیقات، کلگری جز سه شهر برتر دنیا قرار گرفت.

 

در این رده بندی شهر کلگری بعد از شهرهای بوستون در آمریکا و مونیخ در آلمان قرار گرفته است. طبق فهرست، تورنتو رتبه چهل و هشتم و ونکوور رتبه بیست و پنجم را در دنیا به دست آورده است. چند شهر دیگر کانادا نیز در این رتبه بندی قرار دارند اما جایگاه هیچ کدام به کلگری نزدیک نیست. اتاوا-گاتینو در رتبه چهل و سوم، کبک در رتبه پنجاه و پنجم و مونترال در رتبه پنجاه و هفتم قرار گرفتند.

 

اخیرا این شهر به عنوان شهری در حال توسعه که به زودی خواهد توانست به تورنتو یا ونکوور جدیدی در کانادا تبدیل شود، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. طبق گزارش  CBC News، اقتصاد کلگری در حال رشد است و انتظار می‌رود که این شهر در طول ۵۰ سال آینده ۱٫۳ میلیون نفر جمعیت جدید را به خود جذب کند که جمعیت فعلی آن را دو برابر می‌کند.

 

بر اساس پیش بینی‌های فعلی، جمعیت شهر در هر سال حدود ده هزار نفر رشد خواهد کرد. هر روزه مردم بیشتر و بیشتری شروع به تعیین اهداف خود برای زندگی در کلگری می‌کنند چرا که جایگزینی ارزان و مطلوب نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا می‌باشد.

 

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است مردم را به سمت انتخاب کلگری به عنوان محلی برای زندگی سوق دهد، قیمت فعلی مسکن است. بر خلاف تورنتو و ونکوور، میزان اجاره خانه‌ها در کلگری به طور قابل توجهی ارزان‌تر است. طبق داده‌های وب سایت PadMapper، هزینه‌ی اجاره ماهانه یک خانه یک خوابه در ماه نوامبر ۲۰۱۸ در کلگری ۱،۱۵۰ دلار بوده است که تقریبا نصف میانگین اجاره ماهانه در شهرهای تورنتو و ونکوور است.

 

دلایل دیگری نیز برای نقل مکان مردم به کلگری وجود دارد. به عنوان مثال، به گفته Remax دفاتر مرکزی متعدد و فرصت‌های شغلی مختلفی برای کار در شرکت‌های نفت و گاز وجود دارد. پس روشن است که چرا نام کلگری بر سر زبان‌ها افتاده و توجه کانادایی‌ها از سراسر کشور به این شهر جلب شده است.

 

مطالعه انجام شده توسط Movinga تحت عنوان «شهر فرصت‌ها؛ بهترین شهرها برای یافتن شغل» در سایت این شرکت در دسترس است.

error: Content is protected !!